De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
EVW: ik vind het soms ook jammer sommige zwangere niet mee willen doen ( soms mag je ook niet meedoen )

Wordt soms verdrietig van de excuses, de lucht kan ik wel begrijpen, maar ik heb een keer ergens gelezen dat iemand het te vermoeiend vind. Dan denk ik, je moet toch plassen, of het nu in een potje is of gelijk in de wc. En de verhalen dat de urine voor afvalproducten wordt gebruikt. Misschien is het waar. Maar ik ben ook een keer door de apotheker gebeld dat ik door een fout de verkeerde dosis pregnyl gekregen had ( te weinig ) en ze wist niet met zekerheid te zeggen of ze toen optijd de pregnyl kon leveren ivm tekorten.

Als het kan doe ik het zo weer!!
Ik mag zelf niet mee doen inderdaad, maar heb genoeg mensen om mij heen die het inderdaad bewust niet doen, en dat voelt soms een beetje alsof ze mij dus niet willen helpen! Weet dat dat dat nergens op slaat, maar zo voelt het wel!
Evw idd liever die flessen vol plassen dan ivf traject maar mensen die het traject niet kennen zijn toch wat gemakzuchtiger.

Femke de urine wordt nog gebruikt om mest van de maken. Dat is nadat de HcG eruit gehaald wordt (link)

Iedereen waarvan ik weet dat ze zwanger wil worden vertel ik over MvM en dat het echt nut heeft mee te doen. Door mijn traject is in ieder geval 1 vrouw al aan MvM mee gaan doen.
Ik snap het eigenlijk ook niet dat vrouwen niet willen meewerken. Met extreme zwangerschapsmisselijkheid waarbij je met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis komt, snap ik het nog wel, maar anders.

Ik was zeker mee gaan doen. Sterker nog, het stond voor vandaag op mijn lijstje om MvM te bellen. Nu moest ik het ziekenhuis bellen. Mijn IVF-traject start rond 20 februari. Als mijn lijf meewerkt, heb ik daarvoor nog een KID-poging.
Waar zit de any-key?
Fijn dat er een nieuw topic is. Bedankt Yezka en Emma!

Emma, fijn dat je weer een beetje opkrabbelt.

Yezka, 21 miljoen!! Dan zou er toch een de weg moeten vinden... Wij hoorden dat er minder dan 1 miljoen zaadcellen waren destijds (voorjaar 2011). En nu spontaan zwanger en jij nog niets. Het blijft mysterieus zoiets...

Welkom Houston, maar jammer dat het nodig is. Ik hoop dat de KID doorgaat en succesvol is.

Vliertje, van harte met de goede echo! Wat geweldig!

Evw, een mooi aantal follikels. Ik duim voor een punctie die meevalt en een goede oogst.

MvM: heb ook twee keer meegedaan en was een enkele opgave. Kan ook pissig worden op mensen die er zo onverschillig mee omgaan en hun neus er voor ophalen. Die kennen mijn verhaal niet, maar merken wel dat ik er best fel op ben.

Hoe is het Lieffie? Kidon? Strienenaar?

Zwaai naar alle anderen!
Tja, ik denk dat als je zelf niet in deze shit zit, je er ook wat luchtiger tegenaan kijkt. Een tijdje geleden vertelde een kennis heel triomfantelijk dat ze zwanger is van de 2e. "Precies volgens schema". Waarschijnlijk hebben zulke mensen echt niet in de gaten hoeveel pij zoiets kan doen, maar ik heb dan ook echt alleen in kleine kring verteld waar we mee bezig zijn.

Hoe hebben jullie dat met werk gedaan? Ik weet niet zo goed wat ik wel of niet moet vertellen... Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Rietje: in onze omgeving leek ook iedereen zo zwanger te zijn. Ken zelf verhalen dat een stel na de 2 e ronde teleurgesteld waren ze nog niet zwanger waren. Als je zelf al 2 jaar bezig bent kan je daar best boos over worden.

Ik ben zelf heel open over onze situatie geweest. Ik kreeg zo wel meer begrip en je werd niet raar aangekeken als je wat later op je werk kwam of tussendoor weg moest. Maar dat is voor iedereen anders.

En nog over MvM. Omdat mensen wisten dat we in de mmm zaten gingen ze er wel meer over denken wat MvM voor vrouwen met vruchtbaarheidsproblemem doet.

Ik kan soms ook boos worden als je wel eens leest dat vrouwen die dankzij MvM zwanger zijn geworden opeens niet willen meedoen.
Hai allemaal, ik heb het topic ook weer gevonden..

Welkom nieuwe schrijfsters!

Wat betreft MvM, ik had zwaar de balen dat ik niet mee mocht doen. Zóveel pregnyl gebruikt en altijd gezegd dat ik mee zou doen aan MvM als ik ooit zwanger zou raken. Helaas mocht ik niet meedoen... (bloedtransfusies gehad) Wel is de consulente hier op bezoek geweest. Aan de telefoon had ik gevraagd of je áltijd mee mocht doen. Nou in 99,9% van de gevallen wel, zei ze. Groot was de ontgoocheling toen ze naast me op de bank zat en ik de vragenlijst in moest vullen en daar dus uitrolde dat je geen bloedtransfusie gehad mocht hebben. Klinkt misschien stom maar ik voelde me echt een loser...
Dat mensen niet meedoen aan MvM vind ik ook onbegrijpelijk. Zelf zwanger geweest en onmiddellijk met MvM begonnen...helaas kreeg ik een miskraam.

Gelukkig heeft een vriendin 'voor mij' wel meegedaan met MvM.

Heb net weer een pregnyl gespoten, zat in IVF traject maar ben net geweest voor controle en de punctie gaat niet door, te weinig goed groeiende follikels...morgen IUI erg teleurgesteld....baal enorm

Evw: wauw wat veel! Hoop voor jou dat het goed gaat....

Ik ben al ouder en heb er nooit zoveel gehad... Ben al blij met 5..maar ook dat was vandaag niet zo

Rietje: ik heb het weinig mensen verteld op mijn werk. Alleen die mensen waar ik niet omheen kon.

Tot op de dag van vandaag ben ik daar blij om, werk leidt mij af en nu krijg ik niet die vragende blikken van ieder... Juist hoe langer het duurt hoe blijer ik ben dat ik het niet heb verteld, ik kan nl steeds slechter tegen vragen als ik gestresst ben en midden in een poging zit. Werk is voor mij een afleider maar dit kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
Cc... Ik vind de mensen die mijn verhaal wel kennen en dan bewust ervoor kiezen om niet mee te doen aan mvm het moeilijkste. Het voelt dan alsof ze niets voor mij overhebben.
Evw, begrijpelijk! Ik heb dat gevoel in stilte, omdat men niet op de hoogte is. De enkeling die het wel weet, zou wel meedoen denk ik. Het is nog niet aan de orde gekomen, maar denk dat ik ze wel zou aansporen.

Puck_Eefje, wat een teleurstelling zeg! Is dit eerder voorgekomen? Ik ga duimen dat de IUI lukt!

Pop, ook nog een voor jou. Snap dat je afscheid moet nemen van een grote wens. Sterkte. Hier dolblij met twee en gevoel zegt ook het hierbij te willen laten. Leeftijd, risico op afwijkingen (verhoogde kans heeft er wel ingehakt), drukte en financiën. Sowieso zou ik er niet meer de MMM voor in willen gaan. Maar nogmaals: ik heb nu gemakkelijk praten en ik tel mijn zegeningen.

19juni, nog contact gehad met het ziekenhuis over het vroege bloedverlies en wat nu te doen?

Op t werk niets verteld. Heb een belangrijke afspraak afgezegd met de reden: medische ingreep, niet levensbedreigend wel heel belangrijk (ging om punctie). Heb het tijdig aangegeven toen planning ICSI en punctie globaal rond was. Manager heeft er zelf vast wat bij gedacht, maar dat was zijn probleem.
Lieve meiden,

Ik wil even zeggen dat ik er voorlopig tussenuit ga. Het gaat hier thuis niet goed, en daarom heb ik besloten dat ik voorlopig niet verder wil gaan met zwanger worden. Het ziekenhuis is al op de hoogte, en ik heb de pil weer voorgeschreven gekregen.

Ik wens jullie allemaal een goed 2014, met hopelijk veel zwangerschappen. En zelf hoop ik over een tijdje weer mee te kunnen schrijven, en er met positieve energie weer voor te gaan.

Maar first things first....
Strienenaar wat naar dat het niet goed loopt thuis en jullie even stoppen. Hopelijk kunnen jullie het binnenkort oplossen en er weer voor gaan. Heel veel sterkte en succes!
Strienenaar, heel veel sterkte!
Wat naar Strienenaar, veel geluk, liefde en wijsheid toegewenst voor de komende tijd. Ik hoop voor jullie dat het snel weer wat beter gaat!
Strienenaar,
Oh, Strienenaar... wat een rotsituatie. Ik wens je heel veel sterkte!

Ik heb ook meegedaan met MvM voor mijn eerste miskraam en ik begrijp het niet als andere vrouwen het niet willen. (Ook wel eens fel gereageerd in een topic hierover). Maar Kuuk... een loser?? Als er iemand hier een bikkel is ben jij dat! Beetje liever zijn voor jezelf hoor. Wat niet kan, dat kan niet.

Houston, hoe gaat het nu met je, lieffie? Wordt het bloedverlies al minder? Heb je al contact gehad met de kliniek? Wat zeiden zij hierover? Ik denk aan je hoor.
Strienenaar: Heel veel sterkte de komende tijd!

Kuuk: je bent echt geen loser hoor dat je niet mee mocht doen met MvM.

Jij mocht niet meedoen en wilde wel, maar heel veel vrouwen mogen wel meedoen, maar doen het niet.

Ik vind jouw echt heel dapper en strijdvaardig!
Hoi lieve meiden,

Hier gaat het redelijk. Gisteren iui 5 gehad... nu weer afwachten.

Er is weer een heel hoop gebeurt, maar zit nu op het werk als daar de tijd voor is bep Ik jullie weer ff bij.

Hoe gaat het met jullie? ?

Heb niet alles gelezen maar zal me ook weer ff inlezen.

Liefs,

Lieffie
love live
Gisteren IUI poging 13 gehad. Nu weer 2 weken wachten....

Ciccietta: ivf afbreken heb ik wel eerder gehad maar deze keer had ik er niet meer op gerekend, de controle daarvoor was nog goed en de follikels groeide goed dus tja dan is de teleurstelling groter....

Nu maar positief blijven hopen...
Strienenaar: Heel veel sterkte de komende tijd.

Mvm ik heb geen idee of mensen in mijn omgeving hebben meegedaan, behalve dan van een vriendin maar die zit ook in mmm. Ik heb ook meegedaan, maar heb vaak wel kokhalzend gestaan. Eindelijk besloten dat ik het in de nacht niet mee deed en hierdoor kon ik weer normaal slapen.

De meiden van het januari topic waar ik mee schreef hebben ook bijna allemaal meegedaan.
Strienenaar. sterkte

Puck-eefje , je 13e keer? jeetje wat veel ik heb bij de 4e poging te horen gekregen dat we maar tot 6 mogen gaan.

Leoni, aan het bijkomen en genieten?? Zal wel veel op je af komen nu.

Ciccietta , Yetzka , theepoes , kuuk , evw en alle andere meiden
love live
Hi Puck Eefje,

Ik had je berichtje niet gezien, want stond op andere plek dan gebruikelijk, het was geen privé berichtje geworden.

Als je in de tabel wilt moet je even doorgeven wat je kwijt wilt in de tabe. Dat kan bijvoorbeeld je leeftijd zijn en hoe lang je al bezig bent, en wat de mogelijk oorzaak is. Ook is het misschien handig om erin te zetten of je met iui, ivf of icsi bijv bezig bent.

Ik kan je geen privé bericht sturen aangezien je dat uit hebt gezet in je instellingen (volgens mij staat het standaard uit)

Groetjes Emma08
@rietje Ik heb jouw berichtje ook gevonden. Hetzelfde 'probleem' als met Puck Eefje, het stond op een andere plek. Ik heb je inmiddels ook toegevoegd aan de tabel.

Emma08
@strienenaar Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven