Salsa verde

16-12-2013 17:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een engels recept staat dat ik een paar eetlepels salsa verde nodig heb. Ik neem aan dat dit groene salsasaus is?

Nu zit ik even te zoeken op internet: bij de appie hebben ze alleen rode salsa en ik zie ook verder geen afbeeldingen van (Nederlandse) potjes.

De saus zelf maken vind ik een beetje teveel werk, want het is verder een heel simpel recept (en dat was ook de intentie ).



Iemand een idee waar ik salsa verde kan kopen? Of heeft het misschien in Nederland een andere naam waar ik op kan zoeken?



Alternatief is gewoon de rode saus gebruiken. Verschilt dat in smaak heel erg met de groene?
Alle reacties Link kopieren
Is geen salsa, is een soort peterseliesaus. Maar doe gewoon wat je lekker lijkt. Je hebt trouwens ook een Mexicaanse salsa verde, das ook anders dan rode. Met groene peper. Maar advies is t zelfde
.
Alle reacties Link kopieren
O, peterseliesaus? Hmm.. dat klinkt toch anders dan salsasaus

Ik denk dat het iig de bedoeling is dat ie pittig is.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het mexicaanse salsa. Je hebt groene tabasco, dat lijkt erop. Maar als je dat niet hebt kun je ook rode gebruiken, is wel iets anders maar ook lekker.

Jalopeno peppers is een alternatief, als je die hebt?



Rode salsa is in elk geval heel anders, dat smaakt naar tomaat.
.
Alle reacties Link kopieren
Dit is trouwens het recept:

http://stylishcuisine.com/?p=1813

Ik denk dat ze dan inderdaad mexicaanse salsa verde bedoelen.

Zoiets:

Maar die lijkt me ook wel heul erg pittig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik maar voor de rode, milde salsasaus. Is het in elk geval niet te pittig en volgens mij kan het prima met de andere ingrediënten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat rode er ook goed bij kan, het effect is alleen heel anders. Maar als je niet van pittig houdt is de groene sowieso niks voor je.
.
De (tabasco)-sauzen die jullie bedoelen zijn iets heel anders dan officiële salsa verde. Dat is een saus bestaande uit peterselie, kappertjes, ansjovis, basilicum, augurken, mint, mosterd, azijn, olijfolie, zout en peper.

Het is het lekkerste om alle vaste onderdelen met de hand fijn te hakken, in een kom te doen en er dan al kloppend de andere ingrediënten bij te voegen.



De saus is niet lang houdbaar, maar goddelijk. Ik weet niet of je het restant kan invriezen, ik denk het bijna niet. Restant afdekken en morgen nog een keer gebruiken bij (gegrild) vlees of vis, met een stukje stokbrood om te dippen. Hmmm, idee!



Edit: TO, sorry, ik had jouw post met die foto's van die Mexicaanse salsa's over het hoofd gezien. Dat is inderdaad heel anders. Maar misschien komt dit idee ook nog een keer van pas
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus de frans/spaanse salsa verde.



De Mexicanen hebben een andere, vooral te combineren met een enchilada of quesedilla. En die lijkt qua smaak op groene tabasco.



Edit: je had t al gezien
.
Zoals sri zegt, ken ik de salsa verde ook. Lekker met veel verse kruiden! Mmm
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze allebei lekker, de franse en de mexicaanse.
.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, die franse salsa verde klinkt ook wel erg lekker!

Misschien ga ik die ook eens maken, maar dan in een andere combi



Groene tabasco klinkt me iets te scherp, ben als gewone Hollander ook niks gewend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven