Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel wennen aan de nieuwe quests, hoe dat vormgegeven is, maar dat gaat wel lukken, denk ik

3e ronde Eremurus zit erin. En ik heb bij een gewone quest net een WAC gescoord. Ik zie het voorlopig hoopvol in
Later is nu
Wow, heb vanavond de nieuwe co-op herontdekt....

Dat gaat als een trein, je hoeft niets meer te tellen en je hoeft niet bang te zijn om teveel in te leveren en wat ook wel leuk is, automatisch levert het systeem niet meer zomaar je laatste 10 van je gewas in, dus je kunt nooit meer per ongeluk alles inleveren. Pas als je nogmaals klikt, dan vraagt ie of je het zeker weet en dan pas kun je de laatste 10 inleveren.....

Ik ben er wel blij mee hoor, de gewassen zitten er ook weer in voor de nacht, gaat goed zo....
En er is een bonuscode,en die kun je het beste verzilveren, als je tijd hebt voor je farm, want hij geeft oa 8 uur alle knechten.....

code = HAPPYCOUNTDOWN14
OH jippie, bedankt Wiesje! Ik had vanmorgen m'n laatste 3 uur coupon gebruikt, ga ik straks hier mee verder

Kwam er weer eens achter dat farmarama me wel heel erg met de neus op het feit drukt hoelang ik af en toe op dit forum zit. Ik ging zitten om te oogsten en had nog ruim een uur te gaan.. inmiddels is het geoogst Nou heb ik ook wat aan facebook enzo gedaan, maar toch.. weer een uur voorbij.. foets..

Geen wonder dat ik nooit ergens aan toe kom
Later is nu
Event begint hier al lekker op te schieten.

Zijn jullie al een beetje gewend aan de nieuwe co-op??
Oh wat leuk die bonuscode, die ga ik morgen gebruiken. Ik leverde gisteren de producten in voor het event, toen gingen ze gelijk in, was even jammer. Want het was al tegen de avond en dan doe ik meestal niet zoveel meer met de farm.

Verder gaat het wel lekker met het event. Ik heb van een lieve buur wac kado gekregen, dus ik begon heel fijn aan het event. Helemaal blij.
Ik ben goed begonnen, maar zit nu te twijfelen. Ik vind de prijzen niet zó bijzonder, dat ik nog een keer WAC in wil zetten, zeg maar. Aan de andere kant wil ik wel graag de knechtencoupons.. dilemma dilemma
Later is nu
Hier is het event afgerond, klaar is Kees.....

Nu overal maar eens wat beessies gezet, alles maar eens naar de 200 brengen, of meer
Wat goed van je Wies! Super farmer.
Ach lieve Rose, dat valt wel mee hoor...ik ben gewoon in de luxe positie, dat ik meer tijd kan besteden aan mijn farm, dan alle werkenden hier.....en ik geniet er van !!!
En dit event is de voorloper van het ECHTE verjaardagsevent, dat op de 27ste zal starten.....

http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=321377

En er komt echt iets nieuws bij, we krijgen 3 soorten DI en daarmaa moeten we een verjaardagsprodukt maken in de molen hihihihi

In de FAQ staat het allemaal...

http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=321378
Ben ook klaar met het event. Maar net als Wiesje heb ik ook veel tijd, zeker momenteel waar ik min of meer noodgedwongen veel thuis ben. Heb een blessure opgelopen met skieën en dat is nogal een langdurige kwestie aan het worden. Maar mijn farm vaart er wel bij.
Ik kan op zich op het werk ook gewoon tussendoor farmen, maar mij lukt het echt niet hoor.
Later is nu
Maar jij krijgt het dit keer toch ook wel af Dreamer???
Neehoor.. ik gebruik geen WAC of PPJ meer, want ik vind de prijzen niet zo aantrekkelijk, eigenlijk.
Later is nu
Mijn anjers staan er in, klaar voor morgen. Het is wel leuk om stekjes te kunnen winnen.
quote:Rosetrea schreef op 26 januari 2014 @ 19:07:

Mijn anjers staan er in, klaar voor morgen. Het is wel leuk om stekjes te kunnen winnen.Is best wel gaafff toch? En ook, dat we nu van eventgewas (gedeeltelijk) samen met drop-item in de molen een produkt moeten maken, is ook echt iets nieuws.....
Huh? Ik heb weer wat gemist, kennelijk
Later is nu
Dat wordt wel leuk, lijkt mij.Ik heb nog geen idee hoe of wat maar dat zie ik gaandeweg wel weer.

Dreamer, morgen is er weer een nieuw event met DI daarom heb ik anjers gepoot.
quote:Dreamer schreef op 26 januari 2014 @ 20:35:

Huh? Ik heb weer wat gemist, kennelijk

Ik zet het iedere keer toch trouw hier op digi forum.....

Zie 24-1 16.48.....
Ja, maar ik was nog druk bezig met het vorige event he.. en lag met migraine op bed, zaterdag. Dan heb ik niet echt veel zin in nieuwe faq's lezen

Als het om DI gaat en niet de anjers zelf, dan valt het nog wel mee. Ik lever nu gewoon nog in wat kan bij het oude event en zet een 6 uurs gewas erin ofzo. Kan toch pas na 5 uur weer kijken.

Ik heb trouwens een toverboom die dus ene aparte DI heeft? Fijn!
Later is nu
jeetje.. wat heb je veel hortensia's nodig voor die confetti. En dat is dan gelijk level 1, dus je móet wel.
Later is nu
Hoever zijn jullie? Ik heb nu ongeveer (molen is nog bezig) 70 confetti. Dat is slechts de helft van wat nodig is voor level 1. Pff.. Dat schiet niet op zeg.
Later is nu
Ik ben vanavond klaar met level 2, dan op naar level 3, dat is alleen maar verftubes, dus ik schiet lekker op.....

Voor de liefhebbers....DE BIOS DOET HET WEER
Ik zal zo weer even kijken bij de bios, afgelopen week ging het lekker tot dit event.

En ik heb teveel vooruit gelopen door al teveel in de molen te maken waardoor ik level 2 niet kan inleveren. Dat komt dan nog wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven