Morningboost!
zaterdag 11 januari 2014 om 08:49
Ook ik heb er weinig moeite mee omdat ik een ochtend mens ben.
Natuurlijk moet ik ook op gang komen en gaat dat soms een beetje moeilijk.
Lang in bed blijven liggen helpt niet, daar word ik alleen maar sloom van.
Wat bij mij wel helpt is echt even de tijd nemen. Als ik werken moet sta ik echt op tijd op zodat ik rustig kan ontbijten (met koffie uiteraard) douchen enzovoort.
Natuurlijk moet ik ook op gang komen en gaat dat soms een beetje moeilijk.
Lang in bed blijven liggen helpt niet, daar word ik alleen maar sloom van.
Wat bij mij wel helpt is echt even de tijd nemen. Als ik werken moet sta ik echt op tijd op zodat ik rustig kan ontbijten (met koffie uiteraard) douchen enzovoort.
zaterdag 11 januari 2014 om 08:58
Klinkt misschien tegenstrijdig, maar ik zet mijn wekker meestal (op een werkdag) erg vroeg zodat ik heeeeeel rustig aan kan doen en dan op een veel fijnere manier wakker wordt.
Dat helpt echt.
Alles in slowmotion op m'n dooie gemakje.
Als ik haast-haast in de ochtend in de weer ben, dan word ik op een heel onprettige manier 'wakker' en krijg er soms zelfs hoofdpijn van.
Heel iets anders, je kan ook lichttherapie doen. Wel duur zo'n lamp, maar het helpt wel echt. Maar ook daarvoor moet je wat extra tijd uittrekken.
Heb je wel een goed kussen en matras? Dat is ook al het halve werk.
Oja en lang leve mijn koffie-momentje...
Dat helpt echt.
Alles in slowmotion op m'n dooie gemakje.
Als ik haast-haast in de ochtend in de weer ben, dan word ik op een heel onprettige manier 'wakker' en krijg er soms zelfs hoofdpijn van.
Heel iets anders, je kan ook lichttherapie doen. Wel duur zo'n lamp, maar het helpt wel echt. Maar ook daarvoor moet je wat extra tijd uittrekken.
Heb je wel een goed kussen en matras? Dat is ook al het halve werk.
Oja en lang leve mijn koffie-momentje...
zaterdag 11 januari 2014 om 11:20
Heb je toevallig luchtweg/astmatische klachten? Dat is bij mij de oorzaak. En het enige dat helpt is dus de tijd nemen op wakker te worden en langzaam op te staan.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman