Geld & Recht alle pijlers

Jou grootste miskoop

31-01-2014 19:29 68 berichten
Wat is jouw grootste miskoop? Van welk apparaat dacht je "had ik daar nou maar even verder voor gespaard of nooit gekocht?"

Ik heb net een koffieapparaat gekocht waarvan ik spijt heb en denk nu had ik maar verder gespaard voor een mooier apparaat.
Een ingebouwde stoomoven in de nieuwe keuken.

Reeds 3 jaar oud, nog nooit gebruikt. Is nog helemaal als nieuw.
Gruffalo fijn dat je oven weer schoon is. Het lukte dus om het glas er uit te halen ?
Alle reacties Link kopieren
Babykleding van esprit. Mijn dochter heeft nu maat 62. Tegen de tijd dat ze in maat 56 van esprit past is het wel zomer. Als ik het ook vergelijk met andere merken valt maat 56 zelfs nog groter dan 68.
Weinig miskopen gedaan eigenlijk als ik er zo over na denk.. Kleding maar dat was allemaal niet duur genoeg om er echt van te balen.
Ongeveer 11 jaar geleden een bank bij Seats en sofa's vandaan. Dat we daar binnen liepen dook er al meteen zo'n gladde verkoper op ons af. Dachten een mooie bank gescoord te hebben en ook nog heel goedkoop. Maar wel met garantie tot de deur garantie deden ze niet aan omdat je de bank meteen mee kon krijgen. De naden van de bank waren na 1 jaar al helemaal kapot gescheurd .
Een echte miskoop kan ik mij niet meer herinneren, maar wel iets wat daar in de buurt komt: de Blackberry Torch. Ik vond de GPS van meet af aan tegenvallen, slechte ontvangst, maar later was het ook niet meer mogelijk het apparaat met de computer te synchroniseren. De markt liep terug.

Ik heb wel een aantal voorbeelden van het tegenovergestelde van een miskoop. Dat wil zeggen dat het apparaat of ding veel meer kan dan wat ik mij bij de koop gerealiseerd heb. Het laatste voorbeeld is mijn Samsung Galaxy Mega. Automatische synchronisatie met Google Calendar (agenda), slim woordenboek (probeert het volgende woord te raden en onthoud wat ik in het verleden ingetikt heb), veel beschikbare apps.

Ander voorbeeld is mijn winterjas die ik al jaren heb. Die beschermt mij zeer goed tegen de kou en redelijk tegen de regen. Bij -15 krijg ik het pas koud in die jas.

Ander voorbeeld is mijn Yamaha Motif, een synthesizer. Een waanzinnig uitgebreid apparaat. Dat mag dan wel voor ¤ 3.800,-.

Echt grote miskopen met een -gevoel kan ik mij niet herinneren; misschien te lang geleden.
World of Warcraft: Legion
Schoenen, kleding, mijn winterjas.

Een abonnement op de Vogue, je kreeg er een Visapure bij. Het blad lees ik niet en het ding nog nooit gebruikt.
Een dure keukenmachine, na de scheiding bij mijn ex laten staan, daar wordt hij nog steeds niet gebruikt, maar hij staat nu niet meer bij mij in de weg

Kleding. Een strak gebreid donkerbruin jurkje met een fantastisch decolletee, maar de zoom krult op aan de achterkant. Ik voel me net zo'n eend , dus het blijft in de kast hangen. Een te dure donkerblauwe jurk die in de winkel leuk leek maar die ik nu tuttig vind.

En vroeger : Schoenen, schoenen, schoenen. Ik koop nu alleen nog maar schoenen waar al mijn tenen in passen.
Heel lang geleden een racefiets gekocht

Toen studeerde ik nog, dus moest er behoorlijk voor sparen, want ik wilde ook een goede hebben

Ik zag mezelf al over de paden en over de wegen vliegen, als een soort Leontien van Moorsel (die was toen net heel bekend aan het worden)

Ik zou ook vaak gaan fietsen, savonds een rondje van een uur en in het weekend zou ik lange tochten gaan maken

Zou.....

Na 2x er op fietsen en na 2 maanden waarin ik eindelijk durfde toegeven dat ik er geen zak aanvond, heb ik hem doorverkocht

Overigens heb ik ook nog eens zo'n stepding gekocht, dat zou ik neerzetten voor de tv en elka avond een half uurtje steppen, moest toch een makkie zijn???

Weggegeven aan de rommelmarkt, nadat eerst mijn kinderen er nog een tijdje mee hebben gespeeld
Een kitesurf-set na licht aandringen van mijn vriend. Ik bleek het toch te eng te vinden, en te koud en nat bovendien.

Schoenen met hoge hakken waarin mijn voeten na 2 min al pijn doen. Toch meerdere malen overstag gegaan.

De 3e goedkope kledingkast die uit elkaar aan het vallen is.
Dure merkkleding: ik veranderde destijds wel eens van smaak/voorkeur en bovendien bleek de kwaliteit yoni.

Idem voor schoenen.

Meestal gooi of geef ik miskopen weg, anders word ik er steeds aan herinnerd
Een geweldige topperhoes voor onze nieuwe boxspring voor 150 euro. Die had ik er maar meteen bij gekocht want hij voelde zo zwaar en degelijk aan.

Alleen hij blijkt dus zwaar en niet luchtig te zijn, want je zweet er in weg.

Verder ooit een abonnement afgesloten van T-mobile en had geen bereik in onze straat. Niet zo handig als je geen vaste telefoon hebt. Ben je dus niet bereikbaar alleen via de Whatsapp.

Het enige wat ze voor mij wilden doen is dat ik mijn abonnement afkocht. Alleen dan moest ik net zoveel betalen als ik de rest van die twee jaar zou moeten doen, maar dan krijg ik geen belminuten. En wilde mijn nummer graag houden.
Abonnement op sportschool, afgelopen jaar misschien 5 keer geweest

tablet, ligt al 2 maanden op de grond te verstoffen

kleding, oh ja toch 1 of 2 x per jaar koop ik iets stoms
Ik prik.
Kleding: te groot of te klein... heb een hekel aan passen en/of terugbrengen.
Always believe that something wonderful is about to happen.
quote:yasmijn schreef op 01 februari 2014 @ 12:26:

Een ingebouwde stoomoven in de nieuwe keuken.

Reeds 3 jaar oud, nog nooit gebruikt. Is nog helemaal als nieuw.Ja, zonde toch. Bij ons idem dito. Ik vind het veel teveel werk om alles weer schoon te maken terwijl ik ook in een mandje kan stomen. Maar staat wel mooi in de keuken :-)
De chi dual voltage stijltang ipv mijn remmington shine therapy. Hoge verwachtingen, maar stiekem vind ik mijn remmington zeker net zo goed! Zonde van het geld.
Mijn splinternieuwe nog nooit bespeelde gitaar van 250euro...met de intentie om te gaan leren spelen...dat is nu zo'n 6 maanden geleden :(
Mijn auto..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven