Moe door luiheid?

30-12-2013 16:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo moe zou wel de hele dag willen slapen. Ik slaap op zich voldoende 's nachts, niet heel veel maar gemiddeld wel 8 uur per nacht. Nou rook ik, sport ik niet, en eet ik best wel veel. Ik ben niet dik maar wel mollig. Ik hang 's avonds het liefst op de bank en ik heb een zittend beroep. Zou de vermoeidheid door mijn luiheid kunnen komen? En zijn er vrouwen die dit herkennen?
The road to hell is paved with good intentions
Wat denk je zelf ?!
Doe eens gek, en probeer je levensstijl om te gooien; niet roken, meer bewegen, gezond eten, etc. Wat denk jezelf? Zou je daardoor meer energie krijgen?

De vraag stellen, is de vraag beantwoorden ..............
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dit motiveert wel om nog een keer te proberen een discussie op gang proberen te brengen. Thanks for the warm welcome!
Ik denk dat het best daardoor komt! Merk dat ik van sporten energie krijg, en wanneer ik echt luier in de vakantie ik ook moe word. Probeer anders om te beginnen met iets meer bewegen. Kun je bijv op de fiets naar je werk? Of een wandeling buiten. Daarnaast van suiker krijg je ook energiedips, probeer die zoveel mogelijk te vermijden. In het begin is dat lastig maar dat went snel!
Ja de vermoeidheid komt inderdaad door je luiheid. Pak je stofdoek eens en ga poetsen.
Elke dag een uurtje buiten lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:sofietje83 schreef op 30 december 2013 @ 16:40:

Ik denk dat het best daardoor komt! Merk dat ik van sporten energie krijg, en wanneer ik echt luier in de vakantie ik ook moe word. Probeer anders om te beginnen met iets meer bewegen. Kun je bijv op de fiets naar je werk? Of een wandeling buiten. Daarnaast van suiker krijg je ook energiedips, probeer die zoveel mogelijk te vermijden. In het begin is dat lastig maar dat went snel!Kijk zo kan het toch ook? Thanks sofietje83! Ik kom wel veel buiten, ga graag naar het strand, het bos enz. Maar merk dat ik nu als mijn kind op bed ligt echt denk: pfffffffffffffffffffff bank!!!!! Terwijl ik dat als het 's avonds licht is buiten, helemaal niet heb. Op de fiets naar mijn werk is helaas geen optie, maar ik ga in het nieuwe jaar wel weer beginnen met hardlopen en op mijn eten letten, want inderdaad veel koolhydraten/suikers op de afgelopen tijd!
Ja, hoe minder je beweegt en slechter je eet, hoe vermoeider en suffer je wordt.
Ik weet eigenlijk niet goed wat luiheid is; meestal wordt die term door ouders gebruikt (opvoedkundig) die vinden dat een kind zich voor iets wat zíj belangrijk vinden moet gaan inspannen.

Als je volwassen bent kies je zelf welke activiteiten jouw inspanningen waard zijn. Kennelijk heb je het er niet voor over om je ergens voor in te spannen; je bent dus weinig gemotiveerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Misschien moet je wat meer rust nemen
Yes! Ik had nogal de neiging om 's avonds bij thuiskomst op de bank neer te ploffen en in slaap te vallen. Als ik regelmatig sport, donder ik veel minder snel om. Je energie komt ook van je spiermassa af en als je die niet onderhoudt, dan word je steeds zwakker.
Occam's razor
Zo klaar als een klontje:

-stoppen met roken

-minder en gezonder eten

-meer bewegen

et voilà! De energie zal naar binnen stromen!

Succes!! Wel doen, hè?
En anders toch eens bloed laten prikken.... Ik heb ooit Pfeiffer gehad, in lichte mate, maar voelde me ook een jaar lang moeeeee, zonder verschijnselen als opgezette klieren e.d.
Thanks Debora! Grappig om te lezen dat er meer mensen zijn die dit hebben (gehad).
Sinds ik deze periode nog maar 3 dagen school heb per week ipv 5 dagen merk ik ook dat ik gemakkelijker luier wordt hoor, daar raakt je lichaam aan gewend. Ik zal me maar vast bergen voor de volgende periode: daar heb ik in het begin slechts 2 dagen les in de week.
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Ik herken dit deels wel. Als mijn dochter 's avonds op bed ligt denk ik ook: freedom!! En plof ik op de bank, waar ik de laatste tijd ook vaak op in slaap val! Terwijl ik eigenlijk heel graag met mijn man zou gaan wandelen, maar ja, dat kan niet met een kindje thuis. In mijn eentje vind ik er niks aan, vooral niet in de donkere winter. Natuurlijk ga ik overdag en in het weekend er ook wel uit, maar ik mis echt die avondwandelingen met man. Dat doorbrak altijd de luie avonden. Het is dus deels toegeven. Maar er kan ook echt iets aan de hand zijn met je. Roken is iig al helemaal niet goed, toen ik rookte was ik veel vermoeider met vaak hoofdpijn (inmiddels 6 jaar gestopt).
Waarom beweeg je niet?

Je hoeft echt niet gelijk een duur sportabonnement af te sluiten, al ga je een rondje lopen na het eten.

Ik herken het hoor, heb een jaar thuis gezeten.. moé dat ik was! Pfff, ik kon hele dagen doorslapen..

Nu fiets ik, fitness ik, werk ik, en gek genoeg; ik barst van de energie

Schoonmaakkarweitjes doen 't ook goed als ik suf op de bank lig.
Gezonder gaan eten zou al kunnen helpen, tenminste bij mij wel.

En inderdaad iets actiever zijn zou ook kunnen helpen, maar als dat niet zo is dan zou ik even naar de dokter gaan voor wat testjes.
Het is toch algemeen bekend dat alleen maar zitten, lui maakt? Ik rook en drink. O, o, wat ben ik slecht bezig... Maar ik fiets en loop wel. (heb geen auto) Geeft me niet alleen energie, maar ben ook minder snel koud. O ja, ik heb fibromyalgie, dus ben best snel moe. Maar het is toch een kwestie van jezelf een klein beetje in conditie houden. En weerstand krijgen. Dus als uitgesloten is dat je ziek bent, gewoon vaker naar buiten gaan. Zal je goed doen.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
quote:mobasi schreef op 30 december 2013 @ 17:00:

Thanks Debora! Grappig om te lezen dat er meer mensen zijn die dit hebben (gehad).Ja! Natuurlijk word je lamlendig als je niks doet. En wat ga je met dit "nieuwe inzicht" nu doen TO?
quote:brown22 schreef op 30 december 2013 @ 16:28:

Wat denk je zelf ?!Hahaha..
Eet veel biologische vruchten en groentes, sapjes en smoothies zijn ook heel lekker! Krijg je een oppepper van. Ik fitness nu thuis ook terwijl ik er niet zo van hield, meer om het winterdipje tegen te gaan en ook omdat ik mij meer in een gezonderlevenswijze aan het verdiepen ben. Ook slechts 10min buiten wandelen helpt enorm, frisse lucht halen. De hele dag binnen zitten maakt je moe.. En goed letten op wat je eet, een hele belangrijke!

Btw, als je last hebt van de winter blues zou de Philips GoLite Blu je eventueel kunnen helpen en voeding waar je veel vitamine D uit kunt krijgen. Superfoods evt.??

Veel succes...
In vruchtensap zit voornamelijk suiker dus daar zou ik niet aanbeginnen. Superfood? Gewoon veel groente eten, noten en vis is goedkoper en netzo super.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven