Citalopram/Abilify

16-12-2013 12:52 9 berichten
Hallo allemaal , ik slik 30 mg citalopram en 30 mg abilify tegen depressie en psygose's ik slik het nu zo 3 maanden. Maar merk er helemaal niks van , ja ik voel mij moe en down. Nog meer mensen die Citalopram of Abilify slikken?
Alle reacties Link kopieren
ik heb heel eventjes abilify geslikt, maar had erg last van de bijwerkingen (ik was toen hypomaan/manisch en werd er heel snel heel depressief van -> tja, het hielp dus wel... iets te goed)

ik zou dit soort dingen wel met je psych bespreken en niet zomaar stoppen/veranderen. Wat zegt die van je klachten?
Van citalopram kreeg ik paniekaanvallen. Daar ben ik zo snel mogelijk weer vanaf gegaan.

Heb je in de afgelopen drie maanden nog psychoses gehad? Misschien werken de medicijnen wel..., maar hebben ze niet het effect wat jij wenst (een 'gewoon' gevoel als resultaat)?

Zoals Durske al zegt. Even met je psych bespreken. Deze medicijnen hebben bij verschillende mensen vaak een ander effect. Zie mij met m'n paniekaanvallen en durske met een depressie.

En het kan erg alleen voelen als je in deze situatie zit, dusse
quote:durske schreef op maandag 16 december 2013 13:26 ik heb heel eventjes abilify geslikt, maar had erg last van de bijwerkingen (ik was toen hypomaan/manisch en werd er heel snel heel depressief van -> tja, het hielp dus wel... iets te goed)

ik zou dit soort dingen wel met je psych bespreken en niet zomaar stoppen/veranderen. Wat zegt die van je klachten? Dat ik het nog even moet volhouden, dat ik me vanzelf beter ga voelen. Wacht nu al ong 3 maanden en voel me gewoon down en moe nergens zin in..
quote:quasidiepzinnig schreef op maandag 16 december 2013 13:35 Van citalopram kreeg ik paniekaanvallen. Daar ben ik zo snel mogelijk weer vanaf gegaan.

Heb je in de afgelopen drie maanden nog psychoses gehad? Misschien werken de medicijnen wel..., maar hebben ze niet het effect wat jij wenst (een 'gewoon' gevoel als resultaat)?

Zoals Durske al zegt. Even met je psych bespreken. Deze medicijnen hebben bij verschillende mensen vaak een ander effect. Zie mij met m'n paniekaanvallen en durske met een depressie.

En het kan erg alleen voelen als je in deze situatie zit, dusse

Oh dat is helemaal Niks paniek aanvallen! Nee geen psychoses meer gehad , gelukkig

! Ik denk dat dat gewoon het resultaat is een gewoon gevoel ja.. Maar dit is niet hoe ik het wil, wil me weer blij voelen! Dus ik denk dat toch switchen naar een ander soort ofzo hopen dat dat wel werkt!
Mag je de abilify op een gegeven moment weer afbouwen? Ben je nu drie maanden na je laatste psychose? (dan vind ik het nl. niet zo gek dat je nu nog niet blij bent). Je wordt er blij van als je je leven weer op de rit kan zetten, maar misschien wil je iets te snel daarin?

Ik las al over de BDD (ook moeilijk, lijkt me). Wat is verder je voorgeschiedenis? Waarom heb je deze medicatie?
quote:martine91 schreef op 16 december 2013 @ 13:49:

Oh dat is helemaal Niks paniek aanvallen! Nee geen psychoses meer gehad , gelukkig

! Ik denk dat dat gewoon het resultaat is een gewoon gevoel ja.. Maar dit is niet hoe ik het wil, wil me weer blij voelen! Dus ik denk dat toch switchen naar een ander soort ofzo hopen dat dat wel werkt!De medicatie gaat er niet voor zorgen dat je je weer blij voelt. Dat moet je echt zelf doen. De medicatie zorgt er voor dat je diepe dalen niet zo diep meer zijn. Het vlakt de hele boel een beetje af (dus ook de blije gevoelens). Het kan heel goed dat citalopram bij jou dus prima werkt...
Heb ervaring met citalopram (20mg). Was stabiel in m'n emoties, voelde me niet gelukkig of ongelukkig. Mocht er mee stoppen, afbouw ging prima. Nu slik ik ze niet meer
Catch your dreams!
Ik slik citalopram icm met een ander anti psychose middel voor een depressie en BDD. Eerste 3 weken voelde ik me misselijk, weinig eetlust en ontzettend somber maar zodra de dosis verhoogd werd naar 20mg. begon ik me beter te voelen maar vooral op m'n depressie, BDD klachten zijn er nog wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven