Haat

21-01-2014 15:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister avond werd er een bericht geplaatst door iemand die voelde dat ze haar broer haatte.

Maar haat is een groot woord. Heeft iemand echt een idee van wat haat is? Een emotie, idee, gewoon een woord of is het heel erg subjectief? Wat vinden jullie?
Haat is een compleet nutteloze emotie, hierdoor raak je zelf alleen maar verbitterd en degene die je haat slaapt er zeker geen nacht minder om.
Ik kan me voorstellen als iemand je kinderen wat aandoet dat je deze persoon dan kan haten, ook al schiet je er niets mee op.
Ps, ik heb geen kinderen maar kom je aan mijn honden kom je aan mij, dat idee.
Ik 'haat' niemand. Maar ik ken wel iemand bij wie ik het niet erg vind als hij eens een bumper van heel dichtbij ziet. Maar haten? Nee, dan ben je dag in dag uit met die persoon bezig en ik wil niet bezig zijn met mensen die ik niet leuk vind. Geen minuut eigenlijk.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik denk in ieder geval dat het woord 'haat' aan inflatie onderhevig is. Ik ben nog uit de tijd dat je het woord haat gebruikte voor iets onvoorstelbaars, bv je haat de man die je kind ombracht.

Nu haten mijn kinderen andijvie, hun wiskunde huiswerk en oh ja ook die ene leraar. Hoe vaak ik ook uitgelegd heb dat ' een hekel hebben aan' dan passender is. Komt het uit het Engels, waar de zin I hate you ook meer betekend ' ik vind je ff niet zo aardig?

Ik zou (gelukkig) geen reden kunnen bedenken om iemand te haten maar jongeren lijken er geen enkele moeite mee te hebben. Oh ja, ik ben 48 jaar.

Misschien leuk om de,leeftijden bij de reacties te weten.. Kijken of mijn idee van betekenis- inflatie klopt..
ambra wijzigde dit bericht op 21-01-2014 15:16
Reden: I pad eet letters op
% gewijzigd
Ik haat (gelukkig) ook niemand, al heb ik wel een gosgruwlijke hekel aan sommige mensen.
Trouwens, idd, ik zeg wel dat ik dingen "haat", maar dat is dan a matter of speaking.
Haten doe ik niet. Maar ik heb wel een hardvochtige hekel aan iemand.

Haten klinkt als iets wat je actief doet en dat is die persoon me niet waard.
Haten is een emotie dat je helemaal zelf in de hand hebt. Daarom is het beter om niemand te haten en ze te vergeven zodra je daarin in staat bent.

Door het alleen maar te denken, komt er een soort rust vanbinnen. Vergeven doe je voor jezelf. Niet voor die ander.
.
My shrink just killed himself. Blamed me in the note.
Heeft iets met machteloosheid te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ken de emotie haat niet. Gelukkig, want volgens mij is het iets wat je opvreet.
haat is een kop vergif. alleen drinkt niet degene hem op die je haat, maar drink je hemzelf op.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Ik heb het zelf nooit ervaren maar wel gehoord en gezien van iemand.

Zij verwenste een collega van haar zo erg dat ze diegene echt dood wenste. Hoopte dat ze erge ziektes zou krijgen, dat er wat met haar kinderen zou gebeuren, ze bad zelfs voor "gerechtigheid"

Ik vond dat heel beklemmend om te horen en ik denk dat dat echte haat is. Niet zomaar iets/iemand niet leuk vinden maar diegene actief en bewust iets slechts toewensen. (toedoen)
Ik kan haat eerlijk gezegd niet zo goed bevatten. Wat is dan precies het verschil tussen haat en een "hardvochtige hekel" hebben aan iemand?
Ik hoor het wel regelmatig 17-jarige pubers zeggen: ''ik heb echt haat aan die chick man.''

Ook niet helemaal lekker correct Nederlands. Maar het wordt dus wel vaak op die manier gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven