Salsa verde
maandag 16 december 2013 om 17:26
In een engels recept staat dat ik een paar eetlepels salsa verde nodig heb. Ik neem aan dat dit groene salsasaus is?
Nu zit ik even te zoeken op internet: bij de appie hebben ze alleen rode salsa en ik zie ook verder geen afbeeldingen van (Nederlandse) potjes.
De saus zelf maken vind ik een beetje teveel werk, want het is verder een heel simpel recept (en dat was ook de intentie ).
Iemand een idee waar ik salsa verde kan kopen? Of heeft het misschien in Nederland een andere naam waar ik op kan zoeken?
Alternatief is gewoon de rode saus gebruiken. Verschilt dat in smaak heel erg met de groene?
Nu zit ik even te zoeken op internet: bij de appie hebben ze alleen rode salsa en ik zie ook verder geen afbeeldingen van (Nederlandse) potjes.
De saus zelf maken vind ik een beetje teveel werk, want het is verder een heel simpel recept (en dat was ook de intentie ).
Iemand een idee waar ik salsa verde kan kopen? Of heeft het misschien in Nederland een andere naam waar ik op kan zoeken?
Alternatief is gewoon de rode saus gebruiken. Verschilt dat in smaak heel erg met de groene?
maandag 16 december 2013 om 17:45
maandag 16 december 2013 om 17:52
Dit is trouwens het recept:
http://stylishcuisine.com/?p=1813
Ik denk dat ze dan inderdaad mexicaanse salsa verde bedoelen.
Zoiets:
Maar die lijkt me ook wel heul erg pittig.
http://stylishcuisine.com/?p=1813
Ik denk dat ze dan inderdaad mexicaanse salsa verde bedoelen.
Zoiets:
Maar die lijkt me ook wel heul erg pittig.
maandag 16 december 2013 om 18:30
De (tabasco)-sauzen die jullie bedoelen zijn iets heel anders dan officiële salsa verde. Dat is een saus bestaande uit peterselie, kappertjes, ansjovis, basilicum, augurken, mint, mosterd, azijn, olijfolie, zout en peper.
Het is het lekkerste om alle vaste onderdelen met de hand fijn te hakken, in een kom te doen en er dan al kloppend de andere ingrediënten bij te voegen.
De saus is niet lang houdbaar, maar goddelijk. Ik weet niet of je het restant kan invriezen, ik denk het bijna niet. Restant afdekken en morgen nog een keer gebruiken bij (gegrild) vlees of vis, met een stukje stokbrood om te dippen. Hmmm, idee!
Edit: TO, sorry, ik had jouw post met die foto's van die Mexicaanse salsa's over het hoofd gezien. Dat is inderdaad heel anders. Maar misschien komt dit idee ook nog een keer van pas
Het is het lekkerste om alle vaste onderdelen met de hand fijn te hakken, in een kom te doen en er dan al kloppend de andere ingrediënten bij te voegen.
De saus is niet lang houdbaar, maar goddelijk. Ik weet niet of je het restant kan invriezen, ik denk het bijna niet. Restant afdekken en morgen nog een keer gebruiken bij (gegrild) vlees of vis, met een stukje stokbrood om te dippen. Hmmm, idee!
Edit: TO, sorry, ik had jouw post met die foto's van die Mexicaanse salsa's over het hoofd gezien. Dat is inderdaad heel anders. Maar misschien komt dit idee ook nog een keer van pas