Haat
dinsdag 21 januari 2014 om 15:03
dinsdag 21 januari 2014 om 15:14
Ik 'haat' niemand. Maar ik ken wel iemand bij wie ik het niet erg vind als hij eens een bumper van heel dichtbij ziet. Maar haten? Nee, dan ben je dag in dag uit met die persoon bezig en ik wil niet bezig zijn met mensen die ik niet leuk vind. Geen minuut eigenlijk.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
dinsdag 21 januari 2014 om 15:14
Ik denk in ieder geval dat het woord 'haat' aan inflatie onderhevig is. Ik ben nog uit de tijd dat je het woord haat gebruikte voor iets onvoorstelbaars, bv je haat de man die je kind ombracht.
Nu haten mijn kinderen andijvie, hun wiskunde huiswerk en oh ja ook die ene leraar. Hoe vaak ik ook uitgelegd heb dat ' een hekel hebben aan' dan passender is. Komt het uit het Engels, waar de zin I hate you ook meer betekend ' ik vind je ff niet zo aardig?
Ik zou (gelukkig) geen reden kunnen bedenken om iemand te haten maar jongeren lijken er geen enkele moeite mee te hebben. Oh ja, ik ben 48 jaar.
Misschien leuk om de,leeftijden bij de reacties te weten.. Kijken of mijn idee van betekenis- inflatie klopt..
Nu haten mijn kinderen andijvie, hun wiskunde huiswerk en oh ja ook die ene leraar. Hoe vaak ik ook uitgelegd heb dat ' een hekel hebben aan' dan passender is. Komt het uit het Engels, waar de zin I hate you ook meer betekend ' ik vind je ff niet zo aardig?
Ik zou (gelukkig) geen reden kunnen bedenken om iemand te haten maar jongeren lijken er geen enkele moeite mee te hebben. Oh ja, ik ben 48 jaar.
Misschien leuk om de,leeftijden bij de reacties te weten.. Kijken of mijn idee van betekenis- inflatie klopt..
ambra wijzigde dit bericht op 21-01-2014 15:16
Reden: I pad eet letters op
Reden: I pad eet letters op
% gewijzigd
dinsdag 21 januari 2014 om 16:56
woensdag 22 januari 2014 om 09:39
Ik heb het zelf nooit ervaren maar wel gehoord en gezien van iemand.
Zij verwenste een collega van haar zo erg dat ze diegene echt dood wenste. Hoopte dat ze erge ziektes zou krijgen, dat er wat met haar kinderen zou gebeuren, ze bad zelfs voor "gerechtigheid"
Ik vond dat heel beklemmend om te horen en ik denk dat dat echte haat is. Niet zomaar iets/iemand niet leuk vinden maar diegene actief en bewust iets slechts toewensen. (toedoen)
Zij verwenste een collega van haar zo erg dat ze diegene echt dood wenste. Hoopte dat ze erge ziektes zou krijgen, dat er wat met haar kinderen zou gebeuren, ze bad zelfs voor "gerechtigheid"
Ik vond dat heel beklemmend om te horen en ik denk dat dat echte haat is. Niet zomaar iets/iemand niet leuk vinden maar diegene actief en bewust iets slechts toewensen. (toedoen)