iMessage

16-12-2013 20:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het kan dat een iMessage bericht soms verstuurd word als een sms?

Ik heb uiteraard al via Google gezocht maar hier staan veel verschillende oorzaken; geen internet (verzender/ontvanger), telefoon staat uit, andere toestel (geen iPhone) enz

Weet iemand hoe dit precies zit?
iMessage is net zoiets als WhatsApp, maar dan alleen voor Apple gebruikers. Wanneer je een Apple ID heb kan je vanaf elk Apple product (iPod, iPhone, laptop, etc) een berichtje sturen via het internet naar een andere gebruiker met een Apple ID en die iMessage geactiveerd heeft.

Geen internetverbinding, geen iMessage. Geen Apple toestel geen iMessage. Geen iMessage geactiveerd geen iMessage.

Wanneer je een berichtje stuurt met je iPhone dan wordt deze als gewoon SMS-je gestuurd wanneer de optie iMessage niet kan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
En hoe kan het dat een bericht naar sommige contactpersonen soms een sms is en soms een iMessage?
Je kunt de functie 'versturen als sms indien iMessage niet beschikbaar is' uitzetten.
quote:janneke24 schreef op maandag 16 december 2013 20:47 En hoe kan het dat een bericht naar sommige contactpersonen soms een sms is en soms een iMessage?Dan heeft diegene geen internet.. Of jij niet
quote:janneke24 schreef op 16 december 2013 @ 20:47:

En hoe kan het dat een bericht naar sommige contactpersonen soms een sms is en soms een iMessage?Ik verstuur alles als sms. Als de ander een iPhone heeft, net als ik, wordt het vanzelf een iMessage, anders "blijft" het een sms
Je bent zelf een theepot
quote:masque schreef op 16 december 2013 @ 20:59:

[...]

Dan heeft diegene geen internet.. Of jij niet

Of diegene heeft geen Apple product (iPhone,iPad) maar een ander device zoals een Android of Windows Mobile phone.

Nou volgens mij is het wel duidelijk toch?
Het is niet waar wat hier gezegd wordt, dat de ander dan misschien even geen internet heeft. Je telefoon slaat namelijk op wie een Apple product heeft en kijkt dan niet of diegene het op dat moment ook kan ontvangen. Spreek uit ervaring, als iemand in t buitenland zit kun je gewoon iMessage sturen maar die komt dan toch niet aan.

Terug te komen op je vraag; ik heb het ook dat ik soms naar iemand ineens een sms stuur terwijl het normaal iMessage is, ik denk dat internet dan gewoon even minder bereik heeft. Als t dan te lang duurt, verstuurt ie het als sms. Ligt dus denk ik aan je eigen verbinding :-)
Je moet je wel eerst aanmelden voor iMessage. Mijn twee schoonzussen hebben een iphone maar ik kan met mijn ipad niet naar ze iMessagen want ze hebben zich niet aangemeld. En dan stuur ik de Message naar hun mailadres.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven