Gedrag van mensen

22-12-2013 20:44 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik ga soms opzij voor moeders met kinderwagens en soms niet, hangt van de situatie af. Heb een hekel aan moeders met kinderwagens die altijd maar denken dat iedereen opzij moet want ze hebben een kinderwagen. Bijvoorbeeld zo hun kinderwagen de winkel induwen terwijl je net naar buiten wilt lopen en je dan opzij moet. Of dat ze tegen je hielen/benen aan rijden.

Ik ga ook vaak genoeg wel opzij en help een moeder ook als dat nodig in in de bus of trein maar het moet van 2 kanten komen.
quote:love-the-rain schreef op 22 december 2013 @ 21:47:

Rosanna08, de draagdoek is al meermaals geopperd, maar ik denk dat to het toch fijner vind om zich met duo wagen rot te ergeren aan andere mensenNou iedereen moet boodschappen doen en heisteren met een baby in een doek en de boodschappen is echt geen pretje. Dus ik snap echt heel goed dat mensen de kinderwagen meenemen de markt op. Ik snap ook dat mensen dat als enorme blokken kunnen ervaren die vooral opstoppingen veroorzaken. Een beetje relativeren en leven en elkaar laten leven dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:khaleesidragon7 schreef op 22 december 2013 @ 21:40:

[...]

Tuurlijk hehe. Net alsof ik dat nooit meegemaakt heb. Maar ik behoor niet tot die groep want zoals je al kon lezen slalom ik om iedereen heen. Snap jij ook dat dat niet makkelijk is met een duowagen? Bedankt.

Hier op de markt is het zo druk dat je zonder slalommen niet voorruit komt. Mensen die opeens voor je stil gaan staan, groepjes die het midden van de doorloop een prima plek lijken te vinden om bij te kletsen met hun buren die ze een half uur daarvoor nog hebben gezien. Mensen die een fiets aan de hand meenemen. Hier op de markt slalom je, of je staat stil. En ik kan me niet voorstellen dat het op andere (grote) markten anders gaat.

Naar een drukke markt gaan is een keuze, een grote kinderwagen meenemen ook.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De markt heb ik met een kinderwagen of buggy nog nooit bezocht. Ik ergerde me aan beidde kanten altijd bont en blauw. Als ik zelf achter de kinderwagen liep ergerde ik me aan de mensen die zich ergerden aal mij en mijn kinderwagen en als ik zonder kinderwagen over de markt liep ergerde ik me aan hun! (vrouwen die achter de kinderwagen liepen. ) Verschrikkelijk. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik niet zoveel met kinderwagens heb. Hoe minder ik er achter hoef te lopen hoe beter.
closednote, 2 minuten geleden

Ik ga soms opzij voor moeders met kinderwagens en soms niet, hangt van de situatie af. Heb een hekel aan moeders met kinderwagens die altijd maar denken dat iedereen opzij moet want ze hebben een kinderwagen. Bijvoorbeeld zo hun kinderwagen de winkel induwen terwijl je net naar buiten wilt lopen en je dan opzij moet. Of dat ze tegen je hielen/benen aan rijden.Ik ga ook vaak genoeg wel opzij en help een moeder ook als dat nodig in in de bus of trein maar het moet van 2 kanten komen.

Dat. Enne TO.... Ik hoef niet tegen kinderwagens te botsen, dat doen die lieve rekening met anderen houdende moeders wel tegen mij.

En vallen op kinderen heb ik nog nooit gezien dat lijkt me lichtelijk overdreven.

Ik ga moeders met kinderSUV's zoveel mogelijk uit de weg dus dat gebeurt me ook niet.

Dramaqueen.
Huts!
.
Als je met een hond in een menigte loopt (bijvoorbeeld de bus) dan trappen ze constant z'n tenen eraf, het dier gilt soms wel drie keer per rit. Mensen zijn uitsluitend met zichzelf bezig. Dat begrijp ik op zich wel, maar kijk a.u.b. af en toe eens naar beneden. En een grote bek als je je shopper op wielen bij je hebt. Dan wordt er luid gediscussieerd of je al of niet dat ding mee had mogen nemen.
Ik heb inderdaad weleens meegemaakt dat iemand in mijn kinderwagen viel, Haagse markt, dus gewoon erg druk en onoplettend, de andere partij dan.

Was ook inderdaad de laatste keer dat ik weg ben geweest met de kinderwagen naar de markt.

Draagdoek op de markt is sowieso geen optie, omdat men gewoon keihard tegen je aan loopt, erg sneu voor zo een kleintje.

Maar ergernissen zijn alleen ergernissen als je je eraan ergert ( heerlijke zin) dus maar gewoon niet meer doen dan, je ergeren.
khaleesidragon7, 69 seconden geleden

Mensen met kinderen gaan nou eenmaal ook met ze op pad. Of dit nou de stad of de (kerst)markt of welke plek dan ook is. Jullie ouders zullen dit ook gedaan hebben. Het is goed voor een kind zijn ontwikkeling, niemand moet altijd binnen zitten of alleen op verlaten plekken komen. Wat leer je je kind daarmee?Als je 2 kleintjes hebt die nog niet kunnen lopen is een duowagen een uitkomst anders zou je nooit meer wat kunnen. Een draagdoek is niet voor iedereen handig, bv met 2 kleintjes en/of als je een pijnlijke rug hebt. Het zou helemaal geen discussie moeten zijn waar mensen met kinderen wel of niet meer mogen komen en hoe (kinderwagen/draagdoek). Het is een vrij land en iedereen mag dit zelf bepalen. Laat elkaar in zijn waarde en hou allemaal een beetje rekening met elkaar. Dat is mijn kerstgedachte.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat was niet de tendens van je postings.
Huts!
Waar wonen jullie? Ik zie hier nooit op de markt of in de supermarkt mensen die botsen tegen rolstoelen of kinderwagens, ik doe ook altijd gewoon een stapje opzij, gaat vanzelf

Maar waarom gaat iemand met een hond in de drukte lopen? Daar doe je echt niemand een plezier mee, en de hond nog het minst..
Ik heb zelf ook een kind in een kinderwagen, maar ik zie toch vaak dat mensen met kinderwagens zich overal door heen douwen. Ze willen sneller dan het kan. Dán moet je idd thuisblijven als het markttempo je irriteert.
quote:dweedledee schreef op 22 december 2013 @ 21:05:

Ik vind juist moeders met kinderwagens irritant op drukke plekken zoals de marktIk dus ook. En nu bén ik zo'n moeder! Ik ga dus op rustige dagen/tijden met de kinderwagen op stap en let goed op. Maar zit nog steeds in team: kinderwagens zijn geen stormrammen!
Als ze niet op een hond zijn tenen gaan staan dan kunnen ze heel goed om hem heen, daar let ik altijd op. Ik wel. En het dier heeft geen enkel probleem met drukte, maar wel met 100 kg van een obese dame die haar eigen voeten niet meer kan zien alleen omdat ze zich in de buurt van taart en chips niet beheersen kan.

De mensen kijken niet naar beneden maar alleen maar naar de plek waar ze willen gaan zitten of naar de uitgang. En andere creaturen en objecten dan volwassenen zijn nu eenmaal toegestaan.
Ik zou voor de bel op je wagen gaan TO
Een hond naar de markt meenemen is nou echt onnodig, die kan gewoon alleen thuis blijven.

Mijn hond houdt echt van mensen maar meenemen naar de markt is voor haar gewoon niet leuk, beter lekker naar het bos.

Scheelt ook weer een ergernis of twee.
Ik heb alleen een hekel aan de inrichting van de kruidvat. Omdat ik daar geen kant op kan met de kinderwagen. Moet ik achterstevoren terug en laatst toen ik een andere kinderwagen tegenkwam konden we allebei geen kant meer op

Toen heb ik met de kinderwagen een stellage opzij geschoven
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:khaleesidragon7 schreef op 22 december 2013 @ 21:03:

[...]

Nou nee dus. Ik kijk wel goed voor me uit en slalom om iedereen heen om dit soort situaties te voorkomen. Maar dat vind ik nou juist zo apart. Voor mensen zonder kinderwagen is het veel makkelijker om een stapje opzij te zetten en ook totaal geen moeite. Het gaat dus puur om het niet bereidwillig zijn en dat vind ik inderdaad kwalijk.Dus omdat het voor mij 'makkelijker' zou zijn om een stap opzij te zetten moet ik dat dan dus maar doen? Ik kies ervoor om nooit, maar dan ook nooit op de markt te lopen met zoiets onhandigs als een kinderwagen en dan moet ík aan de kant? Pardon?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Als je een goede band hebt met je hond dan wil hij altijd bij je zijn, bovendien is in een menigte lopen - mits hij je strak volgt - een goede oefening voor een stabiel karakter. En soms kan het ook niet anders.

Vroeger kwamen we ook wel op de markt waar je gulden een daalder waard was, maar ik voel me er niet meer zo thuis. Ook als je alleen bent wordt er voortdurend op je gescholden.
Die kinderwagens van tegenwoordig zijn complete panzertanks. De Leopard II is er niets bij. Na een middagje winkelen serieus eens met blauwe schenen thuis gekomen. En wat Bellatrix zegt, een kinderwagen tegen de achterkant van je laarzen is ook niet relaxt!

Op een middagje winkelen met vriendin met kind de andere kant eens uitgeprobeerd: heb een middagje zelf achter de kinderwagen aan gehobbeld en ben nog nooit zo vuil aangekeken door mensen, puur om het feit dat ik al aan kwam met een kinderwagen.

Dus het is voor beide partijen frustrerend denk ik.
Oh ja moraal van mijn verhaal : beetje rekening met elkaar houden dus.
Toen ik nog in een rolstoel zat duwden ze me gewoon een stukje verder als ik in de weg stond.

Maar waar ik me eigen aan erger zijn die scootmobielen in de supermarkt. Zetten ze dat ding pal voor de snoepstellage en dan drukken ze op een knop en draait die stoel een kwartslag, dan stappen ze uit en lopen gewoon 5 meter om koffie te pakken. En totaal niet mank he!
quote:khaleesidragon7 schreef op 22 december 2013 @ 20:55:

Haha dat mogen ze willen. Dus volgens jou moeten mensen met een kind(erwagen) maar niet naar de stad, markt, etc. gaan?? Dan moet je maar thuisblijven omdat andere mensen je kinderwagen lastig vinden. Die mening delen we dus niet. ;)En de kinderwagens denken ook maar dat ze overal voorrang hebben en iedereen voor ze aan de kant moet. Je ziet een kinderwagen nooit wachten, ze moeten er altijd maar snel tussendoor en het liefst willen ze dat je zelf het dak op klimt of zo.
Oh en rolstoelen elektrisch al helemaal. Verboden moet het worden. Dat hebben oudere mensen helemaal niet nodig. Ze kunnen toch ook stapvoets boodschappen doen ipv vliegend iedereen aanrijden... Maar onder het mom van ik ben oud dus ik mag het....
quote:christiane schreef op 22 december 2013 @ 23:22:

Toen ik nog in een rolstoel zat duwden ze me gewoon een stukje verder als ik in de weg stond.

Maar waar ik me eigen aan erger zijn die scootmobielen in de supermarkt. Zetten ze dat ding pal voor de snoepstellage en dan drukken ze op een knop en draait die stoel een kwartslag, dan stappen ze uit en lopen gewoon 5 meter om koffie te pakken. En totaal niet mank he!Nee! Dat is echt een nieuw dieptepunt...
Nou, dat vind ik ook een beetje overdreven. Alsof oudjes voor hun lol in zo'n ding zitten... Daarnaast rijdt niet iedereen hard. Net als er genoeg moeders zien die wél uit hun doppen kijken met zo'n kinderwagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven