Boxspring
maandag 9 december 2013 om 20:46
Goede goedkope Site met super service.
Er bestaan tegenwoordig geen specht slechte bedden meer. Persoonlijk zou ik de volgende keer een hoog bed willen hebben. Makkelijker in en uitstappen.
Altijd 2 losse matrassen en bodems.
Matras wat je kan keren, of een losse toplaag.
Wil je extra's? Elektrisch omhoog van hoofdsteun of voeten.
Waar slaap je nu op? Ben je een stevig matras gewend, dan nu weer voor een stevig matras kiezen. Ben juist een zacht matras gewend, een zachter matras kiezen.
Je bent niet verplicht om 2 identieke matrassen te kopen. Wanneer je partner een stuk zwaarder of lichter is, is een ander matras aan te raden.
Er bestaan tegenwoordig geen specht slechte bedden meer. Persoonlijk zou ik de volgende keer een hoog bed willen hebben. Makkelijker in en uitstappen.
Altijd 2 losse matrassen en bodems.
Matras wat je kan keren, of een losse toplaag.
Wil je extra's? Elektrisch omhoog van hoofdsteun of voeten.
Waar slaap je nu op? Ben je een stevig matras gewend, dan nu weer voor een stevig matras kiezen. Ben juist een zacht matras gewend, een zachter matras kiezen.
Je bent niet verplicht om 2 identieke matrassen te kopen. Wanneer je partner een stuk zwaarder of lichter is, is een ander matras aan te raden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
maandag 9 december 2013 om 21:16
Ook ik ben op zoek naar een boxspring.
De keus is gevallen op een pullman Goldline.
Het enige waar ik nog niet uit ben is een harde of normale matras.
In de winkel voelde de normale matras heerlijk aan, maar ik ben een buikslaper met rugklachten en weeg 70 kilo.
De harde matras wordt geadviseerd vanaf 80 kilo, maar toch werd mij de harde matras geadviseerd ivm de rugklachten in combinatie met het buikslapen.
Heeft iemand hier ervaring mee??
In de winkel voelde de normale matras heerlijk aan, maar ik ben een buikslaper met rugklachten en weeg 70 kilo.
De harde matras wordt geadviseerd vanaf 80 kilo, maar toch werd mij de harde matras geadviseerd ivm de rugklachten in combinatie met het buikslapen.
maandag 9 december 2013 om 21:57
quote:theekransje schreef op 09 december 2013 @ 21:16:
Niet helemaal, maar ik ben ook een buikslaper en heb bij tijd en wijle ineens last van mijn rug.
Wij hebben een medium matras, maar achteraf gezien had ik voor een hardere moeten gaan. Na een tijd zakt je matras toch een beetje in, en ik merk nu dat ik een harder matras fijner had gevonden.
Gelukkig is die van ons aan vervanging toe
Niet helemaal, maar ik ben ook een buikslaper en heb bij tijd en wijle ineens last van mijn rug.
Wij hebben een medium matras, maar achteraf gezien had ik voor een hardere moeten gaan. Na een tijd zakt je matras toch een beetje in, en ik merk nu dat ik een harder matras fijner had gevonden.
Gelukkig is die van ons aan vervanging toe
maandag 9 december 2013 om 22:01
maandag 9 december 2013 om 22:37
hier jaren een boxspring gehad en eindelijk geen houten vloer meer na een verhuizing
dus vrijwel direct overgegaan op een waterbed, heerlijk!
ook prima bij rugklachten (gestabiliseerd matras)
zelf kan ik niet op een (hard) matras slapen, dan heb ik het gevoel dat mijn lijf zich naar het matras moet vormen en heb ik dus pijn in alle gewrichten die op het matras in de verdrukking zijn gekomen die nacht....
dus vrijwel direct overgegaan op een waterbed, heerlijk!
ook prima bij rugklachten (gestabiliseerd matras)
zelf kan ik niet op een (hard) matras slapen, dan heb ik het gevoel dat mijn lijf zich naar het matras moet vormen en heb ik dus pijn in alle gewrichten die op het matras in de verdrukking zijn gekomen die nacht....
maandag 9 december 2013 om 22:53
Buikslapen is slecht voor je rug! Ongeacht of dat je op een hard of zacht matras slaapt. Ik zeg niet dat het de oorzaak is van de rugklachten, maar kan deze wel in stand houden.
Ga s morgens proefliggen wanneer je goed uitgeslapen bent. Wanneer je moe bent ligt alles lekker.
Ga s morgens proefliggen wanneer je goed uitgeslapen bent. Wanneer je moe bent ligt alles lekker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
maandag 9 december 2013 om 23:08
Buikslapers altijd een iets harder matras anders gaat je onderrug doorliggen.
Altijd kiezen voor een natuurlatex topper.
Dit tegen het transpireren.
Zou als het budget het toelaat de box zelf ook met een pocketveerkern doen.
Sowieso pocketveer matrassen.
Uit ervaring weet ik dat toch wat steviger matrassen uiteindelijk het beste bevallen.
Ook om te voorkomen dat je partner het bed uit word gelanceerd als jij je omdraait.
Vraag naar de omruilgarantie.
Altijd kiezen voor een natuurlatex topper.
Dit tegen het transpireren.
Zou als het budget het toelaat de box zelf ook met een pocketveerkern doen.
Sowieso pocketveer matrassen.
Uit ervaring weet ik dat toch wat steviger matrassen uiteindelijk het beste bevallen.
Ook om te voorkomen dat je partner het bed uit word gelanceerd als jij je omdraait.
Vraag naar de omruilgarantie.
maandag 9 december 2013 om 23:16
dinsdag 10 december 2013 om 09:17
Stevig matras idd 210cm.
Het verschil in prijs zit hem in de materialen en vaak ook in de naam van het bedrijf.
Auping is goed maar vooral onnodig duur.
Ze zijn wel goed in het design, maar daar ben je gevoelig voor of niet.
Je kan een box van Leen Bakker niet vergelijken met een box van bv Pullman.
Voor een goede box niet elektrisch ben je ong 1500 euro kwijt.
Daar heb je pocketveermatrassen voor en een natuurlatex afdekking.
Neem stevige matrassen en de topper met een afritsbare tijk.
Waarom hele dure boxsprings duur zijn?
Kan zijn door paardenhaar, talalay latex is duur, dubbele pocketveerkern,
Design, stof categorie.
Allemaal extra's die niet veel toevoegen maar wel prijzig zijn.
Het verschil in prijs zit hem in de materialen en vaak ook in de naam van het bedrijf.
Auping is goed maar vooral onnodig duur.
Ze zijn wel goed in het design, maar daar ben je gevoelig voor of niet.
Je kan een box van Leen Bakker niet vergelijken met een box van bv Pullman.
Voor een goede box niet elektrisch ben je ong 1500 euro kwijt.
Daar heb je pocketveermatrassen voor en een natuurlatex afdekking.
Neem stevige matrassen en de topper met een afritsbare tijk.
Waarom hele dure boxsprings duur zijn?
Kan zijn door paardenhaar, talalay latex is duur, dubbele pocketveerkern,
Design, stof categorie.
Allemaal extra's die niet veel toevoegen maar wel prijzig zijn.
dinsdag 10 december 2013 om 10:05
dinsdag 10 december 2013 om 11:34
Laat je eens adviseren door in een goede bedden speciaalzaak. Wij zagen ook door de bomen het bos niet meer, zóveel aanbod! Uiteindelijk bij Truste slaapcomfort heel erg goed geholpen. En ook al vind je daar niet wat je wil hebben, ik weet zeker dat je na een bezoek aan een dergelijke winkel veel beter weet wat je nodig hebt.
dinsdag 10 december 2013 om 11:40
Wij zijn na grondig onderzoek ook op de Auping Dublin uitgekomen en dat bevalt (na 3 jaar) nog steeds gewelig! Hebben ook de 210cm bij 180cm en ik heb het zachte matras en mijn man het harde matras. Gezamelijke topper erover en we slapen heerlijk. Achteraf gezien hadden we al veel eerder een nieuw bed moeten kopen, slapen veel beter dan voor 'onze' Auping.
dinsdag 10 december 2013 om 12:13
Dan heb je inderdaad een 210 nodig.
Ik ben een keer in een matrassenfabriek geweest. Tijdens dat bezoekje heb ik geleerd dat (en nu noem ik even een voorbeeld) dat matras X die bij Trendhopper ligt ook bij Yisk ligt alleen dan met een ander tijkje er omheen en een ander prijskaartje.
Exact dezelfde matrassen...
Wij hebben zelf ook een boxspring, wil nooit meer anders, fijn met opmaken, hoge uitstap en ik heb wel een elektrisch verstelbare. Vind het heerlijk!
Ik ben een keer in een matrassenfabriek geweest. Tijdens dat bezoekje heb ik geleerd dat (en nu noem ik even een voorbeeld) dat matras X die bij Trendhopper ligt ook bij Yisk ligt alleen dan met een ander tijkje er omheen en een ander prijskaartje.
Wij hebben zelf ook een boxspring, wil nooit meer anders, fijn met opmaken, hoge uitstap en ik heb wel een elektrisch verstelbare. Vind het heerlijk!
dinsdag 10 december 2013 om 13:04
Tijdje geleden zijn wij naar zo'n beetje elke bedden speciaalzaak in 010 geweest en hebben wij heel veel bedden gezien. We hebben gekeken naar o.a. Hästens en Pullman. Uiteindelijk zijn wij geslaagd bij Linkerlisse in Alexandrium en hebben wij daar een "merkloos" boxspring van Linkerlisse tegen een scherpe prijs gekocht. De prijs zou ik moeten opzoeken. Het was een aanbieding. Wij zijn er nog elke dag heel tevreden mee.
dinsdag 10 december 2013 om 13:16
quote:winkelfanaat schreef op 10 december 2013 @ 12:13:
Dat klopt, maar dan zit je ook in dezelfde prijs categorie.
Het is natuurlijk niet zo dat een Jysk matras hetzelfde is als een Pullman matras.
Daar zit echt wel een verschil in kwaliteit in.
En tuurlijk lig je als je geen rugklachten heb en je bent nog jong goed op een Jysk matras.
Vaak is überhaupt een nieuw matras al een vooruit in vergelijking met een oud versleten matras.
Maar hoe ligt het matras over 5 jaar?
Het is natuurlijk niet zo dat een Jysk matras hetzelfde is als een Pullman matras.
En tuurlijk lig je als je geen rugklachten heb en je bent nog jong goed op een Jysk matras.
Vaak is überhaupt een nieuw matras al een vooruit in vergelijking met een oud versleten matras.
Maar hoe ligt het matras over 5 jaar?
dinsdag 10 december 2013 om 21:11
quote:mafalda schreef op 10 december 2013 @ 13:16:
[...]
Maar hoe ligt het matras over 5 jaar?Nee, dan zit je niet in dezelfde prijscategorie en ik heb het ook niet over een pullmann.
[...]
Maar hoe ligt het matras over 5 jaar?Nee, dan zit je niet in dezelfde prijscategorie en ik heb het ook niet over een pullmann.