BDD

16-12-2013 13:00 15 berichten
BDD, oftewel stoornis van de lichaamsbeleving. Ik vermijd sociale contacten, check mezelf wel 100 keer op een dag in de spiegel/winkelruit, gezicht afdraaien van anderen, altijd met pet op naar buiten, veel thuis zitten omdat ik bang ben dat mensen mij op straat gaan beoordelen , plastische chirugie is voor mij niet nieuw.. Neuscorrectie/kincorrectie. En nog steeds niet tevreden. Nu vind ik mijn neus nog steeds niet mooi, en wil ik een 2de correctie. Me ouders verklaren mij voor gek omdat ik maar met mijn uiterlijk bezig blijf, Het is nooit goed. Het is ook te idioot voor woorden. Maar het is heel moeilijk om hier mee te leven! Nog meer mensen die hier last van hebben?
Alle reacties Link kopieren
Gezien je andere topic over je depressies en psychoses lijkt het me dat je problematiek nogal complex is. Ben je wel onder intensieve behandeling?
quote:bootje_op_de_golven schreef op maandag 16 december 2013 13:03 Gezien je andere topic over je depressies en psychoses lijkt het me dat je problematiek nogal complex is. Ben je wel onder intensieve behandeling?Dat klopt ja. Ik ben onder behandeling bij psyq en krijg dan ook schematherapie
Goed dat je hulp hebt! Vaak heeft de GGZ ook lotgenotenbijeenkomsten trouwens, ik weet niet of je daar mee bekend bent, maar misschien heb je er iets aan.
quote:bootje_op_de_golven schreef op maandag 16 december 2013 13:06 Goed dat je hulp hebt! Vaak heeft de GGZ ook lotgenotenbijeenkomsten trouwens, ik weet niet of je daar mee bekend bent, maar misschien heb je er iets aan.Ja heel erg bedankt. Ik zal eens kijken!
Wat dacht je? Copy paste?

Body Dysmorphic Disorderquote:martine91 schreef op 13 december 2013 @ 15:45:

BDD, oftewel stoornis van de lichaamsbeleving. Ik vermijd sociale contacten, check mezelf wel 100 keer op een dag in de spiegel/winkelruit, gezicht afdraaien van anderen, altijd met pet op naar buiten, veel thuis zitten omdat ik bang ben dat mensen mij op straat gaan beoordelen , plastische chirugie is voor mij niet nieuw.. Neuscorrectie/kincorrectie. En nog steeds niet tevreden. Nu vind ik mijn neus nog steeds niet mooi, en wil ik een 2de correctie. Me ouders verklaren mij voor gek omdat ik maar met mijn uiterlijk bezig blijf, Het is nooit goed. Het is ook te idioot voor woorden. Maar het is heel moeilijk om hier mee te leven! Nog meer mensen die hier last van hebben?
Ja.
Waarom?
quote:bootje_op_de_golven schreef op maandag 16 december 2013 13:23 Waarom?Dacht dat die er af was gehaald, zag het topic niet meer staan.
Maar, waar heb je dan je tekst vandaan gekopieerd?
quote:Ephina schreef op maandag 16 december 2013 14:08 Maar, waar heb je dan je tekst vandaan gekopieerd?Ik had de tekst opgeslagen op mijn telefoon
Ik heb een fixatie op mijn huid, nu b.v. al een maand niet de deur uit geweest. Heb ook een stempel BDD maar ik vind mijzelf daar niet echt onder vallen eerlijk gezegd. Waar ik mij op focus is acne, verslaafd aan poriën / puisten uitknijpen zeg maar waardoor ik na een uur achter de spiegel met een tomaten-kop rond loop en mij van de wereld afsluit. Ik zie er dan niet meer uit en dat is geen fantasie helaas. Mijn neus b.v. heeft ook een lelijke knik maar dat doet mij niks,

Ik loop hier al 20 jaar mee en het leven is niet zo fijn als het kon zijn maar ja.. dat geld natuurlijk voor heel veel mensen.

Het vervelendste is natuurlijk dat er weinig begrip is want mensen kunnen het niet waarnemen zoals jij het waarneemt, moeilijk in te verplaatsen.

Worden jouw correcties vergoed of helpen je ouders?
In welke van de 4 topics zal ik antwoord geven?

Als eerste aan paddestoelensmoel. Google eens op dermatillomania. Dat is een stoornis die een oorzaak of gevolg van BDD kan zijn of helemaal los staat op zichzelf, als stoornis zijnde.

Aan de de TO;

Ik heb BDD gehad en ik ben blij dat ik kan zeggen 'gehad'. Ik heb een tijd lang getwijfeld om te reageren op je topic.

Ten eerste; ik vind het heel confronterend om me weer te herinneren door welke hel ik ben gegaan.

Ten tweede; ik weet dat ik in mijn BDD-tijd continu om advies/herkenning/erkenning/tips/hulp/bevestiging zocht, maar dat het antwoord nooit bevredigend was. Ik geloofde toch niemand.

Het enige wat ik je nu kan zeggen; ik heb er lang mee geworsteld en ik ik wist zeker dat ik niet meer verder kon leven.

Maar ik kan nu echt zeggen, dat als ik in de spiegel kijk, ik me niet meer doodschrik. Foto's zijn ook nog steeds een issue. Maar dood willen om een imperfectie, dat niet meer.

Ik hoop dat het je hoop biedt. Ook al zul je daar nu niks van geloven. Je mag me privé berichten als je daar behoefte aan hebt.
quote:tzippa2 schreef op maandag 16 december 2013 17:20 In welke van de 4 topics zal ik antwoord geven?

Als eerste aan paddestoelensmoel. Google eens op dermatillomania. Dat is een stoornis die een oorzaak of gevolg van BDD kan zijn of helemaal los staat op zichzelf, als stoornis zijnde.

Aan de de TO;

Ik heb BDD gehad en ik ben blij dat ik kan zeggen 'gehad'. Ik heb een tijd lang getwijfeld om te reageren op je topic.

Ten eerste; ik vind het heel confronterend om me weer te herinneren door welke hel ik ben gegaan.

Ten tweede; ik weet dat ik in mijn BDD-tijd continu om advies/herkenning/erkenning/tips/hulp/bevestiging zocht, maar dat het antwoord nooit bevredigend was. Ik geloofde toch niemand.

Het enige wat ik je nu kan zeggen; ik heb er lang mee geworsteld en ik ik wist zeker dat ik niet meer verder kon leven.

Maar ik kan nu echt zeggen, dat als ik in de spiegel kijk, ik me niet meer doodschrik. Foto's zijn ook nog steeds een issue. Maar dood willen om een imperfectie, dat niet meer.

Ik hoop dat het je hoop biedt. Ook al zul je daar nu niks van geloven. Je mag me privé berichten als je daar behoefte aan hebt. Jeetje ja het zal best heftig voor je geweest zijn! Zo voelt het voor mij ook ik zoek ook steeds bevestiging, maar ik geloof ook niemand! Het is moeilijk om zo te leven , vaak ook gedacht ik kap er mee .. Maar gelukkig is het nooit zo ver gekomen. Ook foto's van mezelf haat ik..kan ik niet aan zien! Ben continu bezig met wat ik allemaal kan veranderen aan mezelf..en de straat op vind ik maar niks want dan kijkt iedereen naar me ( dat gevoel heb ik) maar goed dat je er van af bent gekomen!!
quote:martine91 schreef op 16 december 2013 @ 19:29:

[...]

Jeetje ja het zal best heftig voor je geweest zijn! Zo voelt het voor mij ook ik zoek ook steeds bevestiging, maar ik geloof ook niemand! Het is moeilijk om zo te leven , vaak ook gedacht ik kap er mee .. Maar gelukkig is het nooit zo ver gekomen. Ook foto's van mezelf haat ik..kan ik niet aan zien! Ben continu bezig met wat ik allemaal kan veranderen aan mezelf..en de straat op vind ik maar niks want dan kijkt iedereen naar me ( dat gevoel heb ik) maar goed dat je er van af bent gekomen!!Er is ook voor jou misschien een mogelijkheid hier vanaf te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven