Altijd jong geschat
zondag 8 december 2013 om 13:10
Gisteren was ik weer na een half jaartje op stap geweest en daar werd ik heel erg veel aangesproken door jongeren die niet ouder zijn dan 17 jaar, te jong geschat door andere mensen en dat niet alleen gisteren maar ook in het algemeen.Dat is wel waar ik mij mateloos aan kan storen. Het lijkt eigelijk op dat hoe ouder ik word hoe jonger ik lijk. Veel make-up draag ik niet en mijn kledingstijl is netjes.
Waarom heb ik daar zo enorm moeite mee?
Dat komt omdat mensen mij niet behandelen naar mijn leeftijd en vooral jongere mensen waar ik mee studeer. Wij hebben verschillende leerlingen in de klas en dat verschilt heel erg veel qua leeftijd. Ik ben 1.60 lang en 20 jaar oud.
Een voorbeeld is dat mensen sneller/meer (jonger en ouder) tegen mij durven in te gaan op soms wel respectloos manier terwijl het bij mijn andere klasgenoot van zelfde leeftijd andersom is.( Bij ons in de klas geldt er een regel... Hoe groter mond hoe meer respect) Niet dat het niet mag om andere mening te geven maar op wat voor manier het gegeven wordt.Ik weet dat het ook aan mijn lengte en jong uiterlijk ligt maar ik ben een persoon die aardig is, geen chagrijnig of brutaal iemand. Ik probeer heftige discussies te verwijden als het echt onnodig is. Ik gedraag mij naar mijn leeftijd maar dat helpt ook niet. Ik weet niet hoe ik daarmee moet omgaan. Hoe kan ik laten merken op een volwassen manier dat ik daar niet van gediend ben.
Waarom heb ik daar zo enorm moeite mee?
Dat komt omdat mensen mij niet behandelen naar mijn leeftijd en vooral jongere mensen waar ik mee studeer. Wij hebben verschillende leerlingen in de klas en dat verschilt heel erg veel qua leeftijd. Ik ben 1.60 lang en 20 jaar oud.
Een voorbeeld is dat mensen sneller/meer (jonger en ouder) tegen mij durven in te gaan op soms wel respectloos manier terwijl het bij mijn andere klasgenoot van zelfde leeftijd andersom is.( Bij ons in de klas geldt er een regel... Hoe groter mond hoe meer respect) Niet dat het niet mag om andere mening te geven maar op wat voor manier het gegeven wordt.Ik weet dat het ook aan mijn lengte en jong uiterlijk ligt maar ik ben een persoon die aardig is, geen chagrijnig of brutaal iemand. Ik probeer heftige discussies te verwijden als het echt onnodig is. Ik gedraag mij naar mijn leeftijd maar dat helpt ook niet. Ik weet niet hoe ik daarmee moet omgaan. Hoe kan ik laten merken op een volwassen manier dat ik daar niet van gediend ben.
maandag 9 december 2013 om 20:46
Dat mensen jou jonger schatten lijkt mij niet zo'n probleem, maar dat ze in de klas respectloos zijn vind ik wel een probleem.
Je hoeft tegen onaardige mensen niet aardig te zijn!
Onaardige mensen hebben namelijk geen respect voor een volwassen houding, die hebben alleen respect voor mensen die van zich afbijten.
Maar goed, daarin zijn meer mensen slecht op jouw leeftijd.
Je hoeft tegen onaardige mensen niet aardig te zijn!
Onaardige mensen hebben namelijk geen respect voor een volwassen houding, die hebben alleen respect voor mensen die van zich afbijten.
Maar goed, daarin zijn meer mensen slecht op jouw leeftijd.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
maandag 9 december 2013 om 21:10
Ik ben 32 en heb dochter van 3 als ik in de stad loop kijken mensen altijd eerst naar mij verbaasd dan naar mijn dochtertje. Iemand zei toen ik zwanger was, of het een ongelukje was. Dus mensen gaan toch eerst op het uiterlijk af. Als ze me eenmaal kennen denken ze wel anders over mij. Ik heb duidelijk mijn eigen mening en net als ieder ander van mijn leeftijd een baan,eigen huis enzovoort. Naar mate je ouder wordt leer je er mee leven en schijt hebben.