foutje in HTML ?
donderdag 9 januari 2014 om 23:16
Ik maak voor een bedrijf al enige tijd een nieuwsbrief in Perfectview. In html met WYSIWYG optie. Voorvertoning is goed, in de gmail van mijn werk issie ook goed, yahoo gaat goed. Maar de email naar mijn live.nl ziet er heel anders uit:
In alle emailtjes staat links een stukje tekst, rechts een foto - dit alles naast elkaar. Alleen bij live.nl staat de foto boven de tekst en is dus de nieuwsbrief 3x zo lang en het hele rechter gedeelte leeg.
Doe ik iets verkeerd in mijn HTML codes? Of ligt het aan live.nl
Kan ik een extra HTML code toevoegen zodat dit in het vervolg
wel goed gaat bij alle mailprogramma's?
In alle emailtjes staat links een stukje tekst, rechts een foto - dit alles naast elkaar. Alleen bij live.nl staat de foto boven de tekst en is dus de nieuwsbrief 3x zo lang en het hele rechter gedeelte leeg.
Doe ik iets verkeerd in mijn HTML codes? Of ligt het aan live.nl
Kan ik een extra HTML code toevoegen zodat dit in het vervolg
wel goed gaat bij alle mailprogramma's?
vrijdag 10 januari 2014 om 07:29
Niet elke e-mailclient geeft een nieuwsbrief hetzelfde weer. Vooral Outlook 2007 en 2010 zijn berucht. Waarschijnlijk heb je de nieuwsbrief in gewone html gemaakt. Echter dien je deze heel ouderwets zoals vroeger op te maken in tabellen.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
vrijdag 10 januari 2014 om 07:37
In de WYSIWYG mode wordt de html vaak verbrasd. Gebruik je nog wel code? of ben krijg je alleen het visuele scherm?
Anders moet je eens even naar de html mode gaan.
Om alles onder elkaar te hebben staan, moeten er enters of spaties in staan. Gewoon een lege regel is vaak niet voldoende.
Een spatie in html:
Daarna het volgende op een nieuwe regel. Kan zijn dat hij dat niet goed weergeeft.
In dat geval kun je een enter doen:
< /br>
Dualla: tabbelen? om gewoon tekst en foto's onder elkaar te hebben hoef je echt geen tabel te maken. Kun je gewoon met spaties en enters. Een tabel is eigenlijk het laatste wat je doet als het er echt niet meer uitziet.
Op w3schools kun je overigens nog meer over html lezen.
Anders moet je eens even naar de html mode gaan.
Om alles onder elkaar te hebben staan, moeten er enters of spaties in staan. Gewoon een lege regel is vaak niet voldoende.
Een spatie in html:
Daarna het volgende op een nieuwe regel. Kan zijn dat hij dat niet goed weergeeft.
< /br>
Dualla: tabbelen? om gewoon tekst en foto's onder elkaar te hebben hoef je echt geen tabel te maken. Kun je gewoon met spaties en enters. Een tabel is eigenlijk het laatste wat je doet als het er echt niet meer uitziet.
Op w3schools kun je overigens nog meer over html lezen.
vrijdag 10 januari 2014 om 08:38
Ik wil juist de tekst en foto's naast elkaar, dus niet biven elkaar. Ligt ook niet aan de breedte van de nieuwsbrief want deze wordt in live.nl wel helemaal weergegeven maar de rechter helft is dus leeg.
Ik zal op w3schools eens gaan lezen of het met tabellen proberen.
Ik gebruik de html-kant en check alleen de voorvertoning
Ik zal op w3schools eens gaan lezen of het met tabellen proberen.
Ik gebruik de html-kant en check alleen de voorvertoning
vrijdag 10 januari 2014 om 09:53
quote:calenzia schreef op 10 januari 2014 @ 07:37:
< /br>
Een enter in HTML doe je met <br>
Dit is kortstondig <br /> geweest maar met de nieuwere HTML versies is de afsluitende slash weerkomen te vervallen.
Bij XML is de afsluitende slash nog wel nodig.
< /br>
Een enter in HTML doe je met <br>
Dit is kortstondig <br /> geweest maar met de nieuwere HTML versies is de afsluitende slash weerkomen te vervallen.
Bij XML is de afsluitende slash nog wel nodig.
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 11 januari 2014 om 12:35
quote:calenzia schreef op 10 januari 2014 @ 07:37:
Op w3schools kun je overigens nog meer over html lezen.Nee, tabellen. Google voor de gein eens op "newsletter email html".
In e-mails zijn tabellen best practice. Je gaat er 100 jaar mee terug in de tijd. Het is echter de enige manier om ervoor te zorgen dat je nieuwsbrief er in elke e-mailcliënt hetzelfde uit ziet. Bepaalde attributen zoals float en background-image worden namelijk niet in elk programma ondersteund, dus moet je het op die manier oplossen.
Op w3schools kun je overigens nog meer over html lezen.Nee, tabellen. Google voor de gein eens op "newsletter email html".
In e-mails zijn tabellen best practice. Je gaat er 100 jaar mee terug in de tijd. Het is echter de enige manier om ervoor te zorgen dat je nieuwsbrief er in elke e-mailcliënt hetzelfde uit ziet. Bepaalde attributen zoals float en background-image worden namelijk niet in elk programma ondersteund, dus moet je het op die manier oplossen.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.