Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Veel creativiteit toegewenst in 2014!

(En natuurlijk ook liefde, waardevolle contacten, gezondheid etc.etc.)

quote:Houston77007 schreef op 31 december 2013 @ 12:32:

Elmervrouw, kan ik bij jou nog een glas-in-lood-kistje bestellen?

Gefeliciteerd Houston.
Akakia, jemig flink doorgeknutseld. Modgepodge is idd niet moelijk. Maar wel heel mooi zeg. Mooi set bij elkaar.

Hier nog twee ufo's, de vingerloze handschoenen en de glitter Mickey Mouse. Alleen weet ik nog niet waar ik die laatste op ga strijken.
Forum mobiel dus kan even niks plakken, maar allemaal de allerbeste en -mooiste wensen met veel creatieve ideeën en weinig Ufo's voor iedereen!

Fijne jaarwisseling gehad met heel veel vuurwerk (tja, gezamenlijke hobby van vrienden, man en mij) en veel gezelligheid. Nu op de bank met dekentje lezen terwijl de kinderen t.v. kijken. Heerlijk!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ja Steph, ik heb het geziennnn

(ik heb haar al een pb gestuurd, als het is gelukt.)
Als ik haar ben, dan is het niet gelukt
Waar zit de any-key?
Dank voor je felicitatie Steph!
Waar zit de any-key?
quote:Elmervrouw schreef op 01 januari 2014 @ 18:13:

Ja Steph, ik heb het geziennnn

(ik heb haar al een pb gestuurd, als het is gelukt.)?
Houston, als je dit ziet: je mag me ook mailen op mijnechtenaamzonderhoofdletters@hotmail.com (of als je dit niet snapt: elmervrouw@hotmail.com), want blijkbaar werkt dat pb-gebeuren hier dus niet zo goed.

Wat voor dag is het vandaag eigenlijk?

Oh wacht, donderdag. Je zou ervan in de war raken, al die zondagen, feestdagen, kerstdagen, Top 2000 dagen..
Sorry voor de verwarring, Steph.
Donderdag? Sh******t moet ik over een half uur gaan werken. Heb er zo geen zin in. Ik heb wel zin in om te zeggen: mevrouw u wilt naar huis, dan breng ik u. Maar dat mag niet.
Elmervrouw, je hebt mail! Op het eerste emailadres!

Waar zit de any-key?
Inmiddels teruggemaild.

Hoe was het werken, Steph?

Ik ga ook iets knutselen, soort van, dan: schoenen verven. Tijdje geleden had ik van die vintage-achtig uitziende schoenen gekocht in een outlet, maar ik vond het bij nader inzien toch niet zo mooi. Vanmiddag bij de plaatselijke hakkenbar (of hoe heet zoiets) geweest om advies te vragen en spul te kopen. Heb ze al ontvet, morgen de rest. Ben benieuwd of het mooi wordt. Hebben jullie hier ervaring mee? (Schoenen zijn heel donkerbruin, ik maak ze zwart.)
EV, dat klinkt spannend. Nog nooit gedaan, gelukkig heb je wel goede tips gekregen.

Het werken was harstikke leuk, we hadden een soort van nieuwjaarsborrel (met kinderchampagne), oliebollen en wafels. De mensen waren niet vervelend en de vrouw die altijd terug wilt was nu heel rustig, oliebollen eten. (moeten we vaken hebben).

Vandaag de eerste vingerloze handschoen gemaakt. Af dan.
WEEKEND

Vandaag aan de vingerloze tweede handschoen begonnen, gesport en wat hoofdpuzzels opgelost. Heerlijk. Oja en boodschappen en afwassen.
Mijn volgende project, andere kleur ander garen.

Mooi Steph, zowel het werken als de poncho.

Doet me denken aan die poncho's van vroeger (jaren '70). Mijn moeder had ze zelfs voor de poppen van zussen en mij gehaakt. Ik heb helaas niets van dat alles bewaard (weggegeven in een tijd dat ik nog dacht dat ik nooit kinderen zou krijgen). Jammer genoeg heb ik toen ook mijn jaren '60 barbie weggegeven, stom, want die is nu veel geld waard! Compleet met doos en originele kleertjes had ik 'm..

Enfin. Laarsjes verven is keigoed gelukt! Supermooi. Ik heb ze nu aan. Enige nadeel is dat het wel nog sterk ruikt, die leerverf.
quote:Elmervrouw schreef op 05 januari 2014 @ 10:48:

Mooi Steph, zowel het werken als de poncho.

Doet me denken aan die poncho's van vroeger (jaren '70). Mijn moeder had ze zelfs voor de poppen van zussen en mij gehaakt. Ik heb helaas niets van dat alles bewaard (weggegeven in een tijd dat ik nog dacht dat ik nooit kinderen zou krijgen). Jammer genoeg heb ik toen ook mijn jaren '60 barbie weggegeven, stom, want die is nu veel geld waard! Compleet met doos en originele kleertjes had ik 'm..

Enfin. Laarsjes verven is keigoed gelukt! Supermooi. Ik heb ze nu aan. Enige nadeel is dat het wel nog sterk ruikt, die leerverf.

Wat zonde van de Barbie zeg, hier is alles nog bewaard (jaren 70) wel met korter haar. Maar ja, het is nu eenmaal gebeurt.

Gelukkig zijn de laarsjes goed gelukt!, Tja, die geur houd je nu eenmaal even.

Vandaag eerst nog het duimgat van de vingerloze handschoen gemaakt daarna nog 5 rijen gedaan. Zojuist een proeplapje gemaakt van de Poncho (kan je pop aan EV ). Een gedeelte dan, makkelijk maar ja als ik het groter maak is het veel werk!

Eerst dit afmaken, foto plakken enz.....
Een gedeelte van een kleine poncho:

En een vingerloze handschoen die al af is:

Goed bezig Steph!

Hoera, het gewone leven is weer begonnen. Alle kerstzooi opgeruimd zaterdag (ja, het zag er gezellig uit, maar na nieuwjaar ben ik het ineens ook beu), ik heb weer ruimte!! Man weer aan het werk vandaag, eindelijk - en een was in de machine. Knutselen? Niet vandaag.
quote:Elmervrouw schreef op 06 januari 2014 @ 10:20:

Goed bezig Steph!

Hoera, het gewone leven is weer begonnen. Alle kerstzooi opgeruimd zaterdag (ja, het zag er gezellig uit, maar na nieuwjaar ben ik het ineens ook beu), ik heb weer ruimte!! Man weer aan het werk vandaag, eindelijk - en een was in de machine. Knutselen? Niet vandaag.

Kerstzooi opruimen, goed idee (op de kaarsen na dan).

Twee machines was zijn hier gedaan, afgewassen, opvouwwas ook eens gedaan, zit nu tegen de strijkwas aan te hikken. Verder nog poetsen en evt voor garen gaan kijken. Heb vriend nog niet laten weten dat de poncho wel ruimte inneemt....

Die kleine poncho was een voorbeeld of dat het wel ging. Maar ja, het gaat dus. Nu nog de grote.............
Ik wilde multicolorgaren en dat hadden ze bij een goedkopere garenwinkel hier niet. Op internet het ideale garen gevonden, is betaald en al snel een mail dat het is opgestuurd, kan ik morgen beginnen.
Benieuwd hoe dat multicolor eruit ziet, lijkt me mooi.

Oh, en kaarsen gaan hier ook niet in de kerstdozen hoor. Theelichtjes en kaarsen zijn altijd aanwezig.

Vanmiddag met ma het dorp (voor buitenstaanders stad) in om mooie theelichtenhouders te kopen, action is uiteraard eerste halte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven