Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Kwam toevallig langs dit topic en zag de foto's.

Wauw elmervrouw wat een mooie stoel zeg.

Ben zelf op het moment ook twee stoelen aan het opknappen.

Ben via mijn werk gratis aan twee oude stoelen gekomen, heb ze geschuurd en in de grijze verf gezet. Verf pakt alleen niet zo dus morgen nog maar eens een keer. Heb de zitting van de stoel opnieuw bekleed met rood/wit geblokte (zoals zo'n ouderwetse theedoek) tafelzeil. Was altijd van het (veel te dure) zelf kopen maar inmiddels kom ik er achter dat zelf dingen goedkoop scoren en daarna opknappen erg leuk is.

Ga verhuizen en de inrichting omgooien dus heb nu ook mooi een doel waar ik het voor doe.

Zal dit topic en de vorige topics eens terug lezen om te kijken of er leuke ideeën in staan.

Heb vandaag net mijn hondenmand afgemaakt. Was het eerst wat ik ooit getimmerd/geverfd enz. had. Toen de hond er voor de eerste keer insprong ( en hij weegt maar 3kg) knapte er zo een plank af, oeps. Maar met de boormachine alles verstevigd en nu doet hij het prima. Vanavond de naaimachine van zolder gehaald en een kussentje erin gemaakt en nu is hij klaar.

Zal eens kijken of ik een foto kan plakken.

Spam de boel wel vol hier, haha

Heb een kistje getimmerd op wieltjes als hondenmand, ben er erg blij mee.
Hallo Jet, juist leuk wat je schrijft, én dan nog meteen een foto ook.

Gaaf zo'n hondenmand; wat voor hond is het? En als ik die rood-witte blokjes zie denk ik meteen dat je in Brabant woont

Wat betreft dat 'niet-pakken' van verf: heb je ook ontvet (na het schuren) met water en ammoniak? Misschien was het nog te vettig?
Het is een dwergpincher. haha nee, woon in Drenthe ;)

Ja heb de stoelen schoongemaakt met ammoniak. één stoel ging prima maar bij de andere wil het niet zo. Vanavond maar weer licht schuren en nog een keer proberen.

Weekend!

EV, wat is je stoel ontzettend gaaf geworden. Ben er helemaal jaloers op. Geweldige kleur, en geweldig project!

Steph, ik snap dat je even gefrustreerd bent. Wat een enorm tempo houd jij erin met breien!

Jet, leuk dat je binnenvalt, mét foto nog wel! Vind je mand erg leuk geworden.

Hier weinig geknutsel, kan de energie niet vinden. Dan maar forummend op de bank doorbrengen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Leuk als vanouds, je weekenddansje, Akakia.

Hopelijk krijg je binnenkort weer meer energie.

Ik heb vanmiddag nog wat zitten knutselen:

eerder heb ik een foto geplaatst van het houten wijnkistje wat ik ook roze heb geschilderd. Daar moest aan de binnenkant ook nog wat gebeuren. En dit is het geworden:

De zijkanten en bodem heb ik bekleed met cadeaupapier van de Action, de korte kantjes met een vachtje wat om een notitieboekje van.. jawel, ook de winkel met de A. Natuurlijk!
Mooi gemaakt EV. Waar zouden we zijn zonder de action?
Wat ben je goed bezig EV , en zo fijn veel foto's! Heel leuk, dat kistje. En ik sluit me aan bij Steph: zonder de Action zou dit topic haast niet kunnen bestaan quote:Elmervrouw schreef op 01 februari 2014 @ 18:20:

Leuk als vanouds, je weekenddansje, Akakia.

Hopelijk krijg je binnenkort weer meer energie. Dank voor je lieve bloemetje, en ik help je mee hopen. Gisteren te horen gekregen bij de huisarts dat ik toch echt overspannen ben Dus het kan nog wel even duren voordat ik weer echt aan de knutsel ben, al ga ik er echt alles aan doen om zo snel mogelijk op te knappen!
Oh, dat is echt niet leuk, Akakia... sterkte.
Akakia, heel veel sterkte ermee. Dus rustig aan doen en luister naar je lichaam.
Heee, we stonden zomaar op pagina tweee

Niets geknutseld vandaag; druk met andere zaken.

Vandaag ook al. Hier wordt er aan een infinity sjaal gemaakt. In breitermen is een van die steken de Luiewijvensteek. En een carnavalssjaal aan het maken (niets te doen).
WEEKEND!

En zowaar ook geknutseld vandaag. Althans.. een begin van. Een mozaïekwerk wat opnieuw gemaakt moet worden, omdat álle steentjes hebben losgelaten. Het is van een project hier in het dorp, misschien heb ik wel eens een foto geplaatst van die cijfers? Nou, die dus. Héél arbeidsintensief priegelwerk. En het is gewoon niet leuk om hetzelfde weer opnieuw te moeten doen.

De reden waarom alles heeft losgelaten, is niet duidelijk. De ondergrond (twee betonnen blokjes) worden opgestuurd voor onderzoek. De matjesondergrond van het mozaïek zelf zit nog wel op de ondergrond, heel vreemd. De vrouw met wie ik dit samen doe heeft 20 jaar ervaring, en zij snapt er ook helemaal niets van. Heel vreemd allemaal, maar wel frusterend dus.
;jump:

Ook hier, raar, is het weeeeekend

EV, wat frustrerend om nu alles weer opnieuw te gaan maken. Is het hele project fout gegaan of alleen jouw gedeelte?

Morgen schaatsen (5km heren) kijken en zondag heel creatief een dagcursus smincken.
Ik zag je mozaiek werk al in één van de vorige topics, wat een werk en wat rot dat het over moet. Heb je wel hulp of moet je het helemaal alleen doen?
Ik hoef het niet alleen te doen hoor; eigenlijk ben ik de assistente van de mozaïekvrouw die er al die jaren al ervaring mee heeft, en ik mag meedoen met dit project.

Dit is hoe het eruit zag. De cijfers zijn gemozaïekt op betonnen blokjes, en alle mozaïeksteentjes zijn losgegaan. We hebben dit samen gemaakt. Het is en blijft een heel vreemd verhaal, en frustrerend dus.
quote:Elmervrouw schreef op 08 februari 2014 @ 18:05:

[afbeelding]

Dit is hoe het eruit zag. De cijfers zijn gemozaïekt op betonnen blokjes, en alle mozaïeksteentjes zijn losgegaan. We hebben dit samen gemaakt. Het is en blijft een heel vreemd verhaal, en frustrerend dus.Wat frusterend ja. Ziet er zo mooi uit.
Zonde EV, zo wordt het echt een minder leuk project, als het helemaal opnieuw moet. En ook vervelend dat je geen idee hebt waar het aan ligt dat het losgelaten heeft.

Balen!

Hier wordt - ondanks weinig energie- wel wat geknutseld, ben bezig met lampekapjes voor in de badkamer, gemaakt van glaskralen. Het definitieve ontwerp is echter nog niet gevonden, ik begin vanmiddag aan poging 8 denk ik...

Foto's komen zodra er enig resultaat behaald wordt
Akakia, gaat het een beetje met je?

Wat het mozaïek betreft: ik hoop dat het onderzoek duidelijkheid gaat geven. Maar dit kan nog wel een tijdje duren, en in de tussentijd moeten wij het wel weer opnieuw gaan maken. Doen we ook hoor.

Vanmiddag lekker bezig geweest; volgens mij kreeg ik al een beetje de lente in de kop (hoewel het weer er niet naar is). Ik ben kamerplanten gaan verpotten. Zo leuk, al is het een hoop gesjouw en een hoop troep, maar zoveel voldoening na afloop; heerlijk!
Akakia, weer een het knutselen? Gaat het alweer ietsje beter?

EV, ook lekker bezig met "knutselen" met planten.

Gisteren leren smincken, van druppels maken tot vlinders bij iemand op het gezicht zetten. Vandaag tussen de 1ste 500m en de 2de 500m nog aan een sjaal bezig. Morgen weer naar het breicafé.
Hallo ,

Alles goed met iedereen? Mocht je een knuffel nodig hebben

Hier een beetje breien, gaat traag. Olympische spelen kijken is leuker.
Vandaag weer aan het mozaïekding gewerkt. Zij vond het de vorige keer ook een grote drempel, om er wéér mee te moeten beginnen. Na dit allebei uitgesproken te hebben waren we volgens mij allebei opgelucht en werd het nog gezellig ook!
Ik mag ook even weer langskomen, want ik héb geknutseld. Helaas mislukte m'n project(je)

Het truitje ging dus niet verder dan de schouderpartijen. Jammerjammerjammer..

(en ja.. ik weet ik dat ook zonder knutselprojectje best langs mag komen )
Later is nu
Wat vervelend trouwens, EV dat zo'n leuk project als een mozaïk mislukt en dan een 'hobbel' wordt. Fijn dat het na uitpraten weer gezellig werd
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven