Het lot

06-12-2013 21:40 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vaak en veel denk ik na over het leven. Ik geloof dat veel dingen voorbestemd zijn en een reden hebben. wat je doet en beslist en wie je ontmoet. Ik geloof in het lot. Wat is jullie visie hierop?
Neuh, geloof ik niet in.

Ik geloof ferm in toeval.
Ik geloof iig in intuïtie. Daar luister ik wel naar. Het lot vind ik dan weer zo'n groot woord.
Ik geloof dat je verantwoordelijk bent voor de keuzes die je maakt en de gevolgen die daar uit voortvloeien.

De toekomst ligt niet vast, lot bestaat niet en dat dingen voorbestemd zijn maakt me zo onderhand aan het kotsen.

Net als de uitspraak "je krijgt niet meer op je bord dan je aankan."

Wel geloof ik dat iedereen bepaalde lessen te leren heeft, maar dat je zelf de richting bepaald en het vorm geeft.
Ik denk dat niks voorbestemd is, behalve de dood.
Toeval bestaat niet. Daarbij is alles energie. Soms komt energie samen, soms gaat energie een tegengestelde kant op. Dat is geen toeval, daar is een reden voor. Wat die reden is, wordt vaak pas veel later duidelijk. Soms ook niet, en dat is ook goed.
Het lot?

Dat wil zoveel zeggen als dat alles al zo'n beetje vast ligt hè?

Nee daar geloof ik niet in.

Mijn hele leven hangt van toevalligheden aan elkaar

Het zou een te grote schok zijn als nu ineens blijkt dat het universum dat eigenlijk allemaal al heeft bepaalt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 06 december 2013 @ 21:46:

Het zou een te grote schok zijn als nu ineens blijkt dat het universum dat eigenlijk allemaal al heeft bepaaltAls dat zo zou zijn, had ik een flink appeltje te schillen met het universum.
Dat iets geen toeval is, wil niet zeggen dat alles al door het universum is bepaald. Er bestaat nog altijd zoiets als een vrije keuze om te doen met datgene wat er voorbij komt. Die keuze bepaald de volgende gebeurtenis. Niet alleen jouw keuze, maar ook de keuze van alle andere betrokkenen. Zoiets als een parallel universum. Een enorme hoeveelheid aan mensen en gebeurtenissen en keuzes die mensen in die gebeurtenissen kunnen maken.
quote:Eleonora schreef op 06 december 2013 @ 21:42:

Neuh, geloof ik niet in.

Ik geloof ferm in toeval.Ik in ferm toeval.
quote:mick87 schreef op 06 december 2013 @ 21:40:

Ik geloof in het lot. Wat is jullie visie hierop?

10 december valt 'ie weer!
Nee ik geloof ook niet dat alles al vastligt, dat zou zo enorm crue zijn. Ik ben in therapie en geloof dat ik daardoor verander en zo ook mijn leven.
Ik geloof in niks, waar je enkel in kunt geloven, ik zie graag bewijs.
Ik geloof niet in het lot. En ik geloof ook niet in karma.

Ik geloof wel in oorzaak en gevolg.
Waar zit de any-key?
quote:Istar_ schreef op 06 december 2013 @ 21:48:

[...]

Als dat zo zou zijn, had ik een flink appeltje te schillen met het universum.+1
quote:Naara schreef op 06 december 2013 @ 21:50:

Dat iets geen toeval is, wil niet zeggen dat alles al door het universum is bepaald. Er bestaat nog altijd zoiets als een vrije keuze om te doen met datgene wat er voorbij komt. Die keuze bepaald de volgende gebeurtenis. Niet alleen jouw keuze, maar ook de keuze van alle andere betrokkenen. Zoiets als een parallel universum. Een enorme hoeveelheid aan mensen en gebeurtenissen en keuzes die mensen in die gebeurtenissen kunnen maken.Precies zo, zie ik het ook.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Soms heb je niks te kiezen of te wijten aan het lot. Het komt op je pad en je hebt er mee te dealen en dat valt in sommige gevallen niet mee. Er zijn nu eenmaal dingen die je niet in de hand hebt en die je overkomen.. Helaas..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Rush - Roll the bones

"Fate is just the weight of circumstances"

De tekst van dit nummer is precies waar ik in geloof...
Fate is just the weight of circumstances
Ik geloof niet in het lot, ik wil het ook niet. Ik wel zeker weten!
Het lot klinkt altijd alsof je geen verantwoording wilt nemen voor je eigen falen..
quote:Dickens schreef op 06 december 2013 @ 21:57:

[...]

Ik in ferm toeval.Ik ook. Ik geloof niet dat toeval niet bestaat in ieder geval.
quote:Summerdance schreef op 06 december 2013 @ 21:46:

Het lot?

Dat wil zoveel zeggen als dat alles al zo'n beetje vast ligt hè?

Nee daar geloof ik niet in.

Mijn hele leven hangt van toevalligheden aan elkaar

Het zou een te grote schok zijn als nu ineens blijkt dat het universum dat eigenlijk allemaal al heeft bepaalt

Heerlijk idee inderdaad, dat er van alles kan gebeuren en dat je zelf van alles kan láten gebeuren.

Het gaat zoals het gaat.
quote:Chartreuse schreef op 06 december 2013 @ 22:45:

[...]

+1+2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven