Vakantie Gers
dinsdag 7 januari 2014 om 14:13
Hallo allemaal
ik zocht naar een vakantiehuisje in het zuiden van Frankrijk.
Nu heb ik eentje gevonden in het departement Gers.
Is er iemand die ervaring heeft met deze streek? Ben er zelf nog nooit geweest en heb niet echt een idee of het de moeite is om daar een week op vakantie te gaan.
Dankjewel!
ik zocht naar een vakantiehuisje in het zuiden van Frankrijk.
Nu heb ik eentje gevonden in het departement Gers.
Is er iemand die ervaring heeft met deze streek? Ben er zelf nog nooit geweest en heb niet echt een idee of het de moeite is om daar een week op vakantie te gaan.
Dankjewel!
dinsdag 7 januari 2014 om 14:21
Ik ben er nooit geweest, maar als ik zo de wiki lees lijkt het me er vooral erg kaal en weinig steden enzo. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gers_(departement)
Heb het idee dat er niet veel te doen is in de omgeving eigenlijk.
Heb het idee dat er niet veel te doen is in de omgeving eigenlijk.
dinsdag 7 januari 2014 om 16:07
Afhankelijk aan welke kant je zit kun je nog een dag naar Toulouse (de roze stad). Er is echt genoeg te zien en te doen in de omgeving. Als je in de buurt van Auch zit ben je in iets meer dan drie uur in Andorra, wel ellendig druk maar leuk om er eens rond te kijken en misschien een (paar) belastingvrije fles(sen) met een lekker drankje of geurtje aan te schaffen.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 7 januari 2014 om 16:13
Ik ben er jaren geleden geweest. Het is nog een weinig bekende maar wel erg mooie streek, fijn klimaat ook. Er zijn wel een aantal leuke steden en er is mooie natuur (als je een beetje aan de zuidkant zit rijd je ook zo naar de Pyreneeën), maar het is er niet zo tjokvol bezienswaardigheden als bijv de Dordogne, Loire-streek of Bourgondië. Daar staat tegenover dat je er alle ruimte hebt.
dinsdag 7 januari 2014 om 17:14
Wat hierboven gezegd wordt. Rustig. Veel foie gras en gerechten met eend. Stukje naar het oosten en je bent in Toulouse (gave stad!) stukje naar het zuiden en je zit in de Pyreneëen, stukje naar het Westen en je zit aan het strand. Je moet voor alles een eindje rijden maar als je van rust houdt zit je er goed.
woensdag 8 januari 2014 om 08:16
quote:mali30 schreef op 07 januari 2014 @ 16:04:
Heel mooi, en er is genoeg te doen in tegenstelling tot wat DesperateHousewife zegt!Zou wel handig zijn als je dan ook aangeeft wat er te doen is want als ik zo op de kaart kijk is het dun bevolkt en weinig noemenswaardige plaatsjes om te bezoeken enzo. Is alles wat er te doen is dan een eind rijden?
Heel mooi, en er is genoeg te doen in tegenstelling tot wat DesperateHousewife zegt!Zou wel handig zijn als je dan ook aangeeft wat er te doen is want als ik zo op de kaart kijk is het dun bevolkt en weinig noemenswaardige plaatsjes om te bezoeken enzo. Is alles wat er te doen is dan een eind rijden?
woensdag 8 januari 2014 om 08:22
quote:tinedeman schreef op 07 januari 2014 @ 17:45:
Heel erg bedankt al.
Het huisje zou in Monclar zijn :-)Toulouse is vanaf daar al ruim 170km. Bordeaux zag ik nog liggen op de kaart, ook al 120km. Verder zag ik zo snel weinig grote plaatsen in de omgeving, dus steden bezoeken is een eind rijden. Ik zag wel een natuurpark in die omgeving, maar is ook nog een eind. Het strand is nog verder dan bordeaux. Tja, als ik zo op de kaart kijk zie ik een vrij doodse omgeving waar alles ver vandaan is. Maar wie weet komen hier mensen die er geweest zijn en je meer info kunnen geven over deze plaats. Zo op basis van wat ik op de kaart zie zou ik daar niet heen gaan, maar wij vinden het ook altijd wel leuk om idd een grote stad te bezoeken, wat kleinere plaatsjes, strand enz.
Heel erg bedankt al.
Het huisje zou in Monclar zijn :-)Toulouse is vanaf daar al ruim 170km. Bordeaux zag ik nog liggen op de kaart, ook al 120km. Verder zag ik zo snel weinig grote plaatsen in de omgeving, dus steden bezoeken is een eind rijden. Ik zag wel een natuurpark in die omgeving, maar is ook nog een eind. Het strand is nog verder dan bordeaux. Tja, als ik zo op de kaart kijk zie ik een vrij doodse omgeving waar alles ver vandaan is. Maar wie weet komen hier mensen die er geweest zijn en je meer info kunnen geven over deze plaats. Zo op basis van wat ik op de kaart zie zou ik daar niet heen gaan, maar wij vinden het ook altijd wel leuk om idd een grote stad te bezoeken, wat kleinere plaatsjes, strand enz.
woensdag 8 januari 2014 om 09:17
Je kunt prachtig wandelen, er zijn vele mooie routes via de plaatselijke VVV. Er zijn grotten, kastelen, kerkjes veel markten ook avond markten die zijn erg gezellig. Je kunt er heerlijk eten, het is er wel rustig weinig toerisme daar moet je van houden.
Op basis van wat je ziet kan je de conclusie trekken dat het jouw niet aantrekt, misschien TO wel.
Op basis van wat je ziet kan je de conclusie trekken dat het jouw niet aantrekt, misschien TO wel.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.