verdrinking in verdriet.

28-01-2014 17:04 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gevoel vast te zitten in de emoties en niet meer wetend wat ik moet doen. Ik zit in stilte op mijn bed uit het raam te staren.

De tranen rollen langs mijn gezicht.

De vraag komt dit ooit nog wel goed draait rondjes in mijn hoofd.

Wanneer houd dit op? Komt er dan nooit een eind? Ik wil dit niet meer.

Kon ik maar Opnieuw beginnen en alles vergeten.

Helaas weet ik niet waar ik moet beginnen.

Heeft het wel zin? Of zal ik dit dragen tot mijn dood?

Ik wil dit niet meer! Ik verstik in mijn verdriet. Het vechten tegen de verstikking maakt mij suf en moe.

Geen kracht geen gevoel in het lichaam Dag in dag dag uit.

Veel dingen opgegeven wat erg veel pijn doet. Maar de hoop op een beter toekomst heb ik nog!

#Blacky
Heel naar voor je echt! Maar ik heb geen flauw idee wat je nu eigenlijk probeert te vertellen.

Wat is er aan de hand?

Hoe oud ben je en wat is er gebeurd?
Waarom ben jij zo verdrietig?
quote:Cateautje schreef op 28 januari 2014 @ 17:09:

Heel naar voor je echt! Maar ik heb geen flauw idee wat je nu eigenlijk probeert te vertellen.

Wat is er aan de hand?

hoi noline.

ik probeer mijn gevoel op te schrijven.

ik heb dit als opdracht gekregen van mijn behandelaar.

ik ben depressief en heb een trauma.

ik ben nogal een binnen vetter en vind het moeilijk om het te uiten.

maar ik doe mijn best.

(K)
quote:alysha00 schreef op 28 januari 2014 @ 17:10:

Hoe oud ben je en wat is er gebeurd?

hoi alysha ik ben 25 jaar.

en heb een trauma en depressie.
quote:Ikhierhuh schreef op 28 januari 2014 @ 17:11:

Waarom ben jij zo verdrietig?

hoi Ikhierhuh ik heb bij de andere 2 die geageerd hebben

antwoord gegeven.

Dat is niet niks een trauma icm een depressie. Heb je steun in je omgeving? En heb je afleiding waardoor je jezelf niet gek loopt te maken de hele dag?
Dat is een erg geromantiseerd beschreven depressie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Yavanna schreef op 28 januari 2014 @ 17:26:

Dat is niet niks een trauma icm een depressie. Heb je steun in je omgeving? En heb je afleiding waardoor je jezelf niet gek loopt te maken de hele dag?

ja ik krijg steun van mijn ouders, partner en behandelaar

ook ga ik binnen kort naar een praat groep.

het gaat nu wel al iets beter met mij. ik krijg minder paniek aanvallen.
quote:retrostar schreef op 28 januari 2014 @ 17:30:

Dat is een erg geromantiseerd beschreven depressie.

ik kan niet goed mijn gevoel uiten

ik probeer er maar een verhaald je van te maken.

met hoe ik ben als ik verdrietig ben en hoe ik mij voel

dat maakt het me makkelijker omdat ik anders niet weet hoe ik moet beginnen en waar.
Ja, dat begrijp ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 28 januari 2014 @ 17:40:

Ja, dat begrijp ik.
http://www.youtube.com/watch?v=Fuqkz_sZDos

If you never try, you`ll never know what you`re worth
Zelf kamp ik met een PTSS. Ik hoop voor jou dat je het trauma een plek kunt geven, dat je de depressie snel de baas bent en dat je verder kunt met je leven.

Zo te lezen ben je heel creatief. Dat kan een mooie uitlaatklep zijn tijdens de verwerking.

Sterkte
Sterkte!!

Ik lees mee, zit ongeveer in dezelfde ssituatie alleen de praatgroepen heb ik al gehad.
Wat rot dat jij je zo voelt! Een trauma is al vervelend genoeg en dan nog een depressie er bovenop :( Wat een ellende

Zou je ons iets meer durven vertellen over het trauma? Hoeft natuurlijk niet, en hoeft ook niet in detail, maar misschien dat het je helpt om daar iets meer over te schrijven?
Uiten is niet alleen 'kunnen zeggen wat je voelt en denkt'.

Uiten is ook: gedichtjes maken of stukjes schrijven over je gevoel. Verhalen schrijven over meiden die hetzelfde hebben meegemaakt als jij. Liedjes schrijven, songteksten. Tekenen, schilderen, kleien... Het gaat erom dat je ergens je gevoel in kwijt kan.

Je bent goed bezig! Stukjes schrijven is een hele goede start. Mocht het schrijven even niet lukken, dan zou je wat andere dingen kunnen proberen (zie bovenstaande). En dan gewoon alles meenemen naar je behandelaar! Heb je iig een leuk gesprek over alle verschillende dingen die je gemaakt hebt .
Maak een collage met dingen waar je goed in bent, en plaatjes waar je blij van wordt.

In therapie gaat zoveel tijd en energie naar je blokkades/moeilijkheden/stoornissen, en dat kan heel nuttig zijn,

maar soms wordt je "gezonde" kant ondergesneeuwd, maar die is er ook!
If you never try, you`ll never know what you`re worth
quote:alysha00 schreef op 28 januari 2014 @ 18:46:

Zelf kamp ik met een PTSS. Ik hoop voor jou dat je het trauma een plek kunt geven, dat je de depressie snel de baas bent en dat je verder kunt met je leven.

Zo te lezen ben je heel creatief. Dat kan een mooie uitlaatklep zijn tijdens de verwerking.

Sterkte

wat vervelen:( ik hoop dat het goed komt. voor ons bijden

ik heb nu wel afentoe ups en ik probeer me zelf te dwingen om niet elke dag in mn bedje te kruipen..
quote:fbjewel schreef op 28 januari 2014 @ 18:52:

Sterkte!!

Ik lees mee, zit ongeveer in dezelfde ssituatie alleen de praatgroepen heb ik al gehad.

dankje wel

wat was jou ervaring met de praatgroep?
quote:blueeyes*3 schreef op 28 januari 2014 @ 19:00:

Uiten is niet alleen 'kunnen zeggen wat je voelt en denkt'.

Uiten is ook: gedichtjes maken of stukjes schrijven over je gevoel. Verhalen schrijven over meiden die hetzelfde hebben meegemaakt als jij. Liedjes schrijven, songteksten. Tekenen, schilderen, kleien... Het gaat erom dat je ergens je gevoel in kwijt kan.

Je bent goed bezig! Stukjes schrijven is een hele goede start. Mocht het schrijven even niet lukken, dan zou je wat andere dingen kunnen proberen (zie bovenstaande). En dan gewoon alles meenemen naar je behandelaar! Heb je iig een leuk gesprek over alle verschillende dingen die je gemaakt hebt .heel mooi gezegd dankje wel
Weet je, het is onderdeel geworden van wie ik ben. Het hoort bij me. En dat is goed zo. Voor mij werkt het.
quote:NummerZoveel schreef op 28 januari 2014 @ 18:57:

Wat rot dat jij je zo voelt! Een trauma is al vervelend genoeg en dan nog een depressie er bovenop :( Wat een ellende

Zou je ons iets meer durven vertellen over het trauma? Hoeft natuurlijk niet, en hoeft ook niet in detail, maar misschien dat het je helpt om daar iets meer over te schrijven?

ik heb mijn problemen altijd voor me zelf gehouden.

toen ik nog op de basis school zat werd ik altijd gepest omdat ik dyslectisch ben wat toen nog niet bekend was omdat school er geen moeiten er voor deed. ik werd gezien als de domste uit de klas. en werd hier dus vaak mee gepest.

door mijn oudere broer en mijn moeder ben ik jaren lang mishandelt.

zowel geestelijk als lichamelijk.

en toen ik klein was ben ik aangerand op de peuter speel zaal

wat toen later mijn buur man was geworden.

ik verstopte altijd mijn gevoelens ik negeerde ze ook.

tot dat mijn broer bij ons op bezoek was en de geschiedenis herhaalde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven