micro-simkaart
zaterdag 1 februari 2014 om 19:58
Dit is vast een hele domme vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden... misschien dat iemand het hier wel weet. Ik heb net een nieuwe telefoon gekocht, maar daar moet dus een micro-sim in in plaats van een gewone. Nu heb ik al zo'n simkaart waar ik hem gewoon uit kan drukken, maar ik vroeg me af of ik de sim-kaart dan nog wel in mijn oude telefoon kan doen. Met het houdertje eromheen misschien?
Iemand hier ervaring mee? Ik wil mijn oude telefoon namelijk nog graag als reserve bewaren.
Iemand hier ervaring mee? Ik wil mijn oude telefoon namelijk nog graag als reserve bewaren.
zaterdag 1 februari 2014 om 20:08
Kan hoor, bij de telefoonwinkel verkopen ze sim-adapters: http://www.miniinthebox.c ... LaL4YLQq7wCFQkd3godMnwAlw
Daar kan de micro-sim in, dan past hij in beide telefoons.
Daar kan de micro-sim in, dan past hij in beide telefoons.
zaterdag 1 februari 2014 om 21:17
Pas op met die adapters. Mijn vader had er ook eentje, maar die ging niet meer uit de telefoon. Uiteindelijk wel gelukt, maar het binnenwerk van de telefoon was kapot.
Als je Vodafone hebt kan je een dubbele simkaart kopen. Een gewone en een kleintje. Je kan ze niet allebei tegelijk gebruiken, maar dan kan je de micro gewoon gebruiken en de gewone als je die moet gebruiken in een reservetelefoon of bijvoorbeeld in een tablet.
Als je Vodafone hebt kan je een dubbele simkaart kopen. Een gewone en een kleintje. Je kan ze niet allebei tegelijk gebruiken, maar dan kan je de micro gewoon gebruiken en de gewone als je die moet gebruiken in een reservetelefoon of bijvoorbeeld in een tablet.
zaterdag 1 februari 2014 om 21:24
Ik heb zo een sim adapter gekocht bij phone house voor een paar euro! Werkt prima. Als ik naar een festival oid ga laat ik m'n iPhone thuis en neem m'n oude phone mee (als de dood dat ik m'n iPhone kwijt raak of gejat wordt) en stop daar m'n micro sim met adapter in. Nooit problemen mee gehad
Wie wind zaait zal storm oogsten
zaterdag 1 februari 2014 om 22:47
M'n simadapter kan oude phone onmogelijk kapot maken hoor, batterij eruit, klepje voor simkaart open, simadapter + microsimkaart erin, klepje dicht, batterij er weer in en klaar. Eruithalen gaat nog makkelijker, adapter valt er praktisch uit, kan onmogelijk vast komen te zitten. Is precies zelfde formaat als simkaart...
Wie wind zaait zal storm oogsten