bouwsteenreizen

06-02-2014 20:39 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het orienteren op een voorjaars/zomervakantie dit jaar. Nu kwam ik via riksja travel op wat mooie bouwstenen in spanje maar man wat duur!

zijn er meer organisaties die zulke dingen.aanbieden maar dan wat.goedkoper?

Ik ben zelf niet zo'n held in het vinden van idilische plekjes en ik wil wel relaxed op vakantie zonder daar nog veel te moeten zoeken naar dat leuke hotelletje in dat uber romantische.dorpje met uitzicht over de heuvels.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:impala schreef op 06 februari 2014 @ 22:47:

Ja het is makkelijk. Maar daar betaal je dan ook voor.

Alle waar naar zijn geld.

En ik vind ov ook gewoon leuk. Leuker dan met een auto. En dan natuurlijk rondreizen, niet op 1 plek blijven.

Ik word erg ongelukkig van sjouwen, weinig bagage, uitvogelen hoe laat welke bus waarheen gaat en wachten.

Ik vind het een prima manier om iets meer te zien, met weinig gedoe.

Maar het is duurder dan hoe jij het doet, absoluut.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik doe het niet om de goedkoopte, maar voor de lol. Met een rolkoffer valt sjouwen ook erg mee. Maar het vereist wel wat planning en voorbereiding, zoals uitzoeken van verbindingen. Maar dat is voor Andalusië makkelijk, want veel bereisde routes.
.
quote:impala schreef op 06 februari 2014 @ 22:55:

Ik doe het niet om de goedkoopte, maar voor de lol. .

Dan hebben wij een ander idee van lol.

Ga je thuis ook voor de lol met het OV ?

Ik alleen uit bittere noodzaak.

Ik vind het altijd een beetje " ik-wil-zo-graag-tussen-de-locals-om-op-te-gaan-in-de-cultuur, kijk-mij-eens-GOED-reizen " , terwijl die locals zelf ook zitten te balen en liever met een auto hadden willen reizen.
Ieder z'n meug. Ik ga thuis soms ook liever met de trein dan met de auto ja. Lekker relaxed uit het raam kijken, geen parkeerproblemen...
.
quote:impala schreef op 06 februari 2014 @ 23:05:

Lekker relaxed uit het raam kijken, geen parkeerproblemen..Dat heb je dus ook met die bouwsteenreizen; komt er gewoon een taxi.
Ik ga ook wel eens met taxi's, als dat echt veel handiger is, maar vind ov toch leuker.

maar goed, To vond de bouwstenen erg duur en het kan dus veel goedkoper. Of je dat leuk vindt is persoonlijk.
.
Ik zou dan meer voor de huurauto gaan maar parkeerproblemen op vakantie heb ik ook geen zin in.
Been there, done that, got the T-shirt.
Auto huren in Spanje is spotgoedkoop. In Andalusie ligt al het moois dicht bij elkaar, ver hoef je nooit te rijden.

Hoe lang wil je weg, hoeveel plaatsen denk je aan te willen doen?

Als je dat weet kun je vanaf hier alvast leuke overnachtingen uitkiezen, bespreek je een auto en zie je daar wel hoe je van A naar B komt. Wij deden dat via allerlei b- en c-wegen, ook van A naar B kom je namelijk door ontzettend mooie dorpjes om te kunnen lunchen. Geen snelweg gezien daar, erg fijn.

En aangezien bijv een Ryan Air ontzettend veel steden daar aanvliegt: kijk eens naar bijv vlucht op Sevilla en terug via Malaga. De drop-off kosten voor een huur auto zijn verwaarloosbaar (of het moet inmiddels zijn veranderd).

Parkeren in de steden kan duur zijn, maar wij hebben vaak geparkeerd bij het trein- of busstation, daar zijn de prijzen vaak een stuk lager.
quote:Apatura schreef op 06 februari 2014 @ 23:09:

Ik zou dan meer voor de huurauto gaan maar parkeerproblemen op vakantie heb ik ook geen zin in.Maar een auto huren en die een paar dagen laten staan omdat je een paar dagen wilt luieren op het strand oid is ook zonde van het geld.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2014 @ 23:17:

[...]Maar een auto huren en die een paar dagen laten staan omdat je een paar dagen wilt luieren op het strand oid is ook zonde van het geld.Wij doen meestal strand op het laatst. Dan inderdaad bij aankomst in die plaats de auto inleveren en paar dagen later met bus naar vliegveld.
Je hoeft natuurlijk niet voor hele periode de auto te huren..,
.
quote:paresseuse schreef op 06 februari 2014 @ 23:16:

Hoe lang wil je weg, hoeveel plaatsen denk je aan te willen doen?

Als je dat weet kun je vanaf hier alvast leuke overnachtingen uitkiezen.

Het is toch vaak goedkoper om via een reisbureau een reis te boeken met door hen uitgezochte hotels, dan diezelfde hotels los thuis te reserveren.

Kun je alnog zelf je vlucht boeken en een auto ter plekke boeken, hoor.
http://www.ambiancetravel ... P2ksPfEuLwCFZDKtAodlA4A7w

Voor wie zin heeft om het te checken; kijk de prijzen maar na als je de hortels los zou boeken.

En ja,.....als je geen/ weinig eisen stelt aan een hotel ben je allicht voordeliger uit.
Het is toch vaak goedkoper om via een reisbureau een reis te boeken met door hen uitgezochte hotels, dan diezelfde hotels los thuis te reserveren.

echt niet ! Alleen als je op 1 plek blijft, dan soms wel. Een simpele pakketreis dus. 7 dagen in 1 hotel.
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2014 @ 23:21:

[...]

Bij dezelfde hotels ben je dan zeker duurder uit, maar ik vind het altijd leuk andere plekjes uit te zoeken, vandaar. Ook nog vrij low budget

Maar ik vind het dan ook leuk zelf dingen uit te zoeken en reserveer niets van tevoren, als To dat niet heeft dan zijn de bouwstenen erg handig.

echt niet ! Alleen als je op 1 plek blijft, dan soms wel. Een simpele pakketreis dus. 7 dagen in 1 hotel.

ik forum mobiel dus ga je voorbeeld nu niet uitchecken. Mijn ervaring is juist dat je soms alleen goedkoper uit bent als je juist geen speciale eisen stelt. Bij kras ofzo.
.
quote:impala schreef op 06 februari 2014 @ 23:34:

ik forum mobiel dus ga je voorbeeld nu niet uitchecken. Mijn ervaring is juist dat je soms alleen goedkoper uit bent als je juist geen speciale eisen stelt. Bij kras ofzo.

Als je een rondreis boekt ( en dus accoord gaat met de voorgestelde hotels ) ben je voordeliger uit dan wanneer je diezelfde/ gelijkwaardige hotels los zou boeken.

Als je een rondreis Spanje zou doen ga je ws dezelfde " highlights " aandoen als die een reisbureau als optie heeft.
Ik boek ook wel eens hele rondreizen en dan zijn de hotels meestal minder goed dan wanneer ik ze zelf uitzoek. Voor hetzelfde geld heb ik dan betere hotels.
.
quote:impala schreef op 07 februari 2014 @ 00:16:

Ik boek ook wel eens hele rondreizen en dan zijn de hotels meestal minder goed dan wanneer ik ze zelf uitzoek. Voor hetzelfde geld heb ik dan betere hotels.Typisch.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2014 @ 23:39:

[...]

Als je een rondreis boekt ( en dus accoord gaat met de voorgestelde hotels ) ben je voordeliger uit dan wanneer je diezelfde/ gelijkwaardige hotels los zou boeken.

Als je een rondreis Spanje zou doen ga je ws dezelfde " highlights " aandoen als die een reisbureau als optie heeft.klopt, dat is het geheim van de package deals die grote bureaus kunnen maken.
Ik geloof ook niet zo in reizen boeken via een resibureau of in een pakket, al is het maar vlucht + hotel en losse excursies ofzo

Zoals Impala zegt is los hotels boeken veel goedkoper. Daarbij kies ik liever zelf een hotel (liefst met booking.com) omdat je dan die dingen kunt uitzoeken die jij fijn vindt. Sommige mensen vinden een karig ontbijt en geen theekan op de hotelkamer een probleem, maar dat maakt mij echt niks uit. Ik kijk dan liever naar een hotelkamer die schoon is en in de juiste buurt met cafes waar ik zelf mijn thee of ontbijt kan kopen. Neem Parijs; geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om - lekker gemakkelijk - in mijn hotel ontbijt te gaan eten; je hebt er in iedere buurt wel een geweldige bakker of cafe.

Heb ook nog nooit een pakketreis gezien met een Ryanair vlucht voor 30 euro retour, dus de vluchten in door een ander geplande reizen zijn ook een stuk duurder.

En je kunt toch ook gewoon een auto huren, moet dat perse met het OV dan? Auto vind ik gemakkelijker en is vaak ook goedkoper, want OV is toch vaak duurder dan verwacht en het is ook nog eens duur in die zin dat je een hoop waardevolle tijde verliest met wachten op een bus etc. Het valt mij altijd mee, wat ik moet betalen voor het achterlaten van mijn huurauto op een andere plek dan ik hem heb opgehaald. Vooral als je je reis zo plant dat je het verhuurbedrijf 'helpt' door auto's te vervoeren van afgelegen plekken naar plekken waar ze juist auto's nodig hebben.

En die locals... Dat is op zich best leuk, als je ervan houdt om iets over de cultuur te leren. Voor mij is het niet een echte noodzaak, maar tussen de (in mijn ogen vaak wereldvreemde) Nederlanders zitten is echt iets wat ik liever vermijd.

Volgens mij gaat het met reizen erom dat je lekker doet waar jij zin in hebt. Bij pakketreizen weet ik van mezelf dat ik er niet blijer van word, juist omdat ik het gevoel heb teveel te betalen (ik krijg een kick out of het vinden van de goedkoopste tickets en hotels) en ook omdat het dan net niet is wat ik wil (zeg: een authentiek hotel ipv een opgeruimd modern hotel). Dus dan boek ik het liever zelf.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2014 @ 22:43:

[...]

Dan kom je ook niet héél ver; je gaat ook niet elke dag vier, vijf uur heen en vier, vijf uur terug. Met die bouwstenen blijf je overal 1 dag, of een paar dagen. Excursies kun je er meestal gelijk bij boeken. Vaak ook iets minder duur dan ter plekke.

Ja dat is wel zo van dat niet heel ver komen maar daarom zei ik van kijk wat je wilt gaan zien en doen.

Als je heel veel wilt gaan zien en veel plaatsen aan doen is het handiger.

Ik vind het zelf altijd fijner om 1 standplaats te hebben.

Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Maar als ik ergens 3 weken een appartement heb kan ik best een nachtje ergens blijven als 1 dag op en neer te ver is.
Apatura, in Andalusie ben ik nog nooit geweest, maar ik ken Spanje verder wel vrij goed.

Je schrijft dat je de bouwstenen 'duur' vindt en liever iets goedkopers wilt. Misschien is het goed om even aan te geven wat je ongeveer zoekt, hoe veel dagen, wat voor een mate van luxe (of niet) enzovoort en wat je 'duur' vindt en wat 'acceptabel'.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je bijvoorbeeld niet op vakantie nog wilt zoeken naar overnachtingsplekken (het kan zijn charme hebben, maar het kan ook heel veel tijd kosten) maar wel vanteovren wat energie wilt steken in het zelf uitzoeken van hotels en dergelijke.

Als je twee weken wilt gaan (ik noem maar wat), kun je met 4 of 5 hotels al een heel eind uit de voeten. Auto erbij en je bent klaar.

Mocht je hulp nodig hebben, ik spreek vloeiend Spaans. Je kunt me mailen op mijn nick apestaartje live punt com.

(het klinkt heel commercieel zo, maar ik vind het gewoon hartstikke leuk om dit soort dingen uit te zoeken, ben niet voor niks reisleidster in Noord-Spanje geweest! )
Boek al jaren zo vakanties, helemaal zelf zonder dat er een naampje voor bedacht was. Vluchten (heen en terug van ander vliegveld), hotels/appartementen, huurauto, overtocht met een boot. Tot nu toe meestal Italië. Beetje zee en strand, paar mooie steden, kleine dorpjes, toeristische route met de auto. Van alles gezien en altijd een (leuk) avontuur.
Hoi,

Ben nu 2x in Andalusië (geweldig) geweest en steeds zelf geboekt.

De eerste keer zijn we met onze eigen auto geweest. Heerlijke vakantie, eersten paar dagen in Madrid en toen naar Andalusië.

Hotels zijn heel makkelijk te vinden via Booking.com of Tripadvisor.

Parkeren vond ik geen probleem, bij een hotel zit meestal een parkeerplaats en verder zijn er ook genoeg plekken om te parkeren. Sevilla was wel wat spannender w.b. autorijden. De wegen in Andalusië zijn echt heel goed en heel rustig.

De tweede keer hebben we gevlogen en een auto daar gehuurd. Twee appartementen ook gewoon gehuurd via internet. Omdat we toen een eenjarig kind bijhadden wilden we niet teveel rijden, daarom maar op 2 plekken.

Maar Andalusië is vooral mooi als je de belangrijkste steden ziet en natuurlijk 't Alhambra. Alhambra ook gewoon eerst via internet boeken, scheelt veel wachttijd.

Tarifa is ook heel leuk om een paar dagen bij te komen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven