Beste tablet?

07-02-2014 17:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 2 jaar geleden kocht ik een tablet, maar deze heb ik doorverkocht aan een vriend omdat ik er niets mee deed. Ik gebruikte eigenlijk mijn laptop en mobiel het meeste en de tablet lag maar een beetje te liggen.

Inmiddels zie ik steeds vaker mensen met zo'n ding en denk ik dat ik er wel "klaar" voor ben Zeker omdat mijn laptop zo'n beetje aan vervanging toe is. Maar ik wil dus een tablet ter vervanging van mijn laptop. Ik weet dat een tablet eigenlijk geen alternatief is voor een laptop, maar wat ik eigenlijk voornamelijk doe op mijn laptop is uitzending gemist kijken, browsen, facebooken, mijn email checken en af en toe een documentje in word maken. En oja, ik wil ook films kunnen kijken en een mijn cd collectie erop hebben staan.

Is dat allemaal mogelijk op een tablet? En welke kunnen jullie me aanraden?

Alvast bedankt!
Ik zou met jouw eisen toch voor een laptop gaan. Een word documentje is niet te doen op een tablet en je hele cd collectie er op word ook wat veel. (of zijn het maar 5 cd 's ofzo? )
Dat is allemaal wat veelgevraagd voor een tablet. Ik zou toch een laptop kopen.
En als ik in de weer ga met een harde schijf?
Gaat prima met een goede tablet hoor wat jij wilt. Ik zou dan voor de iPad air gaan en niet het kleinere scherm nemen van de mini. Pages is gratis en prima te gebruiken als Word en je kan als je wilt er ook nog en toestenbord aan vast koppelen.
Ik heb trouwens iets van 10 000 tracks op mijn iPad, 200 apps enkele honderden foto's en iets van honderd filmpjes. Ik kom met 64gb prima uit.
Voor alles wat jij opnoemt gebruik ik een Nexus 7

Behalve als ik een word document op moet maken, dan pak ik mijn laptop.

Dus gewoon je laptop houden, en die af en toe nog aanslingeren..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Gewoon een MacBook Air. Een laptop dus, maar wel een fijn licht dingetje. Als mijn man 's avonds op de bank zit met zijn Ipad en ik heerlijk kan typen op mijn Macbook, ben ik niet jaloers op hem.
Ja, een macbookair is leuk ja, maar veel te prijzig. Ik zat zelf in een wat lagere prijsklasse te denken... Rond de 200, 300 euro vind ik eigenlijk wel genoeg.
Dan zou ik een Windows tablet nemen. Toetsenbordje erbij en je kunt er alles mee wat jij wilt.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/tablets
Ik geloof dat die van mijn werk iets van 350 hebben gekost.
Asus t100 is erg in trek en heeft goede recensies. Zit MS Office bij.

http://tweakers.net/revie ... -convertible-netbook.html

350 euro idd.
Die Asus heb ik gezien, leuk dingetje. Maar ik twijfel nu tussen een chromebook en een tablet. Een chromebook lijkt me eigenlijk ideaal: lekker snel en op internet zit je eigenlijk tegenwoordig overal wel. Ga daar ook even een topic over openen en kom daarna bij jullie terug
Wat is het geworden? Een chromebook typt wel lekkerder maar of het sneller is betwijfel ik gezien die t100 snel zat is, browsen ziet er in ieder geval flitsend en soepel uit op internet filmpjes.
Ik heb een tablet gekocht, een nexus 10 en ik ben er erg blij mee. Voor mij is een chromebook denk ik toch te beperkt. Met een tablet kan je net iets meer. ik moet zeggen dat ik mijn laptop helemaal niet meer gebruik.

De nexus 10 is nu niet meer zo duur, rond de 300 euro geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven