verslavend ?

21-12-2013 11:31 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om mij heen zijn een aantal mensen die het doen, en ikzelf ook en nu vroeg ik me af, is het verslavend ? Ik heb het over snijden. Jezelf beschadigen. Ik zal jullie de detais besparen, maar ik doe het nu ongeveer een maand en ik vroeg me af, is het verslavend ?
Het is in ieder geval niet gezond: tijd om daar hulp bij te zoeken.
Ik zou je met klem aanraden om hulp te zoeken bij je `probleem`.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
verslavend weet ik niet

maar ga er maar van uit dat als je dit doet, het de hoogste tijd is om samen met een goede therapeut met jezelf aan de slag te gaan

ik kan me niet voorstellen dat het normaal / wenselijk is

hoezo trouwens: mensen in jouw omgeving doen het ook?

lopen ze daarmee te koop, is het een rage, doen jullie dat op wilde feestjes zoals anderen drugs gebruiken ofzo?

dit klinkt niet goed, zoek hulp (en je omgeving ook)
Zoek hulp! Als dit je enige manier is om uiting te geven aan je gevoelens, zit je al diep in de problemen. Ga alsjeblieft naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar goede hulp, voordat de littekens je later voor altijd gaan achtervolgen.
Nee , geen rage of zoiets. Het is meer dat 2 vriendinnen van mij het ook doen die elkaar niet eens kennen, het is meer heel.toevallig toeval. En drugs , ik gebruik geen drugs, never.
Waarom snij je jezelf? Wat is de reden?
Moet je nu een schop onder je kont, of straks? Ben je gek .. je gaat je eigen lichaam toch niet 'lelijk' maken. Die littekens blijven vóór áltijd! Praat hier over én snel. Of vertel het je moeder die pakt je vast wel aan
Trots!
Ik denk dat het wel verslavend is, maar dan meer omdat je je gevoelens op die manier uit. Je leert dan jezelf niet meer uiten, dus als je stopt waar moet je dan naar toe met je gevoel?

Beetje hetzelfde als stoppen met roken (rare vergelijking, maar toch), die mensen weten vaak niet wat ze bij stressmomenten moeten doen, omdat ze voorheen altijd gingen roken...

Maar inderdaad, wat de rest al zegt. Ga hulp zoeken!
http://www.zelfbeschadigingondercontrole.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is soort een opluchting, om alles 'letterlijk' te laten lopen en heet te uiten in bloed. Okee, zoals ik dit nu lees klinkt het heel depressief.
quote:ezrahkoekie schreef op 21 december 2013 @ 11:46:

Het is soort een opluchting, om alles 'letterlijk' te laten lopen en heet te uiten in bloed. Okee, zoals ik dit nu lees klinkt het heel depressief. Dit is geen gezonde manier om met stress om te gaan. Ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing naar een therapeut die je kan helpen om je stress wél op een juiste manier kwijt te raken.

Het is soort een opluchting, om alles 'letterlijk' te laten lopen en heet te uiten in bloed. Okee, zoals ik dit nu lees klinkt het heel depressief. Het klinkt niet alleen depressief, dat is het ook. Zoek hulp!
Ja, het is verslavend. Ik heb mezelf jarenlang beschadigd en doe het sinds 2 jaar niet meer, maar als er enigszins stress is of een vervelende situatie dan komt de behoefte om te snijden weer keihard omhoog. Het kost me dan veel energie om het niet te doen, maar het lukt. Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is het net als bij een alcoholverslaving, dat je er nooit meer vanaf komt, dat het altijd je zwakke plek blijft en dat de behoefte blijft bestaan.

Ik zou zeker naar je huisarts gaan en je laten doorverwijzen naar een therapeut.

Het is soort een opluchting, om alles 'letterlijk' te laten lopen en heet te uiten in bloed. Okee, zoals ik dit nu lees klinkt het heel depressief. Dat is het vaak dat mensen gaan snijden.
Het is verslavend omdat het voor jou de enige manier is om uiting te geven aan je gevoelens. Doorbreek dat patroon door hulp te zoeken. Is er iemand met wie je erover kan praten, naast die 2 vriendinnen? Je ouders bijvoorbeeld?
Some flies are too awesome for the wall
Je mag hier niet over schrijven op het forum las ik laatst ergens in de FAQ.

Maar als je het dan toch wil doen, maak mooie figuurtjes.

Een smiley. Het vergt wel even om rondjes te snijden, maar dat kan ook op andere manieren.
Het is heel verslavend.. ik heb het 15 jaren gedaan, niet alleen mijn armen, maar ook benen, borsten en m'n buik zitten onder de littekens.

Alhoewel ik me niet schaam, merk je wel dat je er altijd op aangekeken word, op mijn werk (ook zomers) wenst mijn baas dat ik altijd lange mouwen draag ivm klanten.

En het blijft een van mijn grootste valkuilen als het even tegen zit, met goede hulp kom je er vanaf en zeker nu je het nog niet lang doet is het zaak snel te veranderen, het word steeds moeilijker!
Ja, het is heel verslavend. Automutilatie en de pijn die wordt ervaren zorgt ervoor dat de stress die je hebt opgebouwd heel snel afneemt, sneller dan op welke andere 'normale' manier dan ook. Vandaar dat je het ook blijft doen.
This is not kosher!
Waarom mag je hier niet over schrijven? Het is toch een menselijk probleem? Laten we het taboe over dit onderwerp maar lekker handhaven! Ik kan me wel voorstellen dat je niet uitgebreid gaat vertellen wat je doet, dat je het gaat doen of dat je het gedaan hebt. Dat kan triggerend werken en dat is zeker niet de bedoeling.
Ik heb er geen probleem mee hoor, maar het viel me toevallig gisteren op toen ik de faq enzo is door ging lezen.
Oh sorry het mag wel, zolang je maar niet gaat aankondigen dat je jezelf gaat mutileren
Ja, het is verslavend. Ik heb het jarenlang gedaan en het kostte enorm veel moeite om ermee te stoppen. Ik ben inmiddels trouwens al 2,5 jaar helemaal gestopt, maar ja, ik zit wel met de littekens nu en dat vind ik echt heel erg.

Stop ermee, nu kan het misschien nog relatief eenvoudig want je doet het nog maar kort. En zoek hulp!
Bedenk wel dat wat je nu doet voor altijd op je lijf staat, je gaat straks werken kan dan geen korte mouwen aan, mensen vragen zich altijd af hoe je eraan komt.
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven