Het psychologisch effect van de avatar
maandag 9 december 2013 om 21:38
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......
Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.
Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......
Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.
Wat vinden jullie ?
Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.
Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......
Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.
Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
maandag 9 december 2013 om 23:49
quote:Biebeliee schreef op 09 december 2013 @ 23:47:
[...]
Bij die ava denk ik aan warmte en gezelligheid.
In een herfstbos met spelende kinderen.
[...]
Bij die ava denk ik aan warmte en gezelligheid.
In een herfstbos met spelende kinderen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 9 december 2013 om 23:58
quote:churrro schreef op 09 december 2013 @ 21:38:
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......
Eens in de zoveel tijd posten mensen - vaak in een vlaag van verstandsverbijstering - hun foto's. Om daarna een nieuwe nick en ava te nemen.
Verder zijn er geregeld miets en griets. Met wisselend succes.
Eens in de zoveel tijd posten mensen - vaak in een vlaag van verstandsverbijstering - hun foto's. Om daarna een nieuwe nick en ava te nemen.
Verder zijn er geregeld miets en griets. Met wisselend succes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 10 december 2013 om 00:09
dinsdag 10 december 2013 om 00:12
dinsdag 10 december 2013 om 00:12
Bij foto's van mensen bij wie ik niet weet wie ze zijn (verraad nu waarschijnlijk een gebrek aan algemene ontwikkeling) moet ik mezelf echt iedere keer herinneren dat de persoon zelf er waarschijnlijk niet zo uit ziet. Ik heb dat bijv. bij Murdoch en Eagidius.
Mijn eigen avatar heb ik gevonden door te googlen op (varianten van) mijn nickname. Ik wou iets wat je snel ziet als je door de reacties scrollt.
Mijn eigen avatar heb ik gevonden door te googlen op (varianten van) mijn nickname. Ik wou iets wat je snel ziet als je door de reacties scrollt.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
dinsdag 10 december 2013 om 00:20
dinsdag 10 december 2013 om 00:25
dinsdag 10 december 2013 om 00:25
dinsdag 10 december 2013 om 06:40
quote:Fame schreef op 09 december 2013 @ 23:25:
Zo, omdat het december is! Tijdelijke ava.
Dat had je beter niet kunnen doen, nu is er helemaal geen ava meer te zien .
Oja, ontopic ik heb gewoon maar een kat van het internet geplukt, hou niet eens van katten, ben er zelfs allergisch voor .
Zo, omdat het december is! Tijdelijke ava.
Dat had je beter niet kunnen doen, nu is er helemaal geen ava meer te zien .
Oja, ontopic ik heb gewoon maar een kat van het internet geplukt, hou niet eens van katten, ben er zelfs allergisch voor .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 10 december 2013 om 06:51
Ik heb deze avatar voornamelijk omdat het goed aansloot bij de Facebook- poëzie, namelijk het gedicht "potje voor verdrietjes". Over het psychologisch effect van mijn avatar op anderen heb ik niet echt nagedacht. Mijn wederhelft zei zojuist dat ik dat
misschien wel had moeten doen.
misschien wel had moeten doen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
dinsdag 10 december 2013 om 06:59
quote:DidiRidi schreef op 10 december 2013 @ 06:51:
Ik heb deze avatar voornamelijk omdat het goed aansloot bij de Facebook- poëzie, namelijk het gedicht "potje voor verdrietjes". Over het psychologisch effect van mijn avatar op anderen heb ik niet echt nagedacht. Mijn wederhelft zei zojuist dat ik dat
misschien wel had moeten doen. Ik zou bij jouw ava eerder denken `ik heb schijt aan alles`.
misschien wel had moeten doen. Ik zou bij jouw ava eerder denken `ik heb schijt aan alles`.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven