Het grote knutseltopic - deel 3
donderdag 19 december 2013 om 19:54
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.
Iedereen is welkom!
Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!
Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.
Delen is inspirerend.
Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.
Ontopic, offtopic: alles mag.
En met foto's zijn we helemáál blij.
Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:
Iedereen is welkom!
Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!
Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.
Delen is inspirerend.
Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.
Ontopic, offtopic: alles mag.
En met foto's zijn we helemáál blij.
Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 18 januari 2014 om 11:33
quote:Elmervrouw schreef op 18 januari 2014 @ 10:44:
Wat is nu weer een smickcursus?
(Leef ik echt onder een steen, dat ik dat niet weet?)
Wat high-tea is, weet ik gelukkig wel. Haha.
Dat je leert smicken voor carnaval. Ik ben daar zo'n kluns in. De kleinste bloemetjes kan ik tekenen maar niet op mijn eigen gezicht
Dat plaatje wat ik eerder had laten zien, die col, ga ik toch maar niet maken. Iets wat er op lijkt staat op mijn UFO-lijst (beter op de lijst dan op een tafel). Ga iets anders maken, denk ik. Anders wordt het een sjaal voor evt de voedselbank.
Wat is nu weer een smickcursus?
(Leef ik echt onder een steen, dat ik dat niet weet?)
Wat high-tea is, weet ik gelukkig wel. Haha.
Dat je leert smicken voor carnaval. Ik ben daar zo'n kluns in. De kleinste bloemetjes kan ik tekenen maar niet op mijn eigen gezicht
Dat plaatje wat ik eerder had laten zien, die col, ga ik toch maar niet maken. Iets wat er op lijkt staat op mijn UFO-lijst (beter op de lijst dan op een tafel). Ga iets anders maken, denk ik. Anders wordt het een sjaal voor evt de voedselbank.
zaterdag 18 januari 2014 om 17:57
Ah, je bedoelt schminken?
Dat lijkt me leuk om te doen, lekker tekenen op een ander. Denk ik ook altijd als ik zo'n tattoo-artiest bezig zie.
Even een foto van het dienblad so far:
Jaja, het duurt al lang, dit project, maar langzaamaan vordert het wel. Nu zit ik nog te denken over de achtergrond. Ik heb nog maar één oude mok die ik kan kapotslaan om te gebruiken, maar dat is niet genoeg.
Dat lijkt me leuk om te doen, lekker tekenen op een ander. Denk ik ook altijd als ik zo'n tattoo-artiest bezig zie.
Even een foto van het dienblad so far:
Jaja, het duurt al lang, dit project, maar langzaamaan vordert het wel. Nu zit ik nog te denken over de achtergrond. Ik heb nog maar één oude mok die ik kan kapotslaan om te gebruiken, maar dat is niet genoeg.
zaterdag 18 januari 2014 om 18:02
En een nieuw project in aantocht!!
Vanmiddag fietste ik langs de kringloopwinkel een dorp verderop, en daar zag ik buiten een mooie schommelstoel staan. Dus ik keerde om, en vroeg binnen meteen wat ie kostte. 15 euro, zei de man. Voor 10 euro neem ik 'm mee, zei ik. Hm.. zei hij, 12,50, wij moeten ook de huur betalen en er zijn de afgelopen maanden geen klanten geweest (er werd daar aan de weg gewerkt..) Oké, zei ik.
Dus ik fietste gauw naar B en terug, ging naar huis om de auto te halen, en heb meteen mijn schommelstoel opgehaald. Yes!! Blij!!
Tijd geleden had ik al op MP gekeken, maar vond bijna niets, en wat er stond was te duur of te ver weg. En nu, zomaar, op een zaterdagmiddag, heel toevallig, vind ik er een. Die was gewoon voor mij bestemd. Zo impulsief ga ik normaal nooit te werk, maar nu dus wel.
Benieuwd naar foto's?
Vanmiddag fietste ik langs de kringloopwinkel een dorp verderop, en daar zag ik buiten een mooie schommelstoel staan. Dus ik keerde om, en vroeg binnen meteen wat ie kostte. 15 euro, zei de man. Voor 10 euro neem ik 'm mee, zei ik. Hm.. zei hij, 12,50, wij moeten ook de huur betalen en er zijn de afgelopen maanden geen klanten geweest (er werd daar aan de weg gewerkt..) Oké, zei ik.
Dus ik fietste gauw naar B en terug, ging naar huis om de auto te halen, en heb meteen mijn schommelstoel opgehaald. Yes!! Blij!!
Tijd geleden had ik al op MP gekeken, maar vond bijna niets, en wat er stond was te duur of te ver weg. En nu, zomaar, op een zaterdagmiddag, heel toevallig, vind ik er een. Die was gewoon voor mij bestemd. Zo impulsief ga ik normaal nooit te werk, maar nu dus wel.
Benieuwd naar foto's?
zaterdag 18 januari 2014 om 18:03
zaterdag 18 januari 2014 om 21:19
zondag 19 januari 2014 om 13:14
*breekt in op dit topic*
Ik wil graag een poging wagen tot het maken van deze lamp:
Ik vind 'm leuk
Ik heb daarvoor rond tissuepapier nodig, dit:
Iemand enig idee waar ik dit kan kopen/bestellen?
Ik ben al bij de plaatselijke hobbywinkel geweest. Zij hadden alleen a4 formaat vellen. Bij de Action, Hema en Xenos hebben ze het ook niet. Op internet nog niet gevonden.
Ik wil graag een poging wagen tot het maken van deze lamp:
Ik vind 'm leuk
Ik heb daarvoor rond tissuepapier nodig, dit:
Iemand enig idee waar ik dit kan kopen/bestellen?
Ik ben al bij de plaatselijke hobbywinkel geweest. Zij hadden alleen a4 formaat vellen. Bij de Action, Hema en Xenos hebben ze het ook niet. Op internet nog niet gevonden.
zondag 19 januari 2014 om 20:46
allen! Fijn dat het weekenddansje in ere gehouden wordt
Gave stoel EV! Hij stond gewoon op je te wachten. Ik zou fuchsia doen!
Blusher, ik heb wel eens ronde vouwblaadjes bij de Action gescoord, maar tissuepapier is iets anders begrijp ik? Online al gezocht?
Hier enkel halfslachtige pogingen tot knutselen, niets noemenswaardigs.
Gave stoel EV! Hij stond gewoon op je te wachten. Ik zou fuchsia doen!
Blusher, ik heb wel eens ronde vouwblaadjes bij de Action gescoord, maar tissuepapier is iets anders begrijp ik? Online al gezocht?
Hier enkel halfslachtige pogingen tot knutselen, niets noemenswaardigs.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
maandag 20 januari 2014 om 10:03
Ik heb geen idee, Blusher. Maar is die lamp van papier gemaakt dan? Zou je niet zeggen, ik denk eerder aan van die plastic rondjes. Ook dan geen idee trouwens waar je dat zou moeten halen.
Gisteren druk aan het schuren geweest, met apparaatje en met de hand. Daarna met water & ammonia ontvet. Vandaag de volgende stap! Ik ga zo dadelijk grondlak en lak halen, en dan begint het leuke gedeelte van de klus. Dat schuren vind ik namelijk écht minder, maar ja, het hoort er wel bij.
Gisteren druk aan het schuren geweest, met apparaatje en met de hand. Daarna met water & ammonia ontvet. Vandaag de volgende stap! Ik ga zo dadelijk grondlak en lak halen, en dan begint het leuke gedeelte van de klus. Dat schuren vind ik namelijk écht minder, maar ja, het hoort er wel bij.
dinsdag 21 januari 2014 om 16:59
Er is nog geen foto van genomen maar die komt er wel, van die driehoeksjaal.
Ben nu even bezig met een sjaal en weet nog niet wat erna komt.
Leuke zondag gehad, met Snjokorn (ze heeft het druk trouwens daarom heeft ze amper tijd om hier te komen) en andere dames. Leuke, lekkere highttea. Heerlijk blijkletsen en stil te staan bij iemand die er niet meer is.
Akakia, we houden die erin.
Blusher, regel 1 (die er niet is): niemand breekt in, iedereen kan hier on-topic/off-topic praten. Ik zat ook al aan die plastice ronde te denken.
EV, goed bezig. Schuren moet helaas maar nu het leukste.
dinsdag 21 januari 2014 om 18:19
dinsdag 21 januari 2014 om 20:17
quote:Elmervrouw schreef op 20 januari 2014 @ 10:05:
Oh, en Blusher: hier doen we niet aan inbreken hoor, iedereen mag gewoon meeschrijven!
Wat ik net nog dacht: is het geen idee om te mailen naar die site waar je die plaatjes vandaan hebt?
Op die site staat:
- rond tissue papier, dit is te koop bij een hobby winkel.
Bij de action zag ik inderdaad wel rond vouwpapier maar dat is vrij dik en "stug" ik ben bang dat daardoor het "zwierige" effect verloren gaat. Snappen jullie 'm? ik zag het wel op een aantal buitenlandse sites staan maar dat doe ik liever pas als ik het écht nergens anders kan krijgen dus ik ga nog even verder zoeken.
Oh, en Blusher: hier doen we niet aan inbreken hoor, iedereen mag gewoon meeschrijven!
Wat ik net nog dacht: is het geen idee om te mailen naar die site waar je die plaatjes vandaan hebt?
Op die site staat:
Bij de action zag ik inderdaad wel rond vouwpapier maar dat is vrij dik en "stug" ik ben bang dat daardoor het "zwierige" effect verloren gaat. Snappen jullie 'm? ik zag het wel op een aantal buitenlandse sites staan maar dat doe ik liever pas als ik het écht nergens anders kan krijgen dus ik ga nog even verder zoeken.
woensdag 22 januari 2014 om 14:49
quote:Blusher schreef op 21 januari 2014 @ 20:17:
[...]
Op die site staat:
Kun je zelf niet van tissue papier rondjes maken? Is maar een idee.
Buitenlandse sites zou ik zelf ook niet heel snel doen.
succes met zoeken.
EV, goed bezig zeg. Nu al wit, binnenkort (snel) fuchia.
[...]
Op die site staat:
Kun je zelf niet van tissue papier rondjes maken? Is maar een idee.
Buitenlandse sites zou ik zelf ook niet heel snel doen.
succes met zoeken.
EV, goed bezig zeg. Nu al wit, binnenkort (snel) fuchia.
woensdag 22 januari 2014 om 21:02
Het lijkt me wel heel veel werk om zelf die rondjes te maken..
Gek toch, dat ze nergens te vinden zijn!
Hier vandaag niets op knutselgebied. Ik heb bezoek gehad; helemaal geen tijd dus om te schilderen, laat staan af te lakken. Daar moet ik echt wel de tijd voor nemen, ik wil me niet hoeven haasten. Het moet netjes worden!
Gek toch, dat ze nergens te vinden zijn!
Hier vandaag niets op knutselgebied. Ik heb bezoek gehad; helemaal geen tijd dus om te schilderen, laat staan af te lakken. Daar moet ik echt wel de tijd voor nemen, ik wil me niet hoeven haasten. Het moet netjes worden!
donderdag 23 januari 2014 om 19:36
Vandaag de onderste helft van de schommelstoel gelakt!
Moooooooooooi wordt het!
Keistrak. 'Strak in de lak' staat ook op die pot verf, nou, dat klopt. Het scheelt toch wel een hoop als je echte merkverf (Flexa) neemt.
Ik maak ook nog een wijnkistje (dat ik voor brieven en kaarten gebruik) en een grote lantaarn roze, met dezelfde lak. Wordt ook mooi!
Moooooooooooi wordt het!
Keistrak. 'Strak in de lak' staat ook op die pot verf, nou, dat klopt. Het scheelt toch wel een hoop als je echte merkverf (Flexa) neemt.
Ik maak ook nog een wijnkistje (dat ik voor brieven en kaarten gebruik) en een grote lantaarn roze, met dezelfde lak. Wordt ook mooi!
zaterdag 25 januari 2014 om 18:11
Leuk zeg! En ben jij dat, achter de camera?
Wat is 'breien met de armen'?
Hier een dilemma!!
Ik had dus van de week die roze verf gekocht bij de plaatselijke Formido. Niet veel keus. De kleur die ik eigenlijk wilde, zie hier de tekst zo ongeveer (Viva, Forum, Thuis etc.), fuchsia noem ik die, hadden ze niet. Dus eigenlijk tweede keus.
Komt man vandaag bij de Gamma. Rijen en rijen verf. Ofwel: heel veel keuze! En ook de kleur die ik wilde. Wat nu? Ik heb het onderste deel van de schommelstoel geschilderd. Niet echt veel nog dus. Ik zou het niet erg vinden om dat over te doen in de goede kleur.
Maar het is natuurlijk wel een luxe-probleem. De kleur die ik nu heb is ook leuk, alleen niet wat ik eigenlijk in mijn hoofd had. En wat doe ik met de rest van de lak? (Kastje zoeken bij de kringloop? Of zoiets?) Ik kom er niet uit!!!!
Mag ik die namen hier eigenlijk noemen?
Wat is 'breien met de armen'?
Hier een dilemma!!
Ik had dus van de week die roze verf gekocht bij de plaatselijke Formido. Niet veel keus. De kleur die ik eigenlijk wilde, zie hier de tekst zo ongeveer (Viva, Forum, Thuis etc.), fuchsia noem ik die, hadden ze niet. Dus eigenlijk tweede keus.
Komt man vandaag bij de Gamma. Rijen en rijen verf. Ofwel: heel veel keuze! En ook de kleur die ik wilde. Wat nu? Ik heb het onderste deel van de schommelstoel geschilderd. Niet echt veel nog dus. Ik zou het niet erg vinden om dat over te doen in de goede kleur.
Maar het is natuurlijk wel een luxe-probleem. De kleur die ik nu heb is ook leuk, alleen niet wat ik eigenlijk in mijn hoofd had. En wat doe ik met de rest van de lak? (Kastje zoeken bij de kringloop? Of zoiets?) Ik kom er niet uit!!!!
Mag ik die namen hier eigenlijk noemen?