Blue monday

20-01-2014 11:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend vroeg kreeg ik de term al om mn oren! Geen idee wat het was, maar nadat ik het meerdere malen gehoord en gelzen heb, toch maar eens opgezocht. Het is dus de meest deprimerende dag van het jaar, schijnt het.

Ben benieuwd of jullie hierin geloven? Op mn facebook staan inderdaad erg veel 'deprimerende' statussen van vrienden ;) Een trend? Of is het echt een 'blue monday'?
Realise the worth of something, before it's gone
Ik vind het onzin.
There is no always forever...just this...
Of het nu precies vandaag de meest depri dag is weet ik niet, ik vind de eerste 3 maanden van het jaar, jan/feb/mrt niet de leukste maanden. En eigenlijk begin ik in december er al tegenop te zien, dus die maand kun je er wat mij betreft bij nemen, qua depri maand. Ik denk dat ik een zomermens ben.
Ik vind januari beter als de -schijnt -het "feestmaand" december.Alleen hele maand al last van naverschijnselen griep, dus voor mij is elke dag een blue dag momenteel.

Het is vandaag wel toeslagendag, dat scheelt weer
Het is onzin. De formule is nergens op gebaseerd en de de wetenschap verwerpt het. De media vonden het wel een leuk iets en zijn ermee aan de haal gegaan.
Vooral tijdens mijn minder leuke (minder op mijn talenten toegespitste) banen had ik daar last van maar alleen de eerste momenten. Opstaan en dan: gatver! Maar na het opstaan ging ik dan op de verstandelijke toer en viel het meestal wel mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zoiets als 30% van de mensen heeft daar overigens last van en dan al vaak op zondag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tell me how do I feel?

Tell me now, how should I feel?
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Heb al 3 dagen griep met koorts dus ja ik voel ook niet heel geweldig nu. Het weer is ook weel een beetje deprimerend vandaag.
Ik heb opzicht best redenen om blue te zijn maar ik voel me eigenlijk wel prima. Happy blue monday
Is dit niet racistisch voor smurfen?
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
Ik ben blij als de zo'n weer gaat schijnen.
Ik heb tentamen. Dus ja blue monday
quote:Tommy_Gun schreef op 20 januari 2014 @ 13:21:

Is dit niet racistisch voor smurfen?
quote:Tommy_Gun schreef op 20 januari 2014 @ 12:42:

Tell me how do I feel?

Tell me now, how should I feel?Bij Blue Monday moet ik ook altijd aan dat nummer denken
Het is een raar fenomeen. Al ikweetniethoelang geleden heeft een onderzoeker vastgesteld wat de meest deprimerende dag in het jaar zou zijn. Hij (of zij?) kwam uit op de derde maandag in januari. Feestdagen voorbij, goede voornemens zijn bij week nr.3 al het raam uit, de creditcardrekeningen zijn afgeschreven en de winter duurt nog even. Maandagen zijn sowieso de wat moeizamere 'de week is weer begonnen dagen', nou goed, zo kwam men uit op deze dag. Dat werd wel eens in het nieuws vermeld eens in de zoveel jaar, als non-nieuws, als er niets anders spannends was. Maar de laatste jaren is het bonton het in alle media te vermelden. En nu worden er zelf dingen georganiseerd om blue monday een leuke dag te maken. Beetje ridicuul.
quote:Tommy_Gun schreef op 20 januari 2014 @ 13:21:

Is dit niet racistisch voor smurfen?ik voel over aan jaar of 10, als dit fenomeen traditie is geworden, een discussie aankomen
quote:213juniper schreef op 20 januari 2014 @ 13:43:

[...]

ik voel over aan jaar of 10, als dit fenomeen traditie is geworden, een discussie aankomen
Er is geen nieuws in het land.
Onzin! Ik heb een topdag vandaag :-)
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik las dat het bedacht was door een reisbureau-achtig bedrijf, om mensen ertoe aan te zetten om alvast over hun vakantie na te gaan denken om de blueness van de monday te verdrijven. Het zou me niks verbazen.
Ik heb de lente in mn bol

Happy blue monday!
Been there, done that, got the T-shirt.
Adora, ik kon het topic niet meer vinden, maar hoe is het afgelopen met het feestje en je buuf?
Ik vind het onzin en blue monday klinkt in mijn oren vrolijker dan alleen monday haha.
Nee, niet bluer dan de andere maandagen. Ik heb wel altijd moeite om weer te beginnen na het weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven