Geld & Recht alle pijlers

Jou grootste miskoop

31-01-2014 19:29 68 berichten
Wat is jouw grootste miskoop? Van welk apparaat dacht je "had ik daar nou maar even verder voor gespaard of nooit gekocht?"

Ik heb net een koffieapparaat gekocht waarvan ik spijt heb en denk nu had ik maar verder gespaard voor een mooier apparaat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis. Achteraf was ik liever gaan huren ipv kopen.
Mijn keuken... Mooie grote keuken gekocht, en het is fijn om zoveel ruimte te hebben, maar:

- het aanrechtblad is helaas niet van steen oid maar gelamineerd iets. Ziet er nu al vaal uit en er komen witte vlekken op die niet weg te krijgen zijn. Vervangen is zo'n 8000 euro

- de kastjes zijn in hoogglans en als de zon enigszins schijnt zie je tussen 12 en 4 uur (ongeveer) alle vlekken en vingers op de frontjes

- goedkope apparatuur want we koken niet zo ingewikkeld. Maar in het dubbelwandige glas van het ovenfrontje zijnn vlekken gekomen die niet schoon te maken zijn...dat soort irritaties :-s
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:boerderijgeit028 schreef op 31 januari 2014 @ 19:31:

Mijn huis. Achteraf was ik liever gaan huren ipv kopen.Oei dat is heel klote, kun je je huis nu niet verkopen?
quote:Wageningen1985 schreef op 31 januari 2014 @ 19:52:

[...]

Oei dat is heel klote, kun je je huis nu niet verkopen?Kan wel, maar staat onder water. De waarde is lager dan mijn hypotheek, dus hou ik een flinke restschuld over. Ik heb een aflossingsvrije hypotheek.
@groffali, dat vuil in de ovendeur hebben we ook met een Siemens oven, dus dat hoeft niet perse met goedkope apparatuur te maken te hebben.

Mijn grootste miskoop: veel schoenen in de categorie: prachtig om te zien, lopen voor geen meter. Financieel gezien valt het dus best mee met m'n miskopen.
Een jurk met bijpassend jasje die ik nooit gedragen heb, want staat toch niet zo mooi, lengte is net verkeerd (halverwege mijn kuiten). En mijn skeelers, had toch liever skates gehad, remmen op skeelers vind ik te lastig en daardoor durf ik er nooit mee weg.
Hier ook een appartementje. Leek 10 jaar terug een mooie investering, maar alles wat ik (extra) aflos gaat in een groot zwart gat dat 'onder water staan' heet...
quote:aikidoka schreef op 31 januari 2014 @ 19:56:

Een jurk met bijpassend jasje die ik nooit gedragen heb, want staat toch niet zo mooi, lengte is net verkeerd (halverwege mijn kuiten).Zonde. (laten) inkorten / uitleggen geen optie?
Ook een huis, gekocht voor verhuur, speel net quitte.

Veel zorgen, weinig profijt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Een fotocamera en een filmcamera. Allebei rond de 100¤, dacht ik. Nooit gebruikt, ligt stof te verzamelen.

Verder: schoenen en kleding.
quote:alysha00 schreef op 31 januari 2014 @ 20:22:

[...]

Zonde. (laten) inkorten / uitleggen geen optie?Heb hem geprobeerd te verkopen via Marktplaats, maar kreeg geen reacties. Inkorten is wellicht een optie, maar dan moet dat wel bij een goede kleermaker, want het is geen eenvoudige zoom. Zou eens kunnen proberen of korter mooier staat.
Deurtje van oven kan je losschroeven en het glas er uit halen om schoon te maken. Althans dat kan met mijn oven wel. Zie filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=YuSFykEVPqc

Hier ook een appartementje dat onder water staat. Deels aflossingsvrij deels annuiteiten. Dus ik los wel iets af , maar goed veel is dat niet.
Gruffalo: hier ook gelamineerd en vlekken enzo.

Advies gekregen na geklaagd te hebben is insmeren met Pledge meubel olie.

Werkt voor een week dus wekelijks even insmeren.

Ook spijt van, achteraf liever steen gehad, misschien in de toekomst..
jouw
jouw
Stomme fout inderdaad
Goede tip van de ovendeur! Ik ga binnenkort ff proberen of dat bij die van ons ook kan.
Meestal kan je toch wel ruilen?
Een aanrechtblad van 8000 euro ???

Waarom moet dat zo duur?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Bij ons is een keer geld van de borg ingehouden omdat we niet wisten dat je de ovendeur er uit kon schroeven . Kostte ons zo'n 35 euro voor een professionele schoonmaker.
quote:merano schreef op 31 januari 2014 @ 21:02:

Waarom moet dat zo duur?Sommige mensen hebben een dure smaak
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:merano schreef op 31 januari 2014 @ 21:02:

Waarom moet dat zo duur?Ja, ik dacht ook: lees ik dat nou goed? Mijn aanrechtblad is van kunststof en ronduit fantastisch. Weet niet meer wat ie kostte maar zeker geen 8000.
Ooit een 2e hands Ford KA gekocht.

Wat een K** auto. Veel onkosten aan gehad en uiteindelijk na 6 maanden al op de sloop beland.

Degene die de auto aan mij verkocht heeft verdient aan mij nooit geen ene cent meer, en ik vertel ook iedereen bij ****** auto's nooit een auto te kopen want hij wist de mankementen en verrekte het om er ook maar iets aan te doen.
Ja en?
quote:blommit schreef op 31 januari 2014 @ 21:01:

Meestal kan je toch wel ruilen?Of anders verkopen via Marktplaats?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven