Tablet in plaats van laptop
vrijdag 17 januari 2014 om 16:59
Over iets meer dan een maand vertrek ik voor een half jaar naar het buitenland om daar te studeren en te reizen. Mijn laptop is al een oud ding, functioneert hier op zich prima, maar is best zwaar en sluit ook niet helemaal goed meer - niet ideaal om mee te nemen dus. Nu was ik van plan een lichte laptop te kopen om mee te nemen, maar ik kan nu (via een actie van het werk van een van mijn ouders) een tablet kopen voor de helft van het geld (maakt niet uit welk merk het is). Dat is natuurlijk wel een leuke actie, alleen ik heb echt nul verstand van tablets e.d. Ik zat er over te denken om een ipad te kopen, maar hoor verschillende verhalen daarover. Ik moet er natuurlijk wel een beetje op kunnen studeren, maar er is daar ook wel een universiteitsbibliotheek met computers enzo waar ik echt lange stukken op zo kunnen typen als dat nodig blijkt te zijn.
Mijn vraag is dus: welke tablet zou jij aanraden om mee te nemen ter vervanging van een laptop?
Mijn vraag is dus: welke tablet zou jij aanraden om mee te nemen ter vervanging van een laptop?
vrijdag 17 januari 2014 om 17:05
Geen tablet. Ik typ nu op een Chromebook, ideaal. Het werkt met apps, dus haast als een tablet. Maar dan wel met een toetsenbord er onder. Ze zijn licht en goedkoop (¤ 300,- voor mijn Samsung). Ik zit bijna niet op de tablet die wij hebben.
Daarnaast zitten apps zoals Google Documents er op, dus je hebt een variant op Word, Excel en Powerpoint er al op zitten. Dus hoef je die ook niet te kopen. Daarnaast start 'ie net zo snel op als een tablet.
Ik ben er superblij mee.
Daarnaast zitten apps zoals Google Documents er op, dus je hebt een variant op Word, Excel en Powerpoint er al op zitten. Dus hoef je die ook niet te kopen. Daarnaast start 'ie net zo snel op als een tablet.
Ik ben er superblij mee.
vrijdag 17 januari 2014 om 17:10
Geen tablet. Een tablet is totaal niet een vervanging van een laptop. Het is een fiets met een auto vergelijken, op beide kom je vooruit, maar er zit verschil in gebruik. Lange afstanden doe je met de auto en niet met de fiets. Kan je nog zn hypermoderne fiets hebben.
Ik zou voor een notebook of een chromebook gaan.
Ik zou voor een notebook of een chromebook gaan.
vrijdag 17 januari 2014 om 17:13
een ipad is leuk en ideaal voor aantekeningen te maken in de trein bijvoorbeeld of ebooks op te lezen maar als je echt verslagen moet maken dan kan dat niet tot nauwelijks op een ipad. Afhankelijk van wat je voor school moet doen en hoe vaak je in de bibliotheek wilt gaan zitten zal ik de afweging maken tussen een ipad en een laptop
vrijdag 17 januari 2014 om 17:17
Ja, normaal gesproken zou ik ook geen tablet kopen ter vervanging van mijn laptop. In Nederland zou ik er niet eens over nadenken, maar nu ik er een voor de helft van het geld kan kopen, vind ik het ook zo zonde om daar geen gebruik van te maken (echt Nederlands, haha).. En ik heb geen idee in hoeverre ik een laptop (of tablet) daar echt nodig heb, dus dat maakt het ook lastiger..
vrijdag 17 januari 2014 om 17:19
Je kan wel een externe toetsenbord bij je iPad kopen. Of de Windows surface met extern toetsenbord. Nadeel chronebook is dat je alleen bij je bestanden kan als je online bent, en dat is niet vaak op reis. Ik zou toch voor een lichte kleine laptop gaan. Heb ik ook gedaan 2 jaar terug en bevalt me prima. Asus voor 180 euro.
vrijdag 17 januari 2014 om 17:31
Laptop!
Vind 't tablet helemaal niets qua typen. Zo zwaar is 'n laptop ook weer niet. Heb zelf eentje van 11,5 inch en weegt maar goed 'n kilo. Hoe fijn vind je het echt dat je altijd naar 'n openbare gelegenheid moet om studiewerk te typen, terwijl je dat ook lekker op bed liggend op je laptop had kunnen doen?
Ik heb een half jaar geleden ongeveer 350 euro voor m'n laptop betaald. Het is 'n HP pavilion dm1
Vind 't tablet helemaal niets qua typen. Zo zwaar is 'n laptop ook weer niet. Heb zelf eentje van 11,5 inch en weegt maar goed 'n kilo. Hoe fijn vind je het echt dat je altijd naar 'n openbare gelegenheid moet om studiewerk te typen, terwijl je dat ook lekker op bed liggend op je laptop had kunnen doen?
Ik heb een half jaar geleden ongeveer 350 euro voor m'n laptop betaald. Het is 'n HP pavilion dm1
vrijdag 17 januari 2014 om 17:35
quote:Rosalie91 schreef op 17 januari 2014 @ 17:17:
En ik heb geen idee in hoeverre ik een laptop (of tablet) daar echt nodig heb, dus dat maakt het ook lastiger..Vind 't toch verdomd aangenaam sinds ik 'n laptop mee op reis neem. Anders moest je altijd nog ergens 'n internetcafe opzoeken om te kunnen internetten, nu kan dat gewoon lekker vanuit m'n hotelkamerbed. Verder heb ik er ook 'n portable dvd-spelertje bij, heerlijk om 'n leuke serie mee te nemen ofzo.
En ik heb geen idee in hoeverre ik een laptop (of tablet) daar echt nodig heb, dus dat maakt het ook lastiger..Vind 't toch verdomd aangenaam sinds ik 'n laptop mee op reis neem. Anders moest je altijd nog ergens 'n internetcafe opzoeken om te kunnen internetten, nu kan dat gewoon lekker vanuit m'n hotelkamerbed. Verder heb ik er ook 'n portable dvd-spelertje bij, heerlijk om 'n leuke serie mee te nemen ofzo.
vrijdag 17 januari 2014 om 18:51
Ik heb zelf een tablet en een laptop. Tablet gebruik ik meer voor daarbij, gewoon om dagelijks mee te nemen en af en toe wat in opzoeken maar echt een scriptie of een paper schrijven lukt niet met een tablet. Een gewone laptop is dus echt aan te raden als je nog studeert. Ik zou dus gewoon een laptop kopen. En zeker geen chromeboek, het werkt vaak niet als je geen internet hebt en ik neem aan dat je in het buitenland niet overal internet zult hebben.
vrijdag 17 januari 2014 om 19:35
Ik zou absoluut een laptop kopen, vind het voorbeeld van Yoshe (auto vs fiets) heel treffend.
De iPad is echt iets voor erbij, wij gebruiken hem alleen om te skypen of ff snel iets op te zoeken, maar verder is het een vreselijk onding. We hebben hem gratis gekregen via werk, maar ik zou hem nooit kopen. Begrijp de populariteit ervan niet zo. Zelfs het typen van iets simpels als een forumpost vind ik op de iPad te irritant, dus daarvoor pak ik de laptop. (Overigens kan het ermee te maken hebben dat ik ouderwets met 10 vingers typ, en dat gaat niet op een touchscreen)
Als je toch een tablet wilt, volgens mij is de Windows surface met toetsenbord onder studenten vrij populair, omdat er gewoon office op zit + usb poort.
De iPad is echt iets voor erbij, wij gebruiken hem alleen om te skypen of ff snel iets op te zoeken, maar verder is het een vreselijk onding. We hebben hem gratis gekregen via werk, maar ik zou hem nooit kopen. Begrijp de populariteit ervan niet zo. Zelfs het typen van iets simpels als een forumpost vind ik op de iPad te irritant, dus daarvoor pak ik de laptop. (Overigens kan het ermee te maken hebben dat ik ouderwets met 10 vingers typ, en dat gaat niet op een touchscreen)
Als je toch een tablet wilt, volgens mij is de Windows surface met toetsenbord onder studenten vrij populair, omdat er gewoon office op zit + usb poort.
vrijdag 17 januari 2014 om 19:52
Afhankelijk van wat je gaat studeren ook natuurlijk, maar houd er rekening mee dat niet alle software ook draait op iPads (of dat je dan aangepaste versies nodig hebt..) Als je echt een tablet wilt zou ik voor een samsung galaxy II gaan, maar een laptop studeert echt fijner als je iets anders moet doen dan alleen maar pdf'jes lezen.
zaterdag 18 januari 2014 om 20:29
Ik heb zelf deze gekocht, is wel wat goedkoper dan een ipad maar de kwaliteit is zeker niet minder.
http://www.colavita.nl/10.1-tablet
http://www.colavita.nl/10.1-tablet