Happy single??
zondag 8 december 2013 om 20:16
Happy single... Bestaat dat!?
En wat als je voelt dat je geen happy single bent..? Ik laat mijn leven er niet door bepalen, maak reizen, heb een huis gekocht, maar toch, altijd blijft het verlangen. Niet alleen naar een fijne mooie man, maar ook het feit dat er een ware babyboom is in de omgeving, zet mijn gevoel aan.
Anderen zeggen dat je niet moet zoeken en als je te graag wilt het niet lukt, je moet eerst je huidige situatie accepteren, dus accepteren dat je single bent. Maar hoe doe ik dit terwijl ik dat helemaal niet wil?
De decembermaand is ook niet de allerbeste maand...
Wie heeft dezelfde ervaringen...?
En wat als je voelt dat je geen happy single bent..? Ik laat mijn leven er niet door bepalen, maak reizen, heb een huis gekocht, maar toch, altijd blijft het verlangen. Niet alleen naar een fijne mooie man, maar ook het feit dat er een ware babyboom is in de omgeving, zet mijn gevoel aan.
Anderen zeggen dat je niet moet zoeken en als je te graag wilt het niet lukt, je moet eerst je huidige situatie accepteren, dus accepteren dat je single bent. Maar hoe doe ik dit terwijl ik dat helemaal niet wil?
De decembermaand is ook niet de allerbeste maand...
Wie heeft dezelfde ervaringen...?
zondag 8 december 2013 om 20:35
Ach dat zeggen ze altijd eerst gelukkig zijn met jezelf enz enz.
Ik geloof dat het vanzelf wel komt en tot die tijd maak ik er gewoon een single feestje van .
Mocht je echt heel erg balen van single zijn kan je daar zo vanaf zijn, maar dan zal je wel moeten inleveren op je eisenlijstje mbt een man. En dan maar speeddaten ofzo?
Ik geloof dat het vanzelf wel komt en tot die tijd maak ik er gewoon een single feestje van .
Mocht je echt heel erg balen van single zijn kan je daar zo vanaf zijn, maar dan zal je wel moeten inleveren op je eisenlijstje mbt een man. En dan maar speeddaten ofzo?
Love to live life
zondag 8 december 2013 om 21:26
Lijkt me niet gezond als je je gevoel door je omgeving laat bepalen. Dat je wil hebben wat de meesten hebben. Bedenk dat een relatie en zéker kinderen, ook voor 'n hoop nadelen zorgen. Geniet van je vrijheid. Je hebt 't toch prima voor elkaar als je 'n eigen huis hebt en reizen kunt maken? Die meiden die nu 'n gezin hebben staan voor 'n deel over 'n paar jaar weer op straat met 'n beetje pech ook nog met 'n kind.
zondag 8 december 2013 om 21:53
Als jij graag een partner wil dan moet je erop uit gaan zodat je de kans vergroot dat je er een vindt! Ze komen echt niet aan de deur aankloppen. Dus ga speeddaten, internetdaten, op een sport/hobby/vereniging, ga uit, laat je koppelen door vrienden.
Ik geloof niet in passief "happy single"zitten spelen terwijl je eigenlijk wat anders wil. Als je een baan wil ga je toch ook niet zitten wachten of heel gelukkig proberen te wezen met je werkloosheid?
Je moet natuurlijk niet verbitterd worden en niks anders meer zien, het leven is ook nu en nu ben je alleen. Dus ja, tot op zekere hoogte accepteren dat je nu alleen bent en dat zo leuk mogelijk maken voor jezelf én op zoek gaan naar die partner. Middenweg.
Ik geloof niet in passief "happy single"zitten spelen terwijl je eigenlijk wat anders wil. Als je een baan wil ga je toch ook niet zitten wachten of heel gelukkig proberen te wezen met je werkloosheid?
Je moet natuurlijk niet verbitterd worden en niks anders meer zien, het leven is ook nu en nu ben je alleen. Dus ja, tot op zekere hoogte accepteren dat je nu alleen bent en dat zo leuk mogelijk maken voor jezelf én op zoek gaan naar die partner. Middenweg.
zondag 8 december 2013 om 22:09
Zelf heb ik een relatie. Met een trucker die veel van huis is. Maar ik heb ook een paar vriendinnen die echt single zijn. En die ook geen kinderen hebben ( En niet willen. Zowel geen kinderen als geen partner) En die hebben een heel prettig leventje. Allebei een baan waarmee ze in staat zijn zich zelf te onderhouden. Iedere cent die ze verdienen gaat op aan de dingen die ze zelf leuk vinden of nodig hebben Denk hierbij aan nieuwe kleding. Of tassen. Hun woning inrichting is helemaal na hun eigen smaak ingericht. Niemand die klaagt over hun bank of behangetje. Ze eten wanneer het ze zelf het beste uitkomt ook al is het 10 uur s avonds. Als ze s avonds moe van het werk thuis komen kunnen ze gewoon een boterham pakken want er is niemand voor wie ze persee moeten koken. Ze gaan ver weg op vakantie gewoon omdat het kan. Heerlijk toch?
zondag 8 december 2013 om 23:04
zondag 8 december 2013 om 23:35
Ik ben ook al lang single. Of ik er happy mee ben....mwa...steeds minder. Ik red mezelf prima en streef het na om gewoon 'gelukkig' te zijn met mezelf. Ik laat me ook niet beperken door het feit dat ik alleen ben en ga op reis, naar de sauna, naar het terras, theater...whatever. Maar ik mis het steeds meer om iemand te hebben om mee te knuffelen en op te bouwen. Al helemaal nu ik een wat lastige tijd achter de rug heb. Wederom kon ik het alleen goed af (en heb vrienden en familie) maar toch...
Komt ook omdat al mijn vrienden wel een relatie hebben; dat versterkt toch wel het gevoel van 'alleen' zijn. Tegelijkertijd moet ik er niet aan denken om een relatie te hebben...dan voel ik me verantwoordelijk voor zijn geluk, moet ik 'm vertrouwen....brrr laat maar...
Komt ook omdat al mijn vrienden wel een relatie hebben; dat versterkt toch wel het gevoel van 'alleen' zijn. Tegelijkertijd moet ik er niet aan denken om een relatie te hebben...dan voel ik me verantwoordelijk voor zijn geluk, moet ik 'm vertrouwen....brrr laat maar...
maandag 9 december 2013 om 09:45
quote:ellaaa20 schreef op 08 december 2013 @ 23:04:
Ik vind altijd zo raar dat sommige mensen gelukkig als een constante factor zien. Gelukkig zijn is een gevoel geen staat. Dus dat komt en gaat. Ik vind het dan ook gekomen logisch dat je happy single kunt zijn maar niet constant al helemaal omdat je bepaalde dingen in het leven wil.Helemaal mee eens.
Ik vind altijd zo raar dat sommige mensen gelukkig als een constante factor zien. Gelukkig zijn is een gevoel geen staat. Dus dat komt en gaat. Ik vind het dan ook gekomen logisch dat je happy single kunt zijn maar niet constant al helemaal omdat je bepaalde dingen in het leven wil.Helemaal mee eens.
maandag 9 december 2013 om 09:54
Ik ben best een lange tijd echt een happy single geweest, zonder de wens te hebben een relatie te krijgen, zonder een toekomstplaatje van samenwonen, kinderen krijgen etc. Dit was wel na een periode van zowel kortere als langere relaties, die me veel energie hadden gekost en waarbij ik binnen de relatie zelf veel teleurstelling, boosheid en frustratie had ervaren.
Ontmoette mijn huidige partner eigenlijk op een moment dat ik juist als single heel blij was om single te zijn, maar vanaf dat moment wilde ik alleen nog bij haar zijn en had haast als vanzelf de behoefte meer om vrijgezel te willen zijn.
Het scheelt misschien dat ik nooit per definitie een uitgesproken toekomstbeeld had van hoe mijn leven (in de zin van met/zonder partner, met/zonder kinderen) er idealiter uit zou moeten zien. Voor mij hebben er altijd meerdere opties open gestaan.
Ontmoette mijn huidige partner eigenlijk op een moment dat ik juist als single heel blij was om single te zijn, maar vanaf dat moment wilde ik alleen nog bij haar zijn en had haast als vanzelf de behoefte meer om vrijgezel te willen zijn.
Het scheelt misschien dat ik nooit per definitie een uitgesproken toekomstbeeld had van hoe mijn leven (in de zin van met/zonder partner, met/zonder kinderen) er idealiter uit zou moeten zien. Voor mij hebben er altijd meerdere opties open gestaan.
maandag 9 december 2013 om 15:33
Ik ben ook singel, aan de ene kant vindt ik het wel prettig je kunt doen en laten wat je wil, maar soms mis ik wel een arm om me heen hoor, ik kan mijn eigen ook prima redden alleen en voel me ook niet eenzaam.
Wil voorlopig nog wel even vrijgezel zijn, even eerst eens wat dingen voor mezelf op een rijtje zetten, en dan zien we wel weer verder.
Wil voorlopig nog wel even vrijgezel zijn, even eerst eens wat dingen voor mezelf op een rijtje zetten, en dan zien we wel weer verder.
maandag 9 december 2013 om 15:45
Single zijn heeft voor- en nadelen voor mij. De voordelen zijn dat ik kan doen en laten wat ik wil. Ik hoef - als ik thuis ben - geen rekening te houden met een vriendin of vrouw. De nadelen zijn dat ik zonder vrouw geen leuke dingen kan doen die men gezamenlijk doet, zoals bijv. bioscoopbezoek, uitgaan, op vakantie gaan, etc. Al met al had ik liever een relatie gehad.
Voor vrouwen denk ik dat het een goede suggestie is om uit te gaan en om zich aan te melden bij een datingsite. Het nadeel van een datingsite is dat zij het kaf van het koren moeten scheiden. Er zullen heus wel leuke mannen zijn, zowel bij het uitgaan als op een datingsite. Als je enigszins aantrekkelijk bent als vrouw (zowel in uiterlijk als in gedrag), zou het niet moeilijk moeten zijn om aan de man te geraken.
Voor vrouwen denk ik dat het een goede suggestie is om uit te gaan en om zich aan te melden bij een datingsite. Het nadeel van een datingsite is dat zij het kaf van het koren moeten scheiden. Er zullen heus wel leuke mannen zijn, zowel bij het uitgaan als op een datingsite. Als je enigszins aantrekkelijk bent als vrouw (zowel in uiterlijk als in gedrag), zou het niet moeilijk moeten zijn om aan de man te geraken.
World of Warcraft: Legion