Vertellen?

16-01-2014 16:33 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Flauw, maar te persoonlijk om te laten staan.
Gaat het je erom dat je begrip zoekt of je verhaal kwijt wilt, dan zou ik eens op zoek gaan naar lotgenotencontact of een praatgroep. Het is inderdaad zware bagage om mee rond te lopen, maar je bent (helaas) niet de enige!
@ Lisa, heel erg bedankt voor je antwoord

Ik ga er eens over nadenken.
Succes Peer!
In hoeverre is de problematiek van jou anders? Denk jij je klasgenoten zo goed te kennen?

Er speelt in meerdere gezinnen (in allerlei samenstellingen) wel iets. Incest, lichamelijk -of geestelijke mishandeling, behoorlijk geldgebrek, ernstige ziekte, chronische ziekte, scheiding, verwaarlozing, verslaving ed.

Bovenstaande zal de meeste mensen iets meegeven voor het leven en iedereen reageert er anders op.

Sowieso is iedereen anders en zal op eenzelfde lijkende situatie ook niet altijd hetzelfde reageren. Daarbij is ook niet elke situatie precies gelijk qua omstandigheden ed.
quote:Blue_Yoshi schreef op 16 januari 2014 @ 17:25:

Je bent trouwens niet de enige op een dergelijke opleiding die zelf met zulke problematieken te maken heeft gehad. Er zijn er velen met jou, alleen delen zij dat (net als jij) niet met hun klasgenoten. Veel van hen lopen hierdoor uiteindelijk tegen zichzelf aan.

Ja precies. Op zulke opleidingen dien je je eigen rugzakje eerst te verwerken om anderen te kunnen helpen. Ik zal nooit vergeten dat mijn dochter huilend uit school kwam. Iedereen diende zijn/haar grootste trauma te reflecteren, en helaas heeft mijn dochter ook iets zwaars te verwerken. Maar ze kwam huilend uit school omdat ze de verhalan van haar klasgenoten heeft aan gehoord. De een zijn zus van een flat gesprongen, de ander verkracht, scheidingen, moord moeder, etc, etc, iedereen heeft een rugzak ellende die verwerkt moet worden.

Dus hoe dan ook, ga er over praten met iemand. (Hulpverlening, school)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
In zo'n opleiding is het inderdaad heel belangrijk dat je je eigen verleden (voor het grootste deel) verwerkt heb voordat je aan het werk gaat. Je kan je echter wel afvragen of dit de plek is om je verhaal te delen. Ik kan je OP niet lezen, dus ik weet niet wat je precies geschreven had, maar ik vraag me af waarom je je verhaal met deze docent wil delen. Waarom niet met een therapeut of vertrouwenspersoon. Waarom vind je het zo belangrijk dat juist deze docent 'beter begrijpt hoe je bent'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven