confronterende dag

31-12-2013 11:05 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ja. En ik durf door dat stomme vuurwerk de deur niet uit dus ik zit mezelf de hele tijd te ergeren.
Hee tomatensoep, hoe is het nu met je?
Er zijn al veel topics over alleen oud en nieuw vieren. Dus er zijn meerdere. Ik was eerst ook van plan alleen te vieren.. lijkt me eigenlijk wel lekker. Oliebol, hapjes, champagne, dekentje, op de bank voor de buis. Why not?

Plannen zijn nu weliswaar gewijzigd maar meer omdat mensen eigenlijk blijven vragen ja kom ga mee dit... of kom ga mee dat. Dus ga nu toch maar mee naar een feestje in een afgehuurd huis. Of het wat is? Geen idee. Maar thuis kan je het ook gezellig maken he En hier op het forum is het ook erg gezellig ( heb ik begrepen)

Probeer voor volgend jaar op tijd iets te regelen als je niet alleen wil zijn.
.
Ik blijf ook thuis, zou naar een vriendin gaan maar ik ga niet. Je bent niet alleen.
quote:Tomatensoep schreef op dinsdag 31 december 2013 11:07 Ja. En ik durf door dat stomme vuurwerk de deur niet uit dus ik zit mezelf de hele tijd te ergeren.Hier nog één.. Heb de herriestoppers al in.
Joh, kom vanavond gewoon hier, dan ben je met meer mensen dan op menig oudejaarsfeest
En ik ben ook alleen. Aan de ene kant wel lekker en aan de andere kant voelt het stom, sneu, etc. Ik heb wel genoeg vriendinnen, maar de meesten hebben een relatie en vieren het samen of gaan ergens heen.

Nou ja, oud&nieuw wordt ook gewoon zwaar overgewaardeerd, vind ik. Ik vermaak me vanavond met films, boek, wat lekkers en het forum!
Ik weet dat ik niet alleen ben in oud en nieuw alleen ' vieren'

En ik ben ook bang voor vuurwerk.

Maar waar ik laatst zo positief ingesteld was, vol goede voornemens en bewust van alles wat wel goed gaat, word ik vandaag overspoelt door een gevoel van eenzaamheid. Dat frustreert me. Maar ja, hoort misschien gewoon bij het leven... ups en downs.
Ik ben ook alleen vanavond. Zou eerst naar een vriendin gaan maar er rijden geen bussen meer voor terug en de fiets is ook geen alternatief vanwege vuurwerk en regen.

Nou ja ik vermaak me wel. Het wordt vanzelf 2014.

Haal gewoon wat lekkere hapjes en drankjes en laat 2014 dan maar komen.

Maar wat je zegt over het veranderen van je -sociale- leven daar zit ik nu ook wel mee. Ik heb in korte tijd afscheid moeten nemen van de belangrijkste mensen in mijn leven en daardoor moet mijn leven er heel anders uit gaan zien nu. En dat kost tijd maar ik heb er alle vertrouwen in dat het me gaat lukken.

Ik moet alleen nog even onder die steen vandaan zien te komen.
Gayfish. Dit had ik met de kerst. Ellende. Achteraf denk ik ik had wel moeten gaan joggen of wandelen oid.(nu niet handig met vuurwerk) Of even gaan slapen. Maar heb gezwolgen in m'n kutgevoelens. En die gaan ook over hoor. Wens je sterkte en succes. Het komt uiteindelijk allemaal goed. Knuffel
Waar ik wel last van heb is dat mensen je dan zo zielig gaan vinden. Ik durf het ook bijna niet te vertellen.

Maar ik voel me helemaal niet zielig. Het is gewoon een taboe om op oudjaar alleen te zijn.
quote:isolde55 schreef op 31 december 2013 @ 11:20:

Waar ik wel last van heb is dat mensen je dan zo zielig gaan vinden. Ik durf het ook bijna niet te vertellen.

Maar ik voel me helemaal niet zielig. Het is gewoon een taboe om op oudjaar alleen te zijn.Inderdaad. Vooral als je midden 20 bent of wat dan ook, dan helemaal want ja waarom ga je niet feesten? raar toch? zo denken mensen. Erg vervelend idd.
.
Fijn die reacties, voel ik me meteen wat minder alleen

Ik ga straks ook lekker inslaan bij de supermarkt, ik ga het mezelf zo comfortabel mogelijk maken.

Ja dat taboe, daar heb ik ook last van. Ik zou graag sterk willen zijn en overal boven staan. Toch trek ik het me aan wat anderen vinden.
Ik ben ook alleen vanavond, heerlijk. Ik heb geen zin om op pad te gaan of bij vrienden/familie te zitten.

Zoon gaat wel naar familie, die vindt dat gezellig, helemaal nu hij al een aantal jaren op blijft. En dat vinden sommigen ook weer vreemd, dat je dan niet met gezin samen bent. Tsja, omdat ik geen zin heb, betekent dat nog niet dat zoon daarom ook maar thuis moet blijven.

Ik ben net terug van boodschappen halen dus ik hoef niet meer de deur uit

Het is maar net welke waarde je aan het alleen-zijn hecht. Of mss anders gezegd: in hoeverre je je laat aanpraten dat je toch wel érgens moet zijn.
wij slapen nooit.
Ik heb gewoon een hekel aan oud en nieuw. Vooral omdat ik het idee heb in de Gazastrook te wonen. Ach, morgen weer een nieuwe dag.
Ik herken het gevoel ook heel goed, ik vond stappen altijd belachelijk duur met O&N dus dat wilde ik niet, bij stelletjes werd je als vrijgezel (meestal) niet gevraagd omdat ze er niet aan dachten. En als ik uitgenodigd werd dan voelde ik me een 5e wiel aan een wagen. Dus ik ging eigenlijk altijd met O&N werken in de horeca. Dan had ik mensen op me heen, een gezellige avond en ik verdiende er nog een paar honderd euro mee.

Nu heb ik nog niets met O&N en het liefst blijf ik thuis, alleen mijn vriend is een doener en daar moet ik ook rekening mee houden. Dus vanavond vieren wij O&N in de Efteling.
Oooh efteling!! Ben jaloers dat lijkt me erg leuk met O&N!!

Veel plezier
.
Dat heb ik ook gehoord, dat dat idd heel leuk moet zijn.

Veel plezier.
wij slapen nooit.
Thank you ladies, ik ben benieuwd.

Gaat er trouwens iemand nog meedoen met de nieuwjaarsduik??
Herkenbare worsteling, hoor. En je neemt jezelf toch mee he, vaak ook als je wel met anderen bent. Omdat je niet zo zit te wachten op het O&N-gedoe, of het gevoel hebbend niet helemaal te 'passen'. Heb ik overigens buiten deze dagen ook wel hoor. Niet aan het plaatje voldoen, dat eigenlijk ook niet willen, maar wel die worsteling met een soort innerlijke kritische stem. Alleen heb je normaal gesproken iets makkelijker de keuze om afleiding te zoeken en dat is lastig met deze dagen. Ik probeer het te zien als een gezellig samenzijn met wat vrienden, maar ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in. Al dat gereflecteer overal op facebook, radio, mail weet ik waar.... Doe maar niet.
Ik ben ook alleen op oudejaarsavond. Al jaren een bewuste keus. Al van kinds af aan heb ik mij eenzaam gevoeld op oudejaarsavond, waar ik ook ben en met wie ik ook ben. Deze avond overvalt mij altijd een gevoel van eenzaamheid. Dan ook maar lekker alleen zijn en het gevoel over me heen laten komen ipv me moeten verzetten en verplicht leuk en gezellig te moeten doen. En vaak heb ik het gewoon prima naar mn zin in mn eentje op oudejaarsavond.
quote:boerderijgeit028 schreef op 31 december 2013 @ 11:53:

Thank you ladies, ik ben benieuwd.

Gaat er trouwens iemand nog meedoen met de nieuwjaarsduik?? Ja ik, not . Mij niet gezien. Mijn collega heeft het een keer gedaan en hoewel erg koud toch ook wel gezellig met zo'n club mensen.
wij slapen nooit.
@TO, het is dus geen vrijwillig alleen zijn vanavond?

Dan begrijp ik wel dat je je zo voelt. Ik zat bijna in hetzelfde schuitje.

Maak het inderdaad zo comfortabel mogelijk voor jezelf. Lekker eten en drinken en gewoon genieten. En misschien gewoon om 22u naar bed zodat je hét moment niet hoeft mee te maken.

Als je erover begint met vrienden is de conclusie eigenlijk altijd dat iedereen O&N overrated vindt. Is het ook. Maar het is inderdaad confronterend als je niet eens de keuze hebt om het samen of alleen te vieren.

Ik wens je toch een fijne avond toe!
Thanx Lauraontopic En ik wens jullie ook allemaal een fijne avond toe natuurlijk.

Het is gewoon een confrontatie met mezelf vandaag.

Confrontatie met mijn tekortkomingen op sociaal vlak. En het moeilijk vinden dat te accepteren, mezelf te schamen hiervoor.

En zoals coolpack schreef, het gevoel niet te passen. Dat is herkenbaar. Er altijd een beetje buiten vallen en daar niet helemaal happy mee te zijn.

Maar zoals eerder gezegd, ik heb wel een paar lieve mensen in mijn leven, daar ben ik heel blij mee, maar door omstandigheden toch alleen vanavond.

Vind het fijn jullie reacties te lezen. En te weten dat ik niet alleen sta in mijn alleenstaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven