Eigen boek

04-02-2014 23:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van verhalen schrijven en wil graag mijn eigen boek schrijven. Op internet heb ik gekeken naar schrijfcursussen. Ik ben benieuwd of hier ook mensen zijn die van schrijven houden, misschien weleens hun script hebben opgestuurd naar een uitgever?
als je een schrijfcursus nodig hebt om boeken te kunnen schrijven word je niet succes vol, net zoals dat sommige mensen een talentenshow nodig hebben om een cd uit te brengen. Ja je bent even een hit, maar de mensen die het zonder show hebben gered (micheal Jackson, Britney spears...) zijn nog steeds populair
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Die schrijfcursus zou dan ook bedoeld zijn om eigen talent te versterken..
quote:ladygaga_xx schreef op 05 februari 2014 @ 05:32:

als je een schrijfcursus nodig hebt om boeken te kunnen schrijven word je niet succes vol, net zoals dat sommige mensen een talentenshow nodig hebben om een cd uit te brengen. Ja je bent even een hit, maar de mensen die het zonder show hebben gered (micheal Jackson, Britney spears...) zijn nog steeds populair

Slaat nergens op, er zijn zat Nederlandse schrijvers die populair zijn die een schrijfopleiding hebben gevolgd bij bijv. de Schrijversvakschool in Amsterdam.

Bettiepage, go for it! Leuk dat je dat doet.

Wat een kul!

Collega van mij heeft haar boekje (gedichten) in eigen beheer uitgegeven. Misschien kun je dat ook overwegen.
Dit is ook een van mijn gekoesterde dromen. Ook ik zat te denken aan een schrijfcursus, maar nog niet gedaan. Je hebt ook sites waarbij je de eerste 10 pagina's kunt oploaden, als men dit positief beoordeelt wordt je boek uitgegeven.

Zou je dan onder je eigen naam willen schrijven of onder een pseudoniem?
Ja, ik heb hier ook een keer een topic over geopend. Ik heb een boek (geen fictie) bijna klaar en een deel van het manuscript laten beoordelen tegen betaling. Nu even finetunen en dan wil ik het naar een uitgever sturen.

Welnee, wat een onzin. Dus volgens jou moet je sowieso zonder te trainen / oefenen / les te volgen maar met het juiste talent meteen een kei worden?

Dus als Pieter Hoogeband zo in het zwembad was gegooid, zonder iets van training, had hij ook gouden plakken gehaald? Vanwege zijn talent? Welnee.
quote:clemance schreef op 05 februari 2014 @ 09:32:

[...]

Dus als Pieter Hoogeband zo in het zwembad was gegooid, zonder iets van training, had hij ook gouden plakken gehaald? Vanwege zijn talent? Welnee.Dan was hij verdronken
Een schrijfcursus is een goed idee. Als stok achter de deur om mee te beginnen, maar ook als je al een paar hoofdstukken of verhalen hebt, kan het fijn zijn voor nieuwe ideeën of inzichten.

Het is natuurlijk goed om alvast na te denken over uitgeverijen, maar de eerste stap is toch echt schrijven, schrijven, schrijven. Met een roman kun je zomaar twee jaar bezig zijn. (Het kan ook sneller, hangt van je tijd en je schrijftempo af, dat zul je moeten ontdekken.) Tegen de tijd dat je aan je laatste versie begint, is er nog tijd genoeg om rond te kijken naar een passende uitgever.

Veel uitgeverijen hebben op hun website staan hoe je je manuscript kunt insturen, wanneer je reactie kan verwachten, etc. Kijk ook eens op het forum van Stichting Schrijven, daar stikt het van de schrijvers
quote:Biebeliee schreef op 05 februari 2014 @ 09:45:

[...]

Dan was hij verdronken Zonde!
quote:ladygaga_xx schreef op woensdag 05 februari 2014 05:32 als je een schrijfcursus nodig hebt om boeken te kunnen schrijven word je niet succes vol, net zoals dat sommige mensen een talentenshow nodig hebben om een cd uit te brengen. Ja je bent even een hit, maar de mensen die het zonder show hebben gered (micheal Jackson, Britney spears...) zijn nog steeds populairBritney heeft toch echt aan een talenten show mee gedaan :p Christina en Justin ook ;)
Volgens mij post gaga alleen maar nare / rare berichten.
En doe eens mee aan een korte schrijfwedstrijd! Het is ook een droom van mij, maar ik kom er niet aan toe.
De tip van Doreia is inderdaad een goede
Wat voor verhalen schrijf je, bettiepage?

Leuk dat je hiermee bezig bent.
Bedankt voor jullie reacties!

@ Doreia, super die tip van je Ik ben nu gestart met een verhaal voor een schrijfwedstrijd. Vind het superleuk om te doen!

@ marrie3,

Ik moet mijn eigen stijl nog een beetje ontdekken, maar tot nu toe heb ik vooral verhalen geschreven in relationele sfeer. En spannende verhalen.

Nu schrijf ik over een jonge vrouw dat samenwoont met haar vriend. Hij kleineert en mishandeld haar maar ze durft niet bij hem weg uit angst om alleen te zijn en omdat ze niet weet hoe ze op eigen benen moet gaan staan.
quote:bettiepage schreef op 05 februari 2014 @ 14:17:

@ marrie3,

Ik moet mijn eigen stijl nog een beetje ontdekken, maar tot nu toe heb ik vooral verhalen geschreven in relationele sfeer. En spannende verhalen.

Nu schrijf ik over een jonge vrouw dat die samenwoont met haar vriend. Hij kleineert en mishandeldt haar maar ze durft niet bij hem weg uit angst om alleen te zijn en omdat ze niet weet hoe ze op eigen benen moet gaan staan.Wel even op de spelling letten dan he
@boerderijgeit028, oeiii inderdaad. Belangrijke feedback

als je een schrijfcursus nodig hebt om boeken te kunnen schrijven word je niet succes vol, net zoals dat sommige mensen een talentenshow nodig hebben om een cd uit te brengen. Ja je bent even een hit, maar de mensen die het zonder show hebben gered (micheal Jackson, Britney spears...) zijn nog steeds populairHet is juist dom om te denken dat je zo goed bent dat je niks meer bij kunt leren. Dáár bereik je pas echt niks mee.
quote:boerderijgeit028 schreef op 05 februari 2014 @ 14:21:

[...]

Wel even op de spelling letten dan he

die/dat hoort niet bij spelling (sorry, flauw)

Bettypage> misschien heb je iets aan deze webpagina: http://www.schrijverspunt ... dige-tips-voor-schrijvers

Die kwam ik vanmorgen tegen toen ik zelf op zoek was naar wat informatie over taal- en schrijfdingetjes.
quote:bettiepage schreef op 05 februari 2014 @ 14:17:

Bedankt voor jullie reacties!

@ Doreia, super die tip van je Ik ben nu gestart met een verhaal voor een schrijfwedstrijd. Vind het superleuk om te doen!

@ marrie3,

Nu schrijf ik over een jonge vrouw dat samenwoont met haar vriend. Hij kleineert en mishandeld haar maar ze durft niet bij hem weg uit angst om alleen te zijn en omdat ze niet weet hoe ze op eigen benen moet gaan staan.Mishandelt dus. Ook even de dt regels doornemen ;) Succes in ieder geval! Een mooi ambitieus plan.
Bedankt allemaal!
Ik ben ook bezig, maar durf hem niet op te sturen. :(
Ranny wat leuk, wat voor genre?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven