verslavend ?

21-12-2013 11:31 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om mij heen zijn een aantal mensen die het doen, en ikzelf ook en nu vroeg ik me af, is het verslavend ? Ik heb het over snijden. Jezelf beschadigen. Ik zal jullie de detais besparen, maar ik doe het nu ongeveer een maand en ik vroeg me af, is het verslavend ?
Ik zou hulp zoeken als ik jou was, zo snel mogelijk! Ga naar je HA, vertel je verhaal en vraag een doorverwijzing voor PsyQ of een andere instelling. Die kunnen jou helpen. Of het verslavend is weet ik niet, maar ik denk wel dat hoe langer je er mee bezig bent hoe moeilijker het word om er mee te stoppen.

En misschien kan je jouw vriendinnen dan ook adviseren hulp te zoeken.
Zoek aub hulp! Bij de volgende keer dat je aandrang hebt: sla een paar keer met je vuist tegen een kussen ofzo.
Ja het is verslavend. Ben er nu een klein jaar vanaf maar het blijft een valkuil. Snijden duidt (meestal) op serieuze emotionele problemen, zoek hulp!
zoek hulp het is een abnormale manier om met stress om te gaan
Ik snap je heel goed, je word er rustig van.

Ik heb het ook een tijdje gedaan, het is belangrijk om te weten waarom je het doet, als je daar achterkomt kun je dat veranderen en stopt de drang om te snijden.

Het is wel verslavend ja, maar als het nog maar een maandje doet kun je er ook weer snel vanaf komen.

Sterkte in ieder geval.
quote:maeworthington schreef op 22 december 2013 @ 14:33:

Ik snap je heel goed, je word er rustig van.

Ik heb het ook een tijdje gedaan, het is belangrijk om te weten waarom je het doet, als je daar achterkomt kun je dat veranderen en stopt de drang om te snijden.

Het is wel verslavend ja, maar als het nog maar een maandje doet kun je er ook weer snel vanaf komen.

Sterkte in ieder geval.Helemaal goed. Doe er iets aan voordat het te laat is. En de littekens gaan niet meer weg.
omdat twee van je vriendinnen het ook doen is de kans redelijk groot dat je niet aan elkaar onder wilt doen en dan krijg je 'on'bewust een strijd.

dat de slimste moge winnen.
Ja ik vraag me af hoe jij weet dat jouw vriendinnen dat doen? Lopen jullie daar zo mee te koop dan? Normaal gesproken houden de mensen die dat doen het juist voor zich. Ja ik vond het een soort vreemde manier, sorry. Vooral omdat jullie het kennelijk zo bespreken met elkaar. Ik zou maar de huisarts gaan en een doorverwijzing vragen naar een psycholoog zodat je daarmee kan praten
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven