blokkeren Facebook

30-12-2013 12:56 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, hoop dat iemand hier een antwoord op heeft want lukt me niet om het te vinden op internet...

Onlangs is mijn relatie over met veel problemen helaas. Nu zijn wij nog vrienden op Facebook. Als ik diegene blokkeer of verwijder krijg ik nog meer problemen terwijl ik het juist los wil laten en geen contact wil hebben. Je Facebook helemaal niet meer checken is een optie maar wil wel gewoon op Facebook blijven. Ik wil alleen niet meer berichten van diegene zien, wil niet meer op het profiel kunnen kijken, wil als offline te zien zijn voor degene. Heb de chatfunctie al uitgeschakeld maar weet niet precies wat dat doet. Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit te doen zonder dat de persoon dit te weten komt?

Alvast bedankt!
Ik heb ooit wel, via instellingen, iemand kunnen blokkeren, dus wel vrienden blijven maar niet kunnen alles wat die persoon deed zoals die persoon niets van mij kon zien.
Schakel de tijdlijninfo voor die persoon uit, zodat je niks meer van diegene voorbij ziet komen. Daarnaast kan je diegene ook blokkeren voor info op jouw profiel bij je privacy instellingen.

Niet meer op diegenes profiel kunnen kijken zijn maar twee opties voor: blokkeren/laten blokkeren en dus ook geen vrienden meer zijn, of jezelf inhouden met surfen naar diegenes profiel.

Maar ik zou zeggen: verwijderen en blokkeren. Niet zo moeilijk doen.
Privacyinstellingen en -functies en ga naar Blokkeren (links), dan naam van diegene invullen en voila!
Maar als je iemand blokkeert dan ben je ook geen vrienden meer toch?
Waarom krijg je problemen als je diegene gewoon ontvriend en blokkeert?
Volgens mij wel. Ik weet nieteens meer wie die persoon was. Hahahah
Van de FB site zelf:

Wat is blokkeren? Wat gebeurt er als ik iemand blokkeer?

Je kunt mensen blokkeren om ze als vriend te verwijderen en te voorkomen dat ze gesprekken met je starten of dingen zien die je op je tijdlijn plaatst.

Mensen die je blokkeert, kunnen niet langer:

Items zien die je op je tijdlijn plaatst

Jou taggen

Je uitnodigen voor evenementen of groepen

Een gesprek met je beginnen

Je als vriend toevoegen

Blokkeren is wederzijds; dit betekent dat je zelf ook bijvoorbeeld geen gesprek met de geblokkeerde persoon meer kunt beginnen en de geblokkeerde persoon ook niet meer als vriend kunt toevoegen. Onthoud dat wanneer je iemand blokkeert, dit wellicht niet alle communicatie of interactie voorkomt zoals in apps of groepen en dat deze blokkering alleen effect heeft op Facebook en niet op andere plaatsen op internet.

Opmerking: door het verwijderen van een blokkering worden vriendschapsconnecties niet hersteld. Als je een vriend blokkeert en deze vervolgens uit je blokkeerlijst verwijdert, moet je hem of haar een nieuw vriendschapsverzoek sturen.
Duidelijk.
En jij denkt dat het hem niet gaat opvallen als hij niets meer van je leest, mensen op jou ziet reageren maar jouw reacties niet ziet en jouw profielpagina opeens ook onvindbaar blijkt?

It's only fb... Doe een kort berichtje dat het jou meer rust geeft hem niet steeds op je tijdlijn te zien en gooi hem eraf. Heb je ook geen stress van eventuele rare situaties in de toekomst.
Ja, dat is juist het probleem, ben bang. Ik wil rust en t loslaten maar als ik ga blokkeren dan komt degene erachter met als gevolg geen rust. Wat doet die chatfunctie dan, als je die uitschakelt?
Hoezo geen rust? Je kunt diegene blokkeren op je FB, mail, telefoon voor zowel bellen als Smssen, whatsapp....
Milliefleurs, daar heb je zeker wel een punt haha. Als ik blokkeer, blijf ik dan wel in de vriendenlijst staan? Dan zou degene alleen maar kunnen denken dat ik niet meer op FB zit haha
Ik snap het niet denk ik. Het is uit toch? Waarom voel jij het dan als verplichting om hem op je fb te houden of überhaupt dingen aan te passen om hem tevreden te houden?
Blokkeren gaat altijd samen met ontvrienden, zie de post van Nemesis hierboven.
Als je daar al problemen van verwacht dan krijg je die problemen ook wel als je je ex niet blokkeert.
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp het niet. Uit is uit, blokkeren die handel. Hoezo geen rust? Laat hem het heen en weer krijgen, je bent het aan niemand verplicht om hem op fb te houden.
Omdat Ik altijd nog via via kan horen wat ik heb gedaan, omdat ik een huis heb waar iemand kan langskomen. Ik snap jullie reacties van gewoon blokkeren overal en klaar maar helaas ben ik daar te bang voor. Ik wil de reacties in mijn tijdlijn niet meer zien, wil het profiel niet meer zien, wil niet meer online te zien zijn. Maar ben bang dat daar geen functie voor is? Tenminste kon het niet vinden op internet en wat ik van jullie lees ook niet...
Wat is dan het verschil tussen blokkeren en ontvrienden?
Nee, het is het een of het ander. Dus als je echt niet wil blokkeren kun je wel instellen dat dingene jouw updates niet meer ziet, maar om zelf diegenes profiel niet meer te kunnen bekijken heb je dan wat discipline nodig.
quote:martine76, 3 seconden geleden

Wat is dan het verschil tussen blokkeren en ontvrienden?

Bij blokkeren kan de ander niets meer van jou vinden/zien. Dus gewoon je hele profiel bestaat dan niet voor die persoon.

Bij ontvrienden kun je nog wel bij elkaar kijken; afhankelijk van de privacy instellingen. En je kunt dan ook berichten sturen naar elkaar.
Dan stop je helemaal met facebook. Ben je dan niet meer bang?
oké duidelijk.... en nee Hanzie dat werkt natuurlijk niet want dat is hetzelfde als iemand blokkeren of ontvrienden
Waar ben je in hemelsnaam zo bang voor?
Je kunt toch ook iemand ontvolgen? Dat staat naast 'vrienden' op het profiel van diegene. Als je iemand ontvolgt ben je nog wel bevriend, maar zie je geen activiteiten meer van diegene voorbij komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven