Napels en Rome
zondag 26 januari 2014 om 11:46
Hallo allemaal,
Ik wil graag eind mei een weekje naar bovenstaande steden,Rome ken ik een beetje maar Napels is totaal onbekend.
Ik kies ook voor Napels omdat we vanuit hier goedkoop op Napels kunnen vliegen en ik graag naar Pompei wil.
Nu zoek ik daar een hotel maar geen idee in welke wijk het leuk is.
En ik zou graag een hotel met een zwembad willen als dat kan.
Als dat heel erg duur is hoeft het niet perse natuurlijk.
Wie kan me helpen en heeft nog meer tips?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met de trein van Napels naar Rome kunt reizen klopt dit?
Ben zo even de deur uit maar kom later terug.
Ik wil graag eind mei een weekje naar bovenstaande steden,Rome ken ik een beetje maar Napels is totaal onbekend.
Ik kies ook voor Napels omdat we vanuit hier goedkoop op Napels kunnen vliegen en ik graag naar Pompei wil.
Nu zoek ik daar een hotel maar geen idee in welke wijk het leuk is.
En ik zou graag een hotel met een zwembad willen als dat kan.
Als dat heel erg duur is hoeft het niet perse natuurlijk.
Wie kan me helpen en heeft nog meer tips?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met de trein van Napels naar Rome kunt reizen klopt dit?
Ben zo even de deur uit maar kom later terug.
zondag 26 januari 2014 om 12:21
Pompei is een absolute aanrader vind ik (september 2013 geweest, helaas te kort en zonder gids. Wel heel rustig tijdstip rond 16.30 uur naar binnen gelopen)
Nu in de winter zijn de openingstijden anders
De Vesusius opwandelen is makkelijk en erg leuk om te doen!
De stad Napels...ben je met de auto ga op zondagmorgen (hoeft niet vroeg, 11 uur is prima) dan is het erg rustig op de weg
De stad zelf moet je niet teveel van verwachten. Er zullen mooie gedeelten zijn, maar die liggen redelijk ver uit elkaar en moet je weten te vinden (en er tijd voor hebben)
Veel graffity, zwerfafval, en maakt een vervallen indruk.
Nu in de winter zijn de openingstijden anders
De Vesusius opwandelen is makkelijk en erg leuk om te doen!
De stad Napels...ben je met de auto ga op zondagmorgen (hoeft niet vroeg, 11 uur is prima) dan is het erg rustig op de weg
De stad zelf moet je niet teveel van verwachten. Er zullen mooie gedeelten zijn, maar die liggen redelijk ver uit elkaar en moet je weten te vinden (en er tijd voor hebben)
Veel graffity, zwerfafval, en maakt een vervallen indruk.
zondag 26 januari 2014 om 12:41
Die graffity cultuur hadden ze in Pompeii ook al:
www.dailymail.co.uk/scien ... early-social-network.html
www.dailymail.co.uk/scien ... early-social-network.html
zondag 26 januari 2014 om 12:45
Wij hadden via deze site een appartement aan de Amalfi kust gehuurd, maar ze bieden ook appartementen in Napels aan:
www.appartementnapels.nl/Appartement-Napels/
www.appartementnapels.nl/Appartement-Napels/
zondag 26 januari 2014 om 13:29
quote:quattro35 schreef op 26 januari 2014 @ 12:45:
Wij hadden via deze site een appartement aan de Amalfi kust gehuurd, maar ze bieden ook appartementen in Napels aan:
www.appartementnapels.nl/Appartement-Napels/IK ga eens kijken,dank je wel.
www.appartementnapels.nl/Appartement-Napels/IK ga eens kijken,dank je wel.
zondag 26 januari 2014 om 13:32
quote:dubbelma schreef op 26 januari 2014 @ 12:39:
Ik ben met de trein van rome naar napels en terug gegaan jaar of 3 geleden. Dus dat doet het nog wel. Is een redelijk lange reis, dacht 2, 5 u ofzo, maar prima treinen.
Dat is wel te doen...
Iedereen bedankt,ik ga het eens allemaal uitzoeken de komende weken.
En meer tips blijven welkom.
We hoeven natuurlijk niet midden in Napels te zitten,als het er maar schoon en veilig is.
Ik ben met de trein van rome naar napels en terug gegaan jaar of 3 geleden. Dus dat doet het nog wel. Is een redelijk lange reis, dacht 2, 5 u ofzo, maar prima treinen.
Dat is wel te doen...
Iedereen bedankt,ik ga het eens allemaal uitzoeken de komende weken.
En meer tips blijven welkom.
We hoeven natuurlijk niet midden in Napels te zitten,als het er maar schoon en veilig is.
zondag 26 januari 2014 om 14:32
I Napels. Aanrader is de grottentocht, met heel smalle donkere doorgangetjes en ondergrondse meren, en gewoon rondzwerven in alle kronkelstraatjes.
In Rome: kapucijnerkerk, en dan de crypten die helemaal gedecoreerd zijn met schedels en botten.
In Rome: kapucijnerkerk, en dan de crypten die helemaal gedecoreerd zijn met schedels en botten.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
maandag 27 januari 2014 om 10:57
Is het mogelijk om een paar dagen een auto te huren? De omgeving van Napels is geweldig om te bezoeken/rond te rijden, bijv. Sorrento en de Amalfikust.
Wil je één dag naar Rome of langer? Kun je niet heen vliegen op Napels en terug vanuit Rome of andersom?
Wil je één dag naar Rome of langer? Kun je niet heen vliegen op Napels en terug vanuit Rome of andersom?
Everytime you make a typo, the errorists win.
maandag 27 januari 2014 om 12:32
Auto huren kan wel ja,maar man zit altijd al hele dagen in de auto dus als het niet hoeft Is voor hem ook wel zo relaxed.
vanuit Rome terug vliegen naar hier kan alleen met Ryan air en ik ga liever met Transavia vandaar Napels. Maar we kunnen natuurlijk ook buiten Napels gaan zitten aan de kust.
Ik wil het een beetje gelijk verdelen hoe lang we ergens zijn. Man is nog nooit in Rome geweest.
Mijn idee was (ongeveer) op een dinsdag vertrekken en dan naar Napels (of omgeving) en donderdag of vrijdag naar Rome en dan maandagmiddag weer terug naar Napels om dinsdag weer terug te vliegen.
vanuit Rome terug vliegen naar hier kan alleen met Ryan air en ik ga liever met Transavia vandaar Napels. Maar we kunnen natuurlijk ook buiten Napels gaan zitten aan de kust.
Ik wil het een beetje gelijk verdelen hoe lang we ergens zijn. Man is nog nooit in Rome geweest.
Mijn idee was (ongeveer) op een dinsdag vertrekken en dan naar Napels (of omgeving) en donderdag of vrijdag naar Rome en dan maandagmiddag weer terug naar Napels om dinsdag weer terug te vliegen.
maandag 27 januari 2014 om 19:02
Vergeet Herculaneum niet! Veel overzichtelijker dan Pompeï en ook heel fascinerend. Hou er rekening mee dat de zwembaden van hotels waarschijnlijk nog dicht zijn in mei. Het zijn koukleumen die Napolitanen, lach niet als je ze bij 15 graden nog met winterjas, muts en sjaal ziet rondlopen. De Vesuvius is inderdaad een aanrader.
De stad zelf vond ik vreselijk. Er zullen vast wel leuke en interessante dingen te doen zijn, maar wat ik zo van het centrum gezien heb is niet voor herhaling vatbaar. Wel lekkere pizza's! De pizza bufalina is een aanrader als je van verse buffelmozzarella houdt.
Als het je reisplanning makkelijker maakt dan zou ik toch zeker Ryanair overwegen vanuit Rome (of easyJet naar Schiphol). Het is maar een korte vlucht.
De stad zelf vond ik vreselijk. Er zullen vast wel leuke en interessante dingen te doen zijn, maar wat ik zo van het centrum gezien heb is niet voor herhaling vatbaar. Wel lekkere pizza's! De pizza bufalina is een aanrader als je van verse buffelmozzarella houdt.
Als het je reisplanning makkelijker maakt dan zou ik toch zeker Ryanair overwegen vanuit Rome (of easyJet naar Schiphol). Het is maar een korte vlucht.
maandag 27 januari 2014 om 19:43
Ik ga niet alleen,ga met mijn man en die houdt niet echt van vliegen en van Ryan air helemaal niet. En het is ook niet altijd goedkoper. En ik kom met Ryan air 100¤ duurder uit op die data dat ik weg zou willen. En ik wil ook niet naar Schiphol, woon om de hoek van een vliegveld
En ik wil graag naar Pompei,misschien hoeven we ook wel helemaal de stad niet in. Kunnen natuurlijk toch een auto huren op vliegveld,paar dagen daar de omgeving bekijken en dan naar Rome..
Herculaneum nog nooit van gehoord maar ga ik zeker even opzoeken!
En ik wil graag naar Pompei,misschien hoeven we ook wel helemaal de stad niet in. Kunnen natuurlijk toch een auto huren op vliegveld,paar dagen daar de omgeving bekijken en dan naar Rome..
Herculaneum nog nooit van gehoord maar ga ik zeker even opzoeken!
woensdag 29 januari 2014 om 08:50
woensdag 29 januari 2014 om 13:42
woensdag 29 januari 2014 om 14:27