verdrinking in verdriet.

28-01-2014 17:04 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gevoel vast te zitten in de emoties en niet meer wetend wat ik moet doen. Ik zit in stilte op mijn bed uit het raam te staren.

De tranen rollen langs mijn gezicht.

De vraag komt dit ooit nog wel goed draait rondjes in mijn hoofd.

Wanneer houd dit op? Komt er dan nooit een eind? Ik wil dit niet meer.

Kon ik maar Opnieuw beginnen en alles vergeten.

Helaas weet ik niet waar ik moet beginnen.

Heeft het wel zin? Of zal ik dit dragen tot mijn dood?

Ik wil dit niet meer! Ik verstik in mijn verdriet. Het vechten tegen de verstikking maakt mij suf en moe.

Geen kracht geen gevoel in het lichaam Dag in dag dag uit.

Veel dingen opgegeven wat erg veel pijn doet. Maar de hoop op een beter toekomst heb ik nog!

#Blacky
quote:alysha00 schreef op 28 januari 2014 @ 19:30:

Weet je, het is onderdeel geworden van wie ik ben. Het hoort bij me. En dat is goed zo. Voor mij werkt het.ik ben blij voor je dat je er mee hebt leren leven en dat je het accepteert. ik hoop dat ik het ook los kan laten of er mee kan omgaan.
Nou meid, dan heb je wel behoorlijk wat voor je kiezen gekregen in je jeugd!

En hoe voelt het nu, nu je dat hier zo hebt opgeschreven? Vond je dat spannend? Lucht het op? Of roept het juist emoties op?
quote:*efthimia* schreef op 28 januari 2014 @ 19:14:

Maak een collage met dingen waar je goed in bent, en plaatjes waar je blij van wordt.

In therapie gaat zoveel tijd en energie naar je blokkades/moeilijkheden/stoornissen, en dat kan heel nuttig zijn,

maar soms wordt je "gezonde" kant ondergesneeuwd, maar die is er ook!

goed idee. ik ga het eens proberen.

het zal inderdaad veel tijd en energie kosten maar ik wil niets liever dan beter worden en me weer gelukkig voelen.
quote:NummerZoveel schreef op 28 januari 2014 @ 19:33:

Nou meid, dan heb je wel behoorlijk wat voor je kiezen gekregen in je jeugd!

En hoe voelt het nu, nu je dat hier zo hebt opgeschreven? Vond je dat spannend? Lucht het op? Of roept het juist emoties op?

het is moeilijk om er over te praten. maar ik vind het wel makkelijker om het op te schrijven dan zie ik de blikken niet die naar mij kijken met medelijden.

het lucht op om het op te schrijven. en het geeft mij een gevoel dat er mensen naar luisteren.

dat maakt me wel emotioneel

altijd alles verbergen kost ook veel energie
vaak trek ik mij terug

De angst dat mensen mij niet begrijpen.

De angst om zielig gevonden te worden.

Elke dag word ik hier mee geconfronteerd.

Het gevoel te hebben alleen in de wereld te staan.

Zoveel opkroppen tot het teveel word.

En nog je gevoelens niet kunnen uiten.

Steeds meer terug trekken in mijn kamer onder de dekens.
heel erg herkenbaar blacky.......

quote:anne_lotte schreef op 28 januari 2014 @ 19:53:

heel erg herkenbaar blacky.......

quote:blacky40 schreef op 28 januari 2014 @ 19:46:

[...]

altijd alles verbergen kost ook veel energie

Dat is zo waar.

Je klinkt heel wijs. Zelf heb ik veel te lang mijn kop in het zand gestoken. Mijn gevoel ontkend, het verleden geprobeerd te vergeten. Gaat natuurlijk helemaal niet.

Goed dat jij het wel onder ogen ziet en ermee aan de slag gaat.
Ik hoop dat je hier op het forum zult ontdekken dat wij jou niet zien als zielig of anders, maar gewoon als jou.

Ieder mens krijgt rottigheid op zijn pad. Soms al jong, soms pas later in het leven. En die rottigheid, die vormt ons. Daar kunnen we niet zoveel aan doen. Wat we wel kunnen doen, is ons bewust worden van wat onze ervaringen voor invloed op ons dagelijks leven hebben. Die zijn soms positief en soms negatief. Als wij ons daarvan bewust zijn, dan kunnen we ervoor kiezen om het positieve te houden en het negatieve weer te veranderen.

Als ik jou zo lees, dan ben jij al een heel eind op weg in die bewustwording. En dat is mooi, want dat helpt jou verder!

Als je nu kijkt naar wie jij vandaag bent. Kun je dan ook aangeven welke positieve dingen al die ervaringen met jou hebben gedaan? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je eenzaam werd door het pesten en alles (een negatief gevolg), maar misschien werd je daardoor ook juist wel heel zelfstandig en heb je bijvoorbeeld geleerd om je niet afhankelijk van anderen op te stellen? Dat zouden dan voorbeelden van positieve gevolgen kunnen zijn.

Ik vraag dit, omdat we in tijden van een depressie vaak alleen de negatieve kanten van onszelf kunnen zien. En we zijn allemaal zoveel meer dan dat! Jij ook Ik vroeg me af of je daar al eens bewust bij stil hebt gestaan?
Zwelg, zwelg.
quote:alysha00 schreef op 28 januari 2014 @ 20:04:

[...]

Dat is zo waar.

Je klinkt heel wijs. Zelf heb ik veel te lang mijn kop in het zand gestoken. Mijn gevoel ontkend, het verleden geprobeerd te vergeten. Gaat natuurlijk helemaal niet.

Goed dat jij het wel onder ogen ziet en ermee aan de slag gaat.heeft mij ook jaren geduurd om het onder ogen te zien:(
quote:blacky40 schreef op 28 januari 2014 @ 19:21:

[...]

dankje wel

wat was jou ervaring met de praatgroep?Ik vond het in het begin heftig. Ik ben niet zo goed met praten in groepen. De eerste twee keer kon ik alleen maar huilen eigenlijk. Maar de keren daarna vond ik het steeds meer nut hebben. Veel geleerd daar over mezelf. Je moet gewoon niet afhaken als het zwaar wordt . Op een gegeven moment gaat het voor verlichting zorgen.
Ach Oscar, er vanuitgaande dat je man bent;

het mannenbrein werkt nu eenmaal anders..

Jullie neurologische verbindingen gaan over minder paadjes en daardoor is het soms moeilijk te begrijpen dat vrouwen emoties anders beleven..

Een beetje empathie zou niet misstaan..
If you never try, you`ll never know what you`re worth
quote:NummerZoveel schreef op 28 januari 2014 @ 20:05:

Ik hoop dat je hier op het forum zult ontdekken dat wij jou niet zien als zielig of anders, maar gewoon als jou.

Ieder mens krijgt rottigheid op zijn pad. Soms al jong, soms pas later in het leven. En die rottigheid, die vormt ons. Daar kunnen we niet zoveel aan doen. Wat we wel kunnen doen, is ons bewust worden van wat onze ervaringen voor invloed op ons dagelijks leven hebben. Die zijn soms positief en soms negatief. Als wij ons daarvan bewust zijn, dan kunnen we ervoor kiezen om het positieve te houden en het negatieve weer te veranderen.

Als ik jou zo lees, dan ben jij al een heel eind op weg in die bewustwording. En dat is mooi, want dat helpt jou verder!

Als je nu kijkt naar wie jij vandaag bent. Kun je dan ook aangeven welke positieve dingen al die ervaringen met jou hebben gedaan? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je eenzaam werd door het pesten en alles (een negatief gevolg), maar misschien werd je daardoor ook juist wel heel zelfstandig en heb je bijvoorbeeld geleerd om je niet afhankelijk van anderen op te stellen? Dat zouden dan voorbeelden van positieve gevolgen kunnen zijn.

Ik vraag dit, omdat we in tijden van een depressie vaak alleen de negatieve kanten van onszelf kunnen zien. En we zijn allemaal zoveel meer dan dat! Jij ook Ik vroeg me af of je daar al eens bewust bij stil hebt gestaan?

je hebt erg mooie dingen gezegd. tot nu toe heb ik hele aardige reacties gehad en niet het gevoel gehad dat zij mij zielig vinden.

hier ben ik erg blij mee en wil ik iedereen voor bedanken had het eerlijk gezegd niet verwacht ik had juist onaardige worden verwacht.

ook zet je mij heel erg aan het denken.

ik kan inderdaad niks positief bedenken over mij zelf.

en ik kom er nu nog niet op.

enigste wat ik nu in mijn gedachte heb ik kan niks en wat heb ik verkeerd gedaan dat ik zo behandelt ben..
Een depressie voelt heel erg eenzaam. Je bent niet de enige en zeker hier niet! Goed dat je hier bent gaan schrijven. Het is een veilige manier om je gevoelens kwijt te kunnen en een goede manier om te oefenen.

Het probleem is vaak het idee te hebben dat niemand je begrijpt, om je heen draait iedereen gewoon mee in de maatschappij en jij kunt dat even niet..

Hier kun je praten over hoe anderen daarmee omgaan of gewoon om je gevoelens te ventileren. Het wordt echt beter!

Positieve dingen uit de dag halen is een hele goede tip. Ook is het goed om naar buiten te gaan of wat liefs voor jezelf te doen. Dat kan van alles zijn en hoeft niet moeilijk: lekker eten, fijne douchegel halen, goed boek.

Als schrijven je helpt kun je je gevoelens in een boekje opschrijven. Als tegenhanger kun je een apart boekje hebben voor de positieve dingen, waar je elke dag wat inschrijft. Je kunt natuurlijk ook het forum hiervoor gebruiken.

Dit zijn de dingen die mij hebben geholpen, hoop dat jij er ook wat aan hebt!

Sterkte!
Luister naar je hart, want dat klopt
Natuurlijk heb je niets verkeerd gedaan waarvoor jij zo'n behandeling had kunnen verwachten! Je was een KIND!! Kijk eens om je heen naar de kinderen die je buiten op straat ziet. Die zijn klein, onschuldig, kwetsbaar, naïef, onwetend. Ze moeten eerst groot worden om het leven beter te leren begrijpen en zelf verantwoordelijkheid te kunnen dragen. Dat gold voor jou net zo goed!

Probeer eens wat positieve dingen over jezelf op te schrijven. Hoeft niet nu, hoeft niet hier, maar het zou wel goed zijn als je daar over na gaat denken.

Sowieso kan ik je nu al vertellen dat je een hele sterke vrouw bent. Er is kracht voor nodig om hulp te zoeken en om door te gaan als je zo'n moeilijke jeugd achter de rug hebt. Die kracht heb jij dus, want anders schreef je hier nu niet.

Ook ben jij een positief mens. Je zult nu vast denken "hoe komt ze daar op, als ik net schrift dat ik een depressie heb?!" Nou, heel simpel, ook omdat je hulp zoekt. Dat doen alleen mensen die geloven dat het leven mooier kan worden. En daarvoor heb je een positieve instelling nodig. Die heb jij dus!

En tenslotte zie ik dat je erg geïnteresseerd bent in en meelevend bent met de mensen die in dit topic reageren. Dat is ook een prachtige eigenschap!

En dat zijn dus drie dingen die ik nu al over jou kan schrijven. En dat na pas een paar posts op een anoniem forum. Het kan niet anders als dat er nog veel meer moois over jou te vertellen valt!
quote:Joss28 schreef op 28 januari 2014 @ 20:22:

Een depressie voelt heel erg eenzaam. Je bent niet de enige en zeker hier niet! Goed dat je hier bent gaan schrijven. Het is een veilige manier om je gevoelens kwijt te kunnen en een goede manier om te oefenen.

Het probleem is vaak het idee te hebben dat niemand je begrijpt, om je heen draait iedereen gewoon mee in de maatschappij en jij kunt dat even niet..

Hier kun je praten over hoe anderen daarmee omgaan of gewoon om je gevoelens te ventileren. Het wordt echt beter!

Positieve dingen uit de dag halen is een hele goede tip. Ook is het goed om naar buiten te gaan of wat liefs voor jezelf te doen. Dat kan van alles zijn en hoeft niet moeilijk: lekker eten, fijne douchegel halen, goed boek.

Als schrijven je helpt kun je je gevoelens in een boekje opschrijven. Als tegenhanger kun je een apart boekje hebben voor de positieve dingen, waar je elke dag wat inschrijft. Je kunt natuurlijk ook het forum hiervoor gebruiken.

Dit zijn de dingen die mij hebben geholpen, hoop dat jij er ook wat aan hebt!

Sterkte!

hoi Joss28

ik herken veel dingen in wat je verteld.

ik probeer ook positieve dingen te doen.

ik probeer elke dag een stukje te wandelen ( minimaal een uur)

ik ga af en toe in de ochtend naar de stad omdat het dan meestal nog rustig is. of kijk ik mijn lieveling films.

ik heb al vaker geprobeerd om in een boekje te schrijven.

maar dat lukt mij niet. na een paar dagen heb ik er geen zin meer in en dan denk ik dat komt morgen wel. en zo stel ik dat telkens weer uit.
quote:NummerZoveel schreef op 28 januari 2014 @ 20:45:

Natuurlijk heb je niets verkeerd gedaan waarvoor jij zo'n behandeling had kunnen verwachten! Je was een KIND!! Kijk eens om je heen naar de kinderen die je buiten op straat ziet. Die zijn klein, onschuldig, kwetsbaar, naïef, onwetend. Ze moeten eerst groot worden om het leven beter te leren begrijpen en zelf verantwoordelijkheid te kunnen dragen. Dat gold voor jou net zo goed!

Probeer eens wat positieve dingen over jezelf op te schrijven. Hoeft niet nu, hoeft niet hier, maar het zou wel goed zijn als je daar over na gaat denken.

Sowieso kan ik je nu al vertellen dat je een hele sterke vrouw bent. Er is kracht voor nodig om hulp te zoeken en om door te gaan als je zo'n moeilijke jeugd achter de rug hebt. Die kracht heb jij dus, want anders schreef je hier nu niet.

Ook ben jij een positief mens. Je zult nu vast denken "hoe komt ze daar op, als ik net schrift dat ik een depressie heb?!" Nou, heel simpel, ook omdat je hulp zoekt. Dat doen alleen mensen die geloven dat het leven mooier kan worden. En daarvoor heb je een positieve instelling nodig. Die heb jij dus!

En tenslotte zie ik dat je erg geïnteresseerd bent in en meelevend bent met de mensen die in dit topic reageren. Dat is ook een prachtige eigenschap!

En dat zijn dus drie dingen die ik nu al over jou kan schrijven. En dat na pas een paar posts op een anoniem forum. Het kan niet anders als dat er nog veel meer moois over jou te vertellen valt!

heel lief wat jij heb geschreven.

ik ben blij dat ik hier heb geschreven

vandaag ben ik er achter gekomen dat er wel mensen zijn die mij begrijpen en mij fijne tips geven.

ook de positieven worden motiveren mij om door te blijven gaan.

het geeft mij een gevoel dat ik niet alleen ben.

ik zal zeker een goed gaan na denke over de dingen waar ik goed in ben. wand ik merk dat positieve worden mij een fijn gevoel geeft.

En ik ben blij dat hier schrijven jou een goed gevoel geeft. Ook dat kan helpen in jouw herstel! En laat je niet van de wijs brengen als reacties soms kunnen verschillen, juist doordat we hier allemaal door een andere bril kijken, kun je hier zoveel van elkaar leren. Ik hoop dat je een hele lange waslijst met mooie dingen over jou gaat schrijven!
Ik weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen.. Ik wil je wel meegeven dat ik je erg oprecht, medelevend en aardig over vind komen! Dit zal je vast en zeker ook wel zijn.

Heel knap van je dat je je verhaal hier neerzet.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je je snel beter voelt, al is het maar een beetje!

Heel veel sterkte en geluk toegewenst!

You can do this

Knuffel!
Als ik 'jou' zo lees, denk ik aan mezelf van hoe ik was, toen ik begin twintig was. Alle ellende uit mijn jeugd werd me teveel en daardoor belandde ik in een soort van depressie. Slikte antidepressiva en ging in therapie. Drie dagdelen per week. En daar hoorde ook een praatgroep bij. Was zó eng, maar later zó vertrouwd. Ik gun jou echt zo dat je er na je therapie zoveel sterker uitkomt. Want dat kan, geloof daarin. Je wilt niet weten wat ik dacht en deed op het moment dat ik er volledig doorheen zat. Dieper dan diep, zo hetzelfde wat jij omschrijft... Maar het kan verbeteren, echt waar. Nu ben ik veertig en ben natuurlijk getekend door de dingen waar ik niet voor gekozen heb. Maar ik 'ben' er wel en ik red me en ben vaak gelukkig. Ik vind het moedig dat je je hier een klein beetje durft te uiten. Alles wat je schrijft, geeft wel aan dat je de kracht en wil hebt om te knokken. En dat gaat met vallen en opstaan. En vooral dat vallen is zwaar... Maar zoals je nu op mij over komt, kom jij er wel. Heel veel sterkte meid, zet 'em op.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Een hele diepe buiging voor jou, Blacky!

Zo gesloten zijn en dan toch je hart hier durven te luchten, respect!
quote:oscarzetaacosta schreef op 28 januari 2014 @ 20:05:

Zwelg, zwelg.

Ik mag hopen dat ik deze reactie verkeerd begrepen heb. Hoe haal je het in je hoofd? Zeker zelf geen kennis van wat het inhoudt om iets mee te maken wat TO heeft meegemaakt? En als je die kennis dan niet hebt, waarom post je dan zo'n raar bericht?

Nogmaals, ik HOOP dat ik dit verkeerd begrepen heb. Zo niet, heb ik een wijze raad voor je: onthoud je van dit soort zinloze reacties in een dergelijk topic en ga iets anders doen, elders, waar je geen mensen die hulp vragen in hun gevecht tegen zeer slechte ervaringen, nog een trap nageeft!

Dit soort dingen zijn totaal zum kotsen en zouden serieus verboden moeten worden.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
quote:blacky40 schreef op 28 januari 2014 @ 20:55:

[...]

heel lief wat jij heb geschreven.

ik ben blij dat ik hier heb geschreven

vandaag ben ik er achter gekomen dat er wel mensen zijn die mij begrijpen en mij fijne tips geven.

ook de positieven worden motiveren mij om door te blijven gaan.

het geeft mij een gevoel dat ik niet alleen ben.

ik zal zeker een goed gaan na denke over de dingen waar ik goed in ben. wand ik merk dat positieve worden mij een fijn gevoel geeft.

Hey Blacky,

Wat een fijne reacties voor jouw van o.a. Nummer Zoveel! Ik ben het hier zo mee eens en wat fijn dat je er veel aan hebt!

Je kon er niets aan doen, je WAS een kind en anderen zijn fout geweest, NIET jij! Je moet dit gaan verwerken en een plek geven en er sterker uitkomen, en uit het gegeven dat je daaraan begonnen bent, blijkt al dat je dit in je hebt.

Wat jou is aangedaan, mag en kan niet en mag niemand ooit iemand aandoen! Maar het is wel gebeurd. En dat verhaal mag een plek krijgen. Daar mag ruimte voor zijn. Daar ben je nu mee bezig, wat goed van je! Echt, het kan beter worden, al voel je dat nu soms nog niet zo...

Ik vind het al superknap dat je al vrij snel ik dit topic toch iets zegt over wat er gebeurd is. Dat is een begin. En verder zijn er, zoals iemand anders al aangaf, er zijn ook andere manieren om je te uiten. Doe wat voor jou werkt...

Jij bent het waard en een mooi, leuk. lief en goed mens maar je hebt een taak gekregen: deze klotezooi uit het verleden een plek geven en er mee leren dealen. En die taak kun je, je kunt de grip terugkrijgen. En dan ben JIJ weer de baas, in plaats van hetgeen je in een machteloze positie is overkomen. Ga het te lijf...

Praat erover, wij luisten hier....

En als je wat verder bent: Ik weet wel wat boeken die ik je dan zou willen aanraden. Let me know....

Maar eerst gaan we verder met luisteren. Hoe is het nu met je? Dat is overigens geen medelijden, wel empathie. Het mag nogmaals een plaats krijgen, het mag gehoord worden. En van daaruit ga je verder, het gaat je lukken, dat voel ik...
quote:NummerZoveel schreef op 28 januari 2014 @ 20:45:

Superschattig dit Nummer Zoveel.... Je bent een goed mens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven