Zwaar in de war

08-12-2013 15:58 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, graag wil ik mijn verhaal kwijt, wat ik hiermee wil bereiken weet ik niet ik hoop wel andere inzichten te krijgen omdat ik niet echt helder meer kan denken..

Ik heb sinds 8 maanden een vriend, de laatste paar weken ging het wat slecht tussen ons. Ik heb hem ongeveer 3 maanden geleden mijn huissleutel gegeven omdat hij hier best vaak sliep, bijna dagelijks eigenlijk. Alles ging goed tussen ons dus ik dacht waarom niet, zo kan je in de avond gewoon binnen komen zonder mij wakker te maken.

Hij heeft wat problemen. Hij rookt veel hasj, heeft het elke dag nodig en doet er dus ook alles aan om het te krijgen. Ook ben ik erachter gekomen dat hij veel drinkt, hij is 3 weken geleden thuisgekomen op een dinsdag met een fles alcohol omdat hij mij niet bereiken kon. ( ik was boos na een ruzie en zette mijn tel. de hele dag uit, iets wat ik normaal gesproken nooit doe ).

Ik maak me best zorgen om hem, nu heeft hij 2 wken geleden iets gedaan wat mij heel erg dwars zit. wij hebben ruzie gekregen en in een dronken bui heeft hij een meisje op laten nemen die stoer deed tegen mij en zei dat zij zijn vrouw was..

Hierdoor ben ik zo van streek geweest dat ik hem ben beginnen te bellen non-stop achter elkaar dus. En nee, niet 1 keer in een minuut, maar 5 keer in een minuut.

Vanaf die dag is het eigenlijk alleen bergafwaarts gegaan, hij wilde me niet kwijt en wilde dan weer vrienden zijn, dan weer bij me slapen en seks hebben.

Maar sinds 10 dagen wilt hij helemaal niet meer komen slapen, negeert me dagenlang. ik weet het niet meer. Heb al van alles geprobeerd. Hij wilt het uitmaken, op de een of andere dag, ik heb dan toch recht op een verklaring ? Helemaal als ik jouw sokken en je ondergoed voor je was !

Ben momenteel heel erg boos. Deze jongen weet alles van mij, ook uit mijn verleden. ( heb geen familie om mij heen en een heel slechte ex ).

Gisteren heb ik hem eindelijk te pakken gekregen aan de tel. Ik was het helemaal zat en moest hem spreken. Buiten afgesproken op het station, waar hij mijn sleutel op de grond gooide en wegrende. Daarna alleen heel gemeen gereageerd en gunt mij geen gesprek om het af te sluiten.

NU zei hij vorige week opgenomen te moeten worden en hij praat met zijn problemen tegen niemand. Alleen ik weet dat dat zijn probleem is momenteel. Hoe blijf ik met hem in contact terwijl hij mij va mij afduwt ? Hij haat me misschien en ik ben ook heeel boos maar maak me toch ook zorgen door zijn drankgebruik etc.

Hij zegt op whatsapp niets meer met me te maken willen hebben, dat ik psychisch ben, gestoord dat ik moet op##### en dat er niets te bespreken valt.

Wel is hij continue online, ook tot snachts 4 uur en negeert mij dan ook volkomen.

Tijdens onze relatie gebruikte hij geen whatsapp en nu sinds het 'uit' is zit ie er op tot diep in de nacht..

Wat ik niet begrijp is dat hij afgelopen woensdag nog zei heel graag vrienden te willen zijn, en nu helemaal niets meer te maken willen hebben.

Hoe denken jullie hierover ? Sorry voor het warrige verhaal !
Waarom wil je in hemelsnaam nog met hem in contact blijven?
Wat ik denk?

Blokkeren en verwijderen die slappe zak.

Je kunt wel beter krijgen en je tijd beter in jezelf stoppen (of een ander die het wel waard is)
Internagelaktisch
Wees blij dat je van hem af bent.

Geen contact meer zoeken, lekker laten gaan.
Wees juist blij dat je er zo snel vanaf bent. Hij was zo te lezen niet echt een lot uit de loterij.
wat een mafketel, wees blij dat je van hem af bent.
Maak me toch best zorgen om hem, en ben zo erg verbaasd om hoe dit gegaan is.

Het heeft me zelfs zo gek gekregen dat ik er 3 dagen niet van hem kunnen eten en slapen en mezelf bij de dokter moest melden, die me vervolgens naar parnassia heeft gebracht om daar een gesprek te krijgen met de crisis dienst.

We hebben het altijd heel fijn gehad en voelde me erg vertrouwd bij hem. Hij vertelde me ook nooit kwijt te willen en of ik hem wilde bijstaan hierbij.. Wilde vrienden blijven, ik wilde dat in eerste instantie niet, omdat ik van mezelf weet dat ik geen vrienden kan zijn met een ex.

Toch geaccepteerd dat ie niet meer wilde en nu krijg ik alsnog een trap onder mn reet.. Ben gewoon volkomen verslagen weet even niet meer wat te denken.. Voel me ook gewoon zo gebruikt en verraden !
Meid waarom laat je je zo slecht behandelen? Hoe zou jij reageren al een vriendin aan jou zou vertellen wat je in je topic schrijft?
quote:vrouw27 schreef op 08 december 2013 @ 16:13:

Maak me toch best zorgen om hem, en ben zo erg verbaasd om hoe dit gegaan is.

Het heeft me zelfs zo gek gekregen dat ik er 3 dagen niet van hem kunnen eten en slapen en mezelf bij de dokter moest melden, die me vervolgens naar parnassia heeft gebracht om daar een gesprek te krijgen met de crisis dienst.

We hebben het altijd heel fijn gehad en voelde me erg vertrouwd bij hem. Hij vertelde me ook nooit kwijt te willen en of ik hem wilde bijstaan hierbij.. Wilde vrienden blijven, ik wilde dat in eerste instantie niet, omdat ik van mezelf weet dat ik geen vrienden kan zijn met een ex.

Toch geaccepteerd dat ie niet meer wilde en nu krijg ik alsnog een trap onder mn reet.. Ben gewoon volkomen verslagen weet even niet meer wat te denken.. Voel me ook gewoon zo gebruikt en verraden !Jij bent degene die zichzelf zo gek gekregen heeft.
En waarom maak jij je zorgen om hém, terwijl hij zich als een klootzak gedraagt én het al heeft geresulteerd in een beoordeling door de crisisdienst.

Meid, ga je op jezelf focussen. Word sterk.
Drank en drugs ga je t nooit van winnen. Je hebt al veel gepikt van hem. Probeer nu wat aan jezelf te denken. Even tot rust komen. Afstand nemen. Als hij opgenomen wil worden en ervan afkomen is dat positief. En dan zou je altijd nog kunnen kijken wat je doet. Maar voor nu afstand.
Het klinkt alsof hij je gebruikt. Je doet al zijn was en hij belt jou dronken op met rare geintjes en maakt het uit. Je kan een veeeel betere man krijgen.
We can do it!
quote:Frizz schreef op 08 december 2013 @ 16:22:

En waarom maak jij je zorgen om hém, terwijl hij zich als een klootzak gedraagt én het al heeft geresulteerd in een beoordeling door de crisisdienst.

Meid, ga je op jezelf focussen. Word sterk.

Eens met Frizz.

Je laat je door een of andere flapdrol heel slecht behandelen. Daar moet je aan werken, zodat de volgende man met wie je een relatie begint de goede, fijne, respectvolle man is die je verdient.
vrouw, je bent echt ECHT beter af zonder hem en zowel voor hem als voor jou is het niet goed om weer een relatie aan te gaan!!

Ik snap dat je je nog niet zo voelt en dat je je naar voelt nu. Maar daar moet je echt doorheen, met aandacht van vriendinnen en familie bijvoorbeeld. Maar niet meer met hem.

Ga leuke dingen plannen en huil ook lekker uit om dit verdriet. Het is een rotgevoel, maar het gaat echt over!!

Only dead fish go with the flow
Hij was altijd zo lief, over het blowen wist ik wel, dat het zoo erg was niet. De alcohol daarentegen en het feesten is iets van de laatste tijd waar ik achter kom.

Hij heeft een traumatische ervaring opgelopen en zegt nachtmerries te hebben en daardoor drinkt zodat dat net gebeurt..

Ik heb ook alles geaccepteerd, terwijl ik zelf al genoeg problemen met mezelf heb maar probeerde er toch voor hem te staan.

door middel van zijn was te doen en toch wat schone kleding aan te hebben en een gevoel dat er iemand is die om je geeft.

Het lijkt alsof ie me niet meer nodig heeft en ik zo weggegooid wordt.. Ik heb dinsdag een gesprek met spoedzorg van parnassia omdat dit mij oud zeer naar boven heeft gehaald en ik niet kan plaatsen wat er is gebeurd, wat ik fout heb gedaan en waarom ik geen fatsoenlijk uitleg verdien..
Ik hoop ook echt dat het over gaat...

vind het zo erg dat hij hier niet meer is, wordt schrikkend wakker in de nacht.

En ben ook bang dat ik het er allemaal zelf naar gemaakt heb, doordat ik hem zo heb uitgescholden en alles heb gezegd maar was op die momenten ten einde raad. Als ik om 2 uur snachts in bed lig en ik bel mijn vriend en hoor keiharde muziek en een dronken vriend maak ik me gewoon zorgen en vertrouw ik de boel ni et. Om vervolgens lamlazerus binnen te komen en direct in slaap vallen en mij wel de hele nacht wakker houden.. Dit heb ik wel allemaal geaccepteerd en ben nog degene die en schop krijgt ook ! dat hij mij weg geschopt heeft vind ik heel vreemd, spookt van alles door mn hoofd, zou die een ander hebben, heb ik teveel gezeurd ? pfff bah wat een rotgevoel !!
Wat een rare denkbeelden heb jij van een relatie. De essentie is dat je het beste in elkaar naar boven haalt, dat je van elkaar geniet en elkaar respecteert. Bij jullie is het één groot drama, hij doet ontzettend rare dingen en dan verwacht jij nog allerlei handreikingen van hem omdat jij dat accepteert?! Zo werkt dat niet. Hij walst over je grenzen heen en heeft schijt aan jou. Verwacht geen uitleg, dat gaat er niet komen.
Je krijgt geen respect, omdat je wangedrag van een ander accepteert. Je geeft alleen maar een vrijbrief om je nog respectlozer te gaan behandelen.

Precies zoals er gebeurd is in je relatie.
quote:vrouw27 schreef op 08 december 2013 @ 16:42:

Ik hoop ook echt dat het over gaat...

vind het zo erg dat hij hier niet meer is, wordt schrikkend wakker in de nacht.

En ben ook bang dat ik het er allemaal zelf naar gemaakt heb, doordat ik hem zo heb uitgescholden en alles heb gezegd maar was op die momenten ten einde raad. Als ik om 2 uur snachts in bed lig en ik bel mijn vriend en hoor keiharde muziek en een dronken vriend maak ik me gewoon zorgen en vertrouw ik de boel ni et. Om vervolgens lamlazerus binnen te komen en direct in slaap vallen en mij wel de hele nacht wakker houden.. Dit heb ik wel allemaal geaccepteerd en ben nog degene die en schop krijgt ook ! dat hij mij weg geschopt heeft vind ik heel vreemd, spookt van alles door mn hoofd, zou die een ander hebben, heb ik teveel gezeurd ? pfff bah wat een rotgevoel !!

Voor dat piekeren kun je het beste afleiding zoeken. Als je niet altijd met vriendinnen wilt afspreken of bellen, kun je ook afleiding zoeken in simpele dingen doen, zoals de was of je kleding sorteren, schoonmaken, filmpje kijken, etc.

En NEE je hebt niet gezeurd!! Wel veel te veel lopen bellen naar hem, dat moet je nooit meer gaan doen bij iemand, want je stelt je veel te afhankelijk op!!
Only dead fish go with the flow
Als je jezelf niet respecteert, waarom verwacht je dan van hem dat hij je respecteert?
Je schrijft dat hij altijd zo lief was, was ja, dat is verleden tijd. Hij respecteert jou niet, je laat hem echt veel te ver over je grenzen gaan. Het is tijd om wat assertiever te worden en niet over jezelf heen te laten lopen. Er zijn hier talloze boeken en cursussen over google maar eens. Via psychologie magazine kan je je nu ook opgeven voor zo'n cursus.
We can do it!
Dat bellen heb ik meer gedaan uit frustratie, was zo ongelooflijk boos. heb mezelf letterlijk gek gebeld. Afleiding is idd ook best moelijk voor me op dit moment.. Wil het liefst de hele dag op de bank zitten.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat goed of slecht is. Heb een moeilijke jeugd gehad en ook weinig steun van ouders, eigenlijk altijd maar moeten overleven en op eigen benen gestaan en mezelf normen en waarden geleerd om het maar zo te zeggen. Dit ga ik ook aangeven bij het gesprek van dinsdag.

Qua emoties en relaties raak ik soms van slag, simpelweg omdat ik gewoon niet weet hoe ik iets moet aanpakkenn..

Ik accepteer dan ook dit ik hier zelf aan heb meegewerkt en alles heb geaccepteerd van hem..

Kan ook moeilijk tegen ruzies, houd ik niet van wil het liefst voor het slapen gaan alles nog hebben uitgepraat, maar misschien heb ik ook wel veel te veel gepusht..
Je was gewoon een gratis hotel voor een verslaafde in de vorm van een kleuter. Heb je last van het redderssyndroom?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zit met kromme tenen en ingehouden woede jouw post en antwoorden te lezen.

Waar is jouw zelfrespect? Ga alsjeblieft bij deze afschuwelijke man weg. Laat hem los en ga aan jezelf en jouw zelfbeeld werken.

Ik kan gewoon niet geloven dat je het allemaal goed blijft praten. Word wakker en wees blij dat je van hem af bent. Weg met die man.
Iedereen zou emotioneel van slag raken van zo'n %*#(Q)*%#Q()

Eerst eens goed voor jezelf zijn. En jezelf niet overstuur maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven