Misselijkheid..

18-12-2013 17:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het weer eens raak: misselijk en overgeven.. Sinds onze oudste naar de opvang gaat, is hij erg vaak ziek en neemt het mee naar huis, met als gevolg dat ik ook bijna iedere keer ziek ben. Zelf lijkt onze zoon er niet zo'n last van te hebben, maar ik kan zo 'overweldigd' worden door misselijkheid! Voel me dan zo verschrikkelijk ellendig, terwijl ik weet dat het 'maar' misselijkheid is.. Heeft iemand tips om beter met misselijkheid om te kunnen gaan?

(Voorkomen lijkt tot nu toe niet zo succesvol: eet vrijwel altijd erg gezond, en -voor zover het waarde heeft- slik ik extra vit. C..)

Alle tips zijn welkom!
cola drinken helpt hier wel tegen misselijkheid.
Cola inderdaad, en zelfgemaakte gemberthee (met een beetje citroen en evt. honing)

Verder misschien toch nóg gezonder eten en ook wellicht iets van sport doen? Misschien doe je dat al hoor, dat weet ik natuurlijk niet.
Cola en zoute chips. En stil blijven zitten/liggen, maar dat OS praktisch onmogelijk met een kleintje
Bedankt voor de tips! Ben maar direct aan de cola gegaan..
Er is ook medicatie voor te krijgen. Volgens mij domperidon zelfs zonder recept. Overleg het even met je huisarts.
Bedankt ook voor je reactie, Ephina!

Misschien een rare vraag, maar hoe gaan jullie om met misselijkheid? Ik merk dat het gevoel op zich me zo kan overvallen, dat ik er zo in 'blijf hangen' :-s Merk dat ik echt een beetje angst krijg om misselijk te worden!

Iemand hier tips voor?
Ik ben zelf nu al 5 weken extreem misselijk, lig non stop in bed of op de bank. Bij mij komt het door mijn zwangerschap, maar ik vind het ook echt vreselijk. Heb gedurende deze weken toch geleerd me 'over te geven' (letterlijk) aan de misselijkheid. Dus niet proberen het overgeven tegen te houden. En wel blijven eten, kleine beetjes. Ook al komt het er weer uit. Kan niet wachten tot ik hier van af ben, het is zo'n overheersend gevoel. Veel sterkte! En beterschap...
Ach ybazyba, wat vervelend! Hoop echt voor je dat je er snel van af bent!

Hoe heb je geleerd om je 'over te geven' aan de misselijkheid? Wil zo graag leren er gewoon mee om te gaan!
Badeendje, ik herken wel wat je schrijft. Ik ben zelf maanden extreem misselijk geweest door Hyperemesis gravidarum tijdens mijn zwangerschap. Na mijn zwangerschap werd ik hysterisch als ik weer misselijk werd, waardoor ik nog misselijker werd. Dus zoek afleiding, neem iets tegen misselijkheid, ga op tijd weer eten en zeg tegen jezelf dat het weer over gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik weet echt waar ik het over heb. Neemt je angst ernstige vormen aan, zoek dan hulp.
Ik heb deze polsbandjes ooit besteld en ze helpen echt heel veel. Je moet ze 's nachts wel afdoen of overdag, wat je prettig vindt (je lijf moet ff herprogrammeren of zo).

polsbandjes tegen misselijkheid

Ik heb deze. Ze werken echt goed. Met die van de hema heb ik eigenlijk geen ervaring, maar het zou hetzelfde moeten zijn.

http://members.home.nl/buysen/winkelseaband.html
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven