Geld & Recht alle pijlers

Samenwonen

17-01-2014 12:40 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet zo goed of dit hier thuishoort..

Maar ik vraag me af waar je allemaal rekening mee moet houden als je gaat samenwonen qua kosten.

Ik heb al wat dingetjes opgezocht en op een rijtje gezet, maar ik ben bang dat ik dingen vergeet en dat we dalijk problemen krijgen met geld o.i.d.

Wat ik al heb:

- hypotheeklasten (bruto)

- gas, water, elektra

- vaste telefoon, tv, internet

- heffingen gemeente en waterschap

- woonverzekeringen (maar wat valt hier allemaal onder?)

- zorg verzekering

- mobiele telefoon

- auto

- wegenbelasting

- hondenbelasting

- boodschappen
Sammie, volgens mij moet je rekenen op een bedrag tussen de 400 en 600 euro. Je kunt er wel wat voor shoppen hoor, om de goedkoopste notaris te vinden. Wij hebben niet de goedkoopste gekozen (voor huwelijkse voorwaarden) maar ook een waarvan we vonden dat ze ons het prettigst hielp in het eerste gesprek.

Overigens wordt er volgens mij geadviseerd om bij een contract ook testamenten op te stellen, en dan ben je dat bedrag nog een keer kwijt.

Ik zou er in ieder geval NOOIT op bezuinigen!!

Weet je, natuurlijk gaat geen van twee vroegtijdig dood. Maar een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje en je moet er niet aan denken dat het je overkomt. Wij wilden voorkomen dat je dan, naast alle emoties en ellende die er over je heenkomt, ook nog financiele of huisvestingszorgen zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me wel inschrijven bij de woningbouw. Just in case...

Mocht het misgaan, hoef jij niet terug naar je ouders maar heb je in ieder geval een plekje voor jezelf.
Coffee junk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven