droevig

12-12-2013 05:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezers en lezeressen.

Sorry als ik niet goed Nederlands typ,

Mijn vader is een paar jaar terug overleden, en ik heb er nog steeds verdriet om. Ik jank er nog steeds om, echt huilen hardop, ik mis hem ook, zeker met deze dagen kerst en oud en nieuw, ik mis hem gewoon zo. Het is nu een paar jaar geleden. Ik heb vaker dat ik dan naar zijn graf ga, en dan ga janken. Vooral in december. Ik wil graag weten of meer mensen dit herkennen?

Sterkte de komende tijd
Ja, herken dit. Ik mis mijne ook

Feest- en verjaardagen zíjn gewoon moeilijk... dat je verdrietig bent is hartstikke logisch en het is heel goed dat je dit niet opkropt. Heb je mensen om je heen die jou goed kunnen steunen?
Sterkte hoor!
Wat naar voor je.

Wat is een paar jaar als ik vragen mag?

Aankomende zaterdag is het 6 jaar geleden dat mijn vader overleden is, elk jaar word het een beetje makkelijker.

Ook ik heb dat het rond de feestdagen het ergst is. (Ook door het overlijden in die maand uiteraard)

Heb je mensen om je heen die jou door deze maand heen kunnen helpen?
Mijn vader is dit jaar ook 6 jaar geleden overleden, het is heel moeilijk, ik vind het fijn om te horen dat ik niet de enige ben, hiermee. Vooral met de feestdagen. Ik vind dit heel erg moeilijke dagen. Iedereen is aan het feesten en dergelijke,

Ik praat hier weinig over met mijn broer/zus.
Ik had er vorig jaar erg moeilijk mee. Dat waren de eerste feestdagen van mijn zoontje, zijn kleinzoon. Dat vond ik erg lastig.

Nu is het in mijn geval ook nog dat de begraafplaats 2uur met ov is dus daar kan ik ook niet 1-2-3 heen.

Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst met mijn zusje over het overlijden gesproken. Mijn zusje wist bijvoorneeld niet eens dat ik bij het overlijden was.

Ik vond het erg fijn om daar over te praten met haar.

Misschien moet je toch aangeven dat je daar graag vaker over praat?
Ik heb ook dat in de maand dat hij overleden is, de dag (hij is overleden op zijn verjaardag) dan heb ik ook moeite, op die dag wil ik het liefs even verdwenen zijn, maar ik vind het belangrijk om zijn verjaardag te vieren, bijvoorbeeld met mijn oma, die heeft het zwaar, dan praten over de leuke dingen met hem.

Ik mis hem, en huil vaak in deze dagen.
Wat zou je vader willen? Vast niet dat hij verantwoordelijk is dat jij nu niet gelukkig vrolijk kan leven. Je geeft het overlijden zo wel heel erg veel macht en invloed! Zou je niet liever de mooie, liefdevolle, grappige dingen van je vader willen herinneren in plaats van het verdriet?

Het is natuurlijk volstrekt normaal dat je rouwt, en het rouwproces is voor iedereen anders. Maar zou het niet fijn zijn om het verdriet los te laten en het een plekje te geven zodat jij "de controle hebt" over wanneer en hoe je verdrietig kan zijn?

Feestdagen, verjaardagen, datum van overlijden zullen altijd moeilijke momenten zijn. Tijd om stil te staan bij de overledenen.

Maar ik wil mijn tijd en energie liever steken in de mensen om mij heen, die nog leven, en die mij nu nodig hebben. Dit betekent niet dat ik de mensen die overleden zijn niet mis en niet verdrietig ben! Mijn leven gaat door, en de overledenen hebben een dierbaar plekje in mijn hart en ik zal ze altijd blijven missen.

Sterkte er mee. Mocht je merken dat je in je verdriet blijft hangen, ga dan als je blieft hulp zoeken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik vind het niet gek. Mijn vriendin is haar vader meer dan 20 jaar geleden kwijtgeraakt - en ze kan er soms nóg erg verdrietig van worden.
Ja herkenbaar. Beide ouders overleden en veel verdriet. Nu zelf een kleine wat het nog verdrietiger maakt. Ik wil deze dagen leuk maken voor haar maar kan ook de hele dag wel janken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven