Misselijkheid..
woensdag 18 december 2013 om 17:18
Vandaag was het weer eens raak: misselijk en overgeven.. Sinds onze oudste naar de opvang gaat, is hij erg vaak ziek en neemt het mee naar huis, met als gevolg dat ik ook bijna iedere keer ziek ben. Zelf lijkt onze zoon er niet zo'n last van te hebben, maar ik kan zo 'overweldigd' worden door misselijkheid! Voel me dan zo verschrikkelijk ellendig, terwijl ik weet dat het 'maar' misselijkheid is.. Heeft iemand tips om beter met misselijkheid om te kunnen gaan?
(Voorkomen lijkt tot nu toe niet zo succesvol: eet vrijwel altijd erg gezond, en -voor zover het waarde heeft- slik ik extra vit. C..)
Alle tips zijn welkom!
(Voorkomen lijkt tot nu toe niet zo succesvol: eet vrijwel altijd erg gezond, en -voor zover het waarde heeft- slik ik extra vit. C..)
Alle tips zijn welkom!
donderdag 19 december 2013 om 22:48
donderdag 19 december 2013 om 23:04
Ik ben zelf nu al 5 weken extreem misselijk, lig non stop in bed of op de bank. Bij mij komt het door mijn zwangerschap, maar ik vind het ook echt vreselijk. Heb gedurende deze weken toch geleerd me 'over te geven' (letterlijk) aan de misselijkheid. Dus niet proberen het overgeven tegen te houden. En wel blijven eten, kleine beetjes. Ook al komt het er weer uit. Kan niet wachten tot ik hier van af ben, het is zo'n overheersend gevoel. Veel sterkte! En beterschap...
zaterdag 21 december 2013 om 02:31
Badeendje, ik herken wel wat je schrijft. Ik ben zelf maanden extreem misselijk geweest door Hyperemesis gravidarum tijdens mijn zwangerschap. Na mijn zwangerschap werd ik hysterisch als ik weer misselijk werd, waardoor ik nog misselijker werd. Dus zoek afleiding, neem iets tegen misselijkheid, ga op tijd weer eten en zeg tegen jezelf dat het weer over gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik weet echt waar ik het over heb. Neemt je angst ernstige vormen aan, zoek dan hulp.
zaterdag 21 december 2013 om 02:39
Ik heb deze polsbandjes ooit besteld en ze helpen echt heel veel. Je moet ze 's nachts wel afdoen of overdag, wat je prettig vindt (je lijf moet ff herprogrammeren of zo).
polsbandjes tegen misselijkheid
Ik heb deze. Ze werken echt goed. Met die van de hema heb ik eigenlijk geen ervaring, maar het zou hetzelfde moeten zijn.
http://members.home.nl/buysen/winkelseaband.html
polsbandjes tegen misselijkheid
Ik heb deze. Ze werken echt goed. Met die van de hema heb ik eigenlijk geen ervaring, maar het zou hetzelfde moeten zijn.
http://members.home.nl/buysen/winkelseaband.html
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."