verslavend ?
zaterdag 21 december 2013 om 11:31
zaterdag 21 december 2013 om 11:38
verslavend weet ik niet
maar ga er maar van uit dat als je dit doet, het de hoogste tijd is om samen met een goede therapeut met jezelf aan de slag te gaan
ik kan me niet voorstellen dat het normaal / wenselijk is
hoezo trouwens: mensen in jouw omgeving doen het ook?
lopen ze daarmee te koop, is het een rage, doen jullie dat op wilde feestjes zoals anderen drugs gebruiken ofzo?
dit klinkt niet goed, zoek hulp (en je omgeving ook)
maar ga er maar van uit dat als je dit doet, het de hoogste tijd is om samen met een goede therapeut met jezelf aan de slag te gaan
ik kan me niet voorstellen dat het normaal / wenselijk is
hoezo trouwens: mensen in jouw omgeving doen het ook?
lopen ze daarmee te koop, is het een rage, doen jullie dat op wilde feestjes zoals anderen drugs gebruiken ofzo?
dit klinkt niet goed, zoek hulp (en je omgeving ook)
zaterdag 21 december 2013 om 11:45
Ik denk dat het wel verslavend is, maar dan meer omdat je je gevoelens op die manier uit. Je leert dan jezelf niet meer uiten, dus als je stopt waar moet je dan naar toe met je gevoel?
Beetje hetzelfde als stoppen met roken (rare vergelijking, maar toch), die mensen weten vaak niet wat ze bij stressmomenten moeten doen, omdat ze voorheen altijd gingen roken...
Maar inderdaad, wat de rest al zegt. Ga hulp zoeken!
Beetje hetzelfde als stoppen met roken (rare vergelijking, maar toch), die mensen weten vaak niet wat ze bij stressmomenten moeten doen, omdat ze voorheen altijd gingen roken...
Maar inderdaad, wat de rest al zegt. Ga hulp zoeken!
zaterdag 21 december 2013 om 11:46
http://www.zelfbeschadigingondercontrole.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 21 december 2013 om 11:49
quote:ezrahkoekie schreef op 21 december 2013 @ 11:46:
Het is soort een opluchting, om alles 'letterlijk' te laten lopen en heet te uiten in bloed. Okee, zoals ik dit nu lees klinkt het heel depressief. Dit is geen gezonde manier om met stress om te gaan. Ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing naar een therapeut die je kan helpen om je stress wél op een juiste manier kwijt te raken.
Het is soort een opluchting, om alles 'letterlijk' te laten lopen en heet te uiten in bloed. Okee, zoals ik dit nu lees klinkt het heel depressief. Dit is geen gezonde manier om met stress om te gaan. Ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing naar een therapeut die je kan helpen om je stress wél op een juiste manier kwijt te raken.
zaterdag 21 december 2013 om 11:53
Ja, het is verslavend. Ik heb mezelf jarenlang beschadigd en doe het sinds 2 jaar niet meer, maar als er enigszins stress is of een vervelende situatie dan komt de behoefte om te snijden weer keihard omhoog. Het kost me dan veel energie om het niet te doen, maar het lukt. Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is het net als bij een alcoholverslaving, dat je er nooit meer vanaf komt, dat het altijd je zwakke plek blijft en dat de behoefte blijft bestaan.
Ik zou zeker naar je huisarts gaan en je laten doorverwijzen naar een therapeut.
Ik zou zeker naar je huisarts gaan en je laten doorverwijzen naar een therapeut.
zaterdag 21 december 2013 om 11:55
zaterdag 21 december 2013 om 11:55
zaterdag 21 december 2013 om 12:48
Het is heel verslavend.. ik heb het 15 jaren gedaan, niet alleen mijn armen, maar ook benen, borsten en m'n buik zitten onder de littekens.
Alhoewel ik me niet schaam, merk je wel dat je er altijd op aangekeken word, op mijn werk (ook zomers) wenst mijn baas dat ik altijd lange mouwen draag ivm klanten.
En het blijft een van mijn grootste valkuilen als het even tegen zit, met goede hulp kom je er vanaf en zeker nu je het nog niet lang doet is het zaak snel te veranderen, het word steeds moeilijker!
Alhoewel ik me niet schaam, merk je wel dat je er altijd op aangekeken word, op mijn werk (ook zomers) wenst mijn baas dat ik altijd lange mouwen draag ivm klanten.
En het blijft een van mijn grootste valkuilen als het even tegen zit, met goede hulp kom je er vanaf en zeker nu je het nog niet lang doet is het zaak snel te veranderen, het word steeds moeilijker!
zaterdag 21 december 2013 om 13:17
zaterdag 21 december 2013 om 13:19
Waarom mag je hier niet over schrijven? Het is toch een menselijk probleem? Laten we het taboe over dit onderwerp maar lekker handhaven! Ik kan me wel voorstellen dat je niet uitgebreid gaat vertellen wat je doet, dat je het gaat doen of dat je het gedaan hebt. Dat kan triggerend werken en dat is zeker niet de bedoeling.
zaterdag 21 december 2013 om 13:47
Ja, het is verslavend. Ik heb het jarenlang gedaan en het kostte enorm veel moeite om ermee te stoppen. Ik ben inmiddels trouwens al 2,5 jaar helemaal gestopt, maar ja, ik zit wel met de littekens nu en dat vind ik echt heel erg.
Stop ermee, nu kan het misschien nog relatief eenvoudig want je doet het nog maar kort. En zoek hulp!
Stop ermee, nu kan het misschien nog relatief eenvoudig want je doet het nog maar kort. En zoek hulp!