Werk & Studie alle pijlers

Instroom probleem.

13-01-2014 12:16 14 berichten
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik best wel slapeloze nachten van krijg.

Ik ben vorige week gestopt met mijn opleiding. Met het idee dat ik in feb weer in een andere opleiding in kon stromen (Dat was met mijn vorige opleiding ook zo, ben ik in feb mee begonnen)

Nu mag ik de opleiding Secretaresse doen op niveau 3.

Maar nu weet de school niet of ik wel in februari in kan stromen, dat zij ze nu voor mij aan het uitzoeken.

sls er geen plek is zit er niks anders op om na de zomer in te stromen.

Maar ik ben dus lerende, en heb verder geen werk, wel studiefinanciering en overbrugging kun je alleen krijgen als er maximaal 4 maand tussen de opleiding zit.

Dus als ik in september begin zit er geen 4 maand tussen en krijg ik dus geen studiefinanciering....

Is hier ook een soort 'Uitkering' voor? Of een andere oplossing? Want ik zit dan zo ineens zonder inkomen.
Je bent neem ik aan al heel hard aan het solliciteren nu?
Wat dacht je van werken, net als elke andere student?

http://www.studentenwerk.nl

http://www.bijbanen.nl/

http://www.zoekbijbaan.nl/categorie/studentenwerk

Je kan ook je ouders om meer zakgeld vragen?
Natuurlijk ben ik hard aan het solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je gestopt met je opleiding?
Het lijkt mij niet slim om stufi te ontvangen terwijl je niet studeert. Dit is allemaal prestatiebeurs en dus mogelijk schuld. Bovendien heb je maar zoveel jaar stufi en gaan deze maanden dus gewoon daarvan af. Dan heb je aan het einde van je studie geen stufi meer.

Woon je op kamers? Nog thuis?

Als je niet studeert straks, dan heb je toch alle tijd om te werken? Uitkering geven ze niet zomaar aan iedereen hoor.. Wat wilde je anders doen dat half jaar? Ik zou nu vast zoeken naar vacatures en reageren. Je wordt ook pas een maand later uitbetaald, dus als je in feb. zou beginnen met werken ontvang je dat pas een maand later vaak.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Nee, daar is geen uitkering voor. Je kunt bijstand vragen, maar er zijn bijna geen gemeenten die dat nog geven aan mensen onder de 27.

Gauw een baantje zoeken.
quote:kiiwi schreef op 13 januari 2014 @ 12:26:

Het lijkt mij niet slim om stufi te ontvangen terwijl je niet studeert. Dit is allemaal prestatiebeurs en dus mogelijk schuld. Bovendien heb je maar zoveel jaar stufi en gaan deze maanden dus gewoon daarvan af. Dan heb je aan het einde van je studie geen stufi meer.

Voor zover ik weet krijg je geen stufi als je niet studeert. Als je jezelf ingeschreven laat staan bij je oude opleiding kan dat natuurlijk wel, maar inderdaad wat hier gezegd wordt: dan heb je op het eind weer een te kort een nog groter tekort
Ik ben vorige week dus gestopt met de opleiding kinderopvang omdat het geen juiste opleiding voor mij was.

Ik heb contact met de school en zij gaan voor mij uitzoeken of het misschien toch mogelijk is om in februari in te stromen, ik heb me nog niet uit geschreven bij de vorige opleiding en volgens school moest ik daar nog even mee wachten.

Ik zou op korte termijn bericht krijgen of ik mag instromen of niet.
Oi. Nee, een uitkering krijg je niet zonder verdomd goede reden op je 20ste. En dit is geen verdomd goede reden. Je hebt recht op scholing en dat is het wel zo'n beetje.

Ik vraag me trouwens wel af of er uberhaupt nog vraag is naar niveau 3 secretaresses. Het is vanwege de technologie een uitstervend beroep. Veel zeer ervaren en hoog opgeleide secretaresses die ik ken zijn weggesaneerd en zitten al heel lang thuis zonder werk. Op de 800 man in het bedrijf waar ik nu werk waren er 45. Nu nog maar 2.

Als je al eerder in februari bent ingestroomd, kwam dat omdat je daarvoor weer iets anders deed? Zo ja zou ik eens nadenken over gewoon een brede opleiding waar je alle kanten mee op zou kunnen ipv mbo secretaresse niveau 3.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ja hoor, daar is zeker een oplossing voor! Werken noemen ze dat...
quote:justmaartje schreef op 13 januari 2014 @ 13:18:

Ja hoor, daar is zeker een oplossing voor! Werken noemen ze dat...

Dit.

Soms vraag ik me echt af hoe mensen erbij komen. Een uitkering tussen 2 studies door, of de nog gekkere dingen die ik hier voorbij zie komen. Was er niet pas geleden ook iemand die zocht naar geldpotjes om haar kinderwens te financieren, omdat zij en haar vriend slechts 10.000 euro spaargeld hadden, vonden dat te weinig om aan kinderen te beginnen, maar ze hadden wel een grote kinderwens??
Gewoon werken. Maar eens met adorabull, zou als ik jou was nog eens goed nadenken over welke opleiding je gaat doen want dit biedt niet heel veel werkperspectieven.

Misschien is het sowieso een slimmer plan om pas in september weer te beginnen en in de tussentijd goed uit te zoeken wat je echt wil doen. Steeds maar stoppen en weer iets nieuws beginnen schiet ook niet echt op natuurlijk.
Zeg maar Spijker.
Ik ben heel erg druk aan het solliciteren.

Ik heb al een aantal openingen.

Maar het is wel lastig en frustrerend om te wacht op groenlicht voor de opleiding.

Degene die over instroommogelijkheden gaat heeft een mail naar de desbetreffende opleiding gestuurd.

Als je stopt met een andere opleiding en begint met een anderen en daar zitten 4 maand tussen, krijg je gewoon studiefinanciering door betaald. Dus zo gek is het niet. Maar helaas zit er ongeveer 8 maand tussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven