De knop

20-12-2013 11:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets wat aan me knaagt. Wat het is, doet er niet toe. Waarschijnlijk maak ik het in mijn hoofd ook groter dan het is.

Hoe dan ook, ik heb me dus voorgenomen om het er met de persoon in kwestie over te hebben, en tot die tijd wil ik het uit mijn hoofd zetten. Gewoon de knop om.

Maar ik weet niet waar die knop zit. Jullie waarschijnlijk ook niet, maar ik ben toch benieuwd hoe jullie je gedachten een draai geven.
die knop zit in het midden van je rug.....je kan er ..net..niet..bij.

ik wou dat ik het wist...

Zo snel mogelijk met die persoon in gesprek gaan en tot die tijd afleiding zoeken. Wandelen, filmpje kijken, schoonmaken.
Bij mij helpt het als ik, wat ik wil zeggen even op papier zet. Dan kan ik het daarna in mijn gedachten als het ware in de 'parkeerstand' zettten.
Even een goed gesprek met jezelf, hoe je er in staat, wat je wil zeggen of weten, en als je daaruit bent en je hebt het allemaal opgeschreven, even iets doen waar je zelf zin in hebt. Gedachten op nul!
Als ik iets opschrijf hoef ik het niet zelf meer te onthouden.
Een muis?
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
quote:Tommy_Gun schreef op 20 december 2013 @ 11:33:

Een muis?muis?
computermuis...
quote:thula schreef op 20 december 2013 @ 11:13:

die knop zit in het midden van je rug.....je kan er ..net..niet..bij.

ja, daar zit mijn knop ook.

Mijn schuldgevoel - knop daarentegen is heel groot en kan iedereeen op drukken. :-)
Masturberen. Heb je je handen vol en je hoofd is leeg.
Weet je ook meteen waar die knop zit.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Een grote stopknop heb ik niet.

Wel een stuurtje...

Daarmee kan ik mijn gedachten even een andere kant op sturen, als ik mezelf er op betrap dat ze te lang met iets vervelends bezig zijn wat geen nut heeft.

Op het moment dat ik merk dat ik (weer eens) blijf hangen in dat soort gedachten, bedenk ik bij mezelf iets van: joh... hou nou 's op daarmee; het heeft geen nut. Dan probeer ik bewust aan wat anders te denken en/of ga ik iets doen wat afleidt.

Het help maar tijdelijk, maar toch...

Een leuke tip die ik laatst ergens las om je gedachten naar wat positievers te draaien is: bedenk 3 dingen die je vandaag blij hebben gemaakt.

En een andere die wel kan helpen is: trek een overdreven raar, glimlachend gezicht of zing (in je hoofd) een stom liedje...
Ik kan die knop ook niet vinden
quote:Tommy_Gun schreef op vrijdag 20 december 2013 13:06 Weet je ook meteen waar die knop zit.Precies. 2 vliegen in een fap TO.
Je hebt geen knop. Mensen die spreken van de knop omdraaien hebben nog nooit een knop om te draaien gehad. Het is een leuke voor het topic gruwelijk irritante uitspraken.
En om antwoord te geven op je vraag. Ik zoek zelf gewoon afleiding. Ik ga iets doen. Hoewel zoeken naar een knop doe er niet is natuurlijk

ook een bezigheid op zich is. Of je zet het op een rijtje op papier, punt erachter en elke keer als je er dan nog weer aan denkt zeg je tegen jezelf: hè dat staat op papier is klaaaaaaaaar. Succes ermee
Nou zeg, had een bericht gemaakt en hups verdwenen. Had bedacht dat het voor jou handig is afleiding te zoeken. Dus lekker wat te gaan doen. En misschien is het opschrijven en op rij zetten en een punt erachterzetten wat voor je. Als je er dan aan denkt zo van dat is klaar want heb het op papier daar denk ik dus nu niet aan. Succes!
Aj nogal dubbelop. Weet helaas niet hoe ik er een van weg moet halen. Forum op de iPad. Excuus!
er is geen knop, er is alleen huidige situatie en gewenste situatie. Om dat laatste te bereiken zal je actie moeten ondernemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven