blokkeren Facebook

30-12-2013 12:56 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, hoop dat iemand hier een antwoord op heeft want lukt me niet om het te vinden op internet...

Onlangs is mijn relatie over met veel problemen helaas. Nu zijn wij nog vrienden op Facebook. Als ik diegene blokkeer of verwijder krijg ik nog meer problemen terwijl ik het juist los wil laten en geen contact wil hebben. Je Facebook helemaal niet meer checken is een optie maar wil wel gewoon op Facebook blijven. Ik wil alleen niet meer berichten van diegene zien, wil niet meer op het profiel kunnen kijken, wil als offline te zien zijn voor degene. Heb de chatfunctie al uitgeschakeld maar weet niet precies wat dat doet. Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit te doen zonder dat de persoon dit te weten komt?

Alvast bedankt!
Waarom krijg je problemen? Is er een Facebook wet?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee dat is niet hetzelfde. Ex voelt zich wellicht minder gekrenkt als iedereen geblokkeerd is. Maar het probleem zit natuurlijk niet in facebook.
Of laat je huidige profiel voor wat het is en maak een nieuw profiel op Facebook. Blokkeer diegene die jij niet meer wil zien zodat diegene jouw nieuwe profiel nooit tegenkomt op FB. Hij kan je dan ook niet tegenkomen tussen gemeenschappelijke vrienden. Zelfs als iemand jou zou taggen in een status kan diegene niet op jouw naam klikken en op jouw profiel komen.
quote:martine76 schreef op 30 december 2013 @ 13:13:

Omdat Ik altijd nog via via kan horen wat ik heb gedaan, omdat ik een huis heb waar iemand kan langskomen. Ik snap jullie reacties van gewoon blokkeren overal en klaar maar helaas ben ik daar te bang voor. Ik wil de reacties in mijn tijdlijn niet meer zien, wil het profiel niet meer zien, wil niet meer online te zien zijn. Maar ben bang dat daar geen functie voor is? Tenminste kon het niet vinden op internet en wat ik van jullie lees ook niet...

Maar opnieuw: als die functie er wel was, gaat hij dat ook merken hoor. Het valt mij altijd op als ik bepaalde mensen nooit meer zie. Ik ga dan naar de tijdlijn van zo iemand om te kijken of ik inderdaad wat mis opeens, of we nog wel vrienden zijn.

Als het zo'n dominante lul is dat hij bij je langs gaan komen als je hem ontvriend op fb, dan zou ik zeker ontvrienden. Blijkbaar wil hij wel contact houden? Duidelijk maken dat je daar niet op zit te wachten dan. Je huis heeft een deur, die deur heeft een slot. Lekker voor je huis laten staan, gaat hij wel weer weg. Echt, ontvrienden gaat opluchten. Men lijdt het meest, van het lijden dat men vreest.
Als het een tiepje is wat zijn verlies niet kan nemen als hij geblokkeerd wordt op FB en met die reden langs wil komen om weetikveelwat te doen, dan is daar de politie voor.
Zo ver wil ik het dus niet laten komen. Dat is dus het hele probleem geweest in de relatie, deed als, liet alles en daar is degene aan gewend geraakt. Doe ik een keer iets niet zoals ik altijd deed dan krijg ik gezeik (in elke vorm) en wie zit er uiteindelijk te huilen op de bank? Juist ik! Dus ik wil nog steeds kostte wat het kost de vrede bewaren. Kijk, whatsapp is makkelijk, gewoon verwijderen, nummer verwijderen en klaar. Facebook is heel leuk maar in dit soort gevallen niet. Tuurlijk is het ook zelfbescherming voor mij, dat ik niet steeds geconfronteerd word met dingen of op een profiel ga kijken. Wil gewoon niets meer zien maar zonder dat de ander het weet.
Maar dat kan dus niet. Je zal jezelf echt moeten gaan inhouden als je hem niet wil blokkeren.
Maar dan steeds de vraag, wat doet het als je een chatfunctie uitschakelt? Ben ik dan te zien als offline? dat zou dan een eerste stap zijn, heb ook al op niet meer volgen geklikt dus zie niks meer in de tijdlijn.
Je hebt de stap genomen om het uit te maken, daar is dit gewoon een onderdeel van. Dan hou je diegene ook niet op FB, want het is uit. Heel simpel. Dus geen kunst en vliegwerk oplossingen verzinnen, gewoon verwijderen en blokkeren. Uit is uit. In elke vorm.
Ja, als je de chatfunctie alleen voor die persoon uitschakelt kan hij je niet meer als online zien als je dat wel bent. Maar alsnog kan hij je wel een bericht sturen, die dan gewoon in je berichten-inbox belandt.
Angst als reden om fb-vrienden te blijven? Je hebt zijn nummer toch ook verwijderd, hij kan niet meer appen? Valt in dezelfde categorie. Waarschijnlijk valt zijn reactie wel mee, uitmaken was een veel krachtiger daad dan ontvrienden. Neem die laatste hobbel dan ook en ga weer voor wat jij wil ipv een creep te pleasen.
quote:martine76 schreef op 30 december 2013 @ 13:08:

Ja, dat is juist het probleem, ben bang. Ik wil rust en t loslaten maar als ik ga blokkeren dan komt degene erachter met als gevolg geen rust. Wat doet die chatfunctie dan, als je die uitschakelt?Waarom ben je bang? Wat gaat ie doen? Mijn advies: dans niet naar de pijpen van een ex.
Ah, verder gelezen. Ben het eens met de rest. Doorpakken nu meid.
Maar dames…daar gaat het toch helemaal niet om. TO vraagt zich gewoon af of het mogelijk is om "vrienden" te blijven en dan niet geconfronteerd te worden met de activiteiten van deze persoon enz.., actief te blijven op FB, zonder dat deze persoon dat ziet. Ik wil dat eigenlijk ook wel weten.
Ja Gisselle, dat kan dus. Maar niet als TO zelf steeds naar zijn profiel gaat surfen.
Deed heel veel dingen uit angst, en ja nummer verwijderen is makkelijk. Vooral als je het nummer uit je hoofd weet... Krijgen in de toekomst nog wel met elkaar te maken en ben gewoon bang, en blijkbaar nog niet klaar voor het definitieve verwijderen. Maar ook weer angst voor het gevoel dat ik word geblokkeerd. Dus zocht naar oplossingen om te voorkomen dat ik dat zou zien. Maar weet ook in mn hart dat het het beste is om alle banden te verbreken
quote:martine76 schreef op 30 december 2013 @ 13:53:

Deed heel veel dingen uit angst, en ja nummer verwijderen is makkelijk. Vooral als je het nummer uit je hoofd weet... Krijgen in de toekomst nog wel met elkaar te maken en ben gewoon bang, en blijkbaar nog niet klaar voor het definitieve verwijderen. Maar ook weer angst voor het gevoel dat ik word geblokkeerd. Dus zocht naar oplossingen om te voorkomen dat ik dat zou zien. Maar weet ook in mn hart dat het het beste is om alle banden te verbrekenMooi, actie dan.
quote:martine76 schreef op 30 december 2013 @ 13:39:

Zo ver wil ik het dus niet laten komen. Dat is dus het hele probleem geweest in de relatie, deed als, liet alles en daar is degene aan gewend geraakt. Doe ik een keer iets niet zoals ik altijd deed dan krijg ik gezeik (in elke vorm) en wie zit er uiteindelijk te huilen op de bank? Juist ik! Dus ik wil nog steeds kostte wat het kost de vrede bewaren. Kijk, whatsapp is makkelijk, gewoon verwijderen, nummer verwijderen en klaar. Facebook is heel leuk maar in dit soort gevallen niet. Tuurlijk is het ook zelfbescherming voor mij, dat ik niet steeds geconfronteerd word met dingen of op een profiel ga kijken. Wil gewoon niets meer zien maar zonder dat de ander het weet.

Lieve TO, het is UIT!

Heb je enig idee hoe hij zich zou verkneukelen als hij wiost dat je zelfs via FB nog bang van hem bent? Echt, sodemieter hem eraf, ga een week bij een vriendin logeren, neem geen telefoon oid aan en je bent van hem af.

Zoals je nu bezig bent, houd je helemaal zelf altijd nog een draadje vast dat naar hem leidt. Want ook over 3 maanden kan hij jou nog bereiken via FB en kun jij nog bibberend of huilend op de bank zitten. Echt, wees nu nog even 1 x dapper en je zult jezelfg later dankbaar zijn.

En echt, wat is het allerergste dat er kan gebeuren wanneer je hem blokkeert? Serieuze vraag dit. Wat denk jij dat er gaat gebeuren?
@Nemesis, zie je dan niet meer de activiteiten van deze persoon rechtsboven voorbij komen? de foto's die de persoon heeft geliked enz.. zonder dat die persoon dat te weten komt?
Gisselle, je kunt iemands updates blokkeren. Gewoon door op een berichtje van diegene in je tijdlijn rechtsboven het pijltje/wieltje oid aan te klikken en 'geen berichten van deze gebruiker meer weergeven op mijn tijdlijn' selecteren.

Maar als je dan vervolgens zelf wel naar die persoon zijn wall gaat surfen, heb je daar weinig aan...
@Nemesis…weer wat geleerd vandaag. De persoon krijgt dat dus niet mee?

Nee ik surf niet naar de profielen van bepaalde personen, wil alleen niet dat ze mijn activiteiten zien of ik die van hen.
Als je hem instelt op "kennissen" en al jouw updates alleen zichtbaar maakt voor "vrienden behalve kennissen" ziet hij die updates van jou niet meer.

En inderdaad wat als genoemd is instellen dat je niets meer van hem in jouw nieuwsoverzicht te zien krijgt.

Dan zien jullie in elk geval niets meer van elkaar tenzij je toch naar zijn profiel gaat. Niet meer doen dus!
Gisselle, dat kun je alleen voor jezelf instellen. Als je niet wil dat een ander jouw updates ziet zul je je instellingen voor die persoon moeten aanpassen.
Ik heb ook iemand op mijn fb waarvan ik niets hoef te lezen. Zie ook nooit wat, behalve als vrienden hem taggen. Hij kan wel alles van mij lezen, hij kan ook berichten sturen. Geloof niet dat ik dingen van hem rechtbovenin lees.

Lees net ook nog dat er tegenwoordig een 'lijst niet toegankelijk' is: Wanneer je vrienden aan je lijst 'Niet toegankelijk' toevoegt, kunnen zij alleen de gegevens en berichten zien die je met de instelling 'Openbaar' plaatst. Je vrienden krijgen geen melding wanneer je ze aan je lijst 'Niet toegankelijk' toevoegt.

Dat is dus ook nog een optie als je ontvrienden te ver vind gaan.
Gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven