Werk & Studie alle pijlers

Afscheid van groep 1/2

18-01-2014 23:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Aanstaande dinsdag moet ik helaas afscheid nemen van de kleuters in groep 1/2.

Ik heb hier een halfjaar stage gelopen, ik vind het reuze jammer dat m'n stage dan over is...

De kleuters vinden het ook erg jammer, graag wil ik die dag wat leuke klassikale spelletjes/activiteiten met ze doen.

Heeft iemand dit toevallig ook meegemaakt? Of heeft iemand leuke ideeën?

Ik hoor het graag!

Liefs
Ah wat jammer!

Hoeveel tijd heb je die dinsdag met de kleuters?
Ik weet niet of de tijd/school het toelaat maar een speurtocht is erg leuk. Ik zou iets doen wat spannender en anders is dan de normale dingen (knutsels, schoolplein spelen etc).

Bijv. Route uitstippelen, opdrachtjes en afsluiten met een lekkernij in de klas.
Heb ongeveer 4 uur de tijd! In de ochtend spelen ze ook een uurtje buiten, en in de middag hebben ze gym.
Ik denk dat de schoolterrein verlaten niet een goed idee is. Sommige kleuters komen altijd later, of moeten eerder weg i.v.m logopedie.
Verkleed naar school laten komen en spelletjes doen? Ik zou de kinderen ook niet van het terrein mee nemen, omdat je met begeleiding zit en hoeveelheid leerlingen. Je bent boventallig en begeleider is verantwoordelijk, niet doen dus.
Is de gymzaal vrij in die tijd? Of heb je op school geen speel/gymzaal?
Volgens mij is trakteren al voldoende hoor. Niet teveel van maken.
Ik zou geen afscheid van 4 uur doen. In mijn ervaring maak je de kinderen daar niet blij mee, wordt het alleen maar druk van en niet gezelliger. Ik zou het ochtendprogramma gewoon houden zoals het normaal is en `s middag lekker spelletjes doen, extra buiten spelen en een leuke traktatie. Tenminste, zo heb ik het altijd gedaan met afscheid op stage.
quote:Tuorrebout schreef op 19 januari 2014 @ 12:11:

Volgens mij is trakteren al voldoende hoor. Niet teveel van maken.Dit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vier uur is inderdaad te lang, maar je kan gerust een spelletje doen in de middag in de gymzaal, of extra buitenspelen en op het plein een spelletje doen. Heeft je begeleider je echt vier uur gegeven? Want dan wordt wel het hele ochtend schema omgegooid.

Met mijn afscheid ben ik met de kinderen naar buiten gegaan, spelletjes gespeeld en ik heb daar toen een half uur voor uitgetrokken. Ander afscheid was binnen, in de gymzaal. Ligt er ook al hoe groot de groep is, wat je begeleider voor plannen heeft.
Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik ook een paar klassikale spelletjes met ze ga doen. En er niet teveel van ga maken. :Imao:

Met 4 uur de tijd bedoelde ik dat ze genoeg tijd hebben om iets te knutselen, e.d.

Ik ga een leuke traktatie maken en iets leuks voor m'n begeleider kopen. Wil ook niet al te veel geld kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven