Cadeaubon?
vrijdag 14 februari 2014 om 04:01
Iemand gaat iets heel, heel speciaals voor mij doen. Ik wil haar daar graag voor bedanken, niet alleen vanuit heel mijn hart, maar ook in de vorm van een financieel gebaar. Nu weet ik niet zo goed wat handig is. Een envelop met contant geld? Wel heel praktisch en overal te besteden, maar ook een beetje kil, net alsof ik haar gunst als een werk-klus beschouw die betaald moet worden. Zo is het beslist niet bedoeld en ik zou het heel erg vinden als het wel zo overkomt.
Dus ik denk aan een cadeaubon, maar daar ben ik helemaal niet in thuis. Zijn er cadeaubonnen die heel lang houdbaar zijn en echt heel breed inwisselbaar (niet alleen bij bepaalde winkels of restaurants bijvoorbeeld)? Ik weet niet veel van haar hobby's, dus bonnen voor sauna's e.d. vallen al af.
Of is er iets anders mogelijk dan een tegoedbon of een envelop, iets waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb, maar dat veel handiger en beter is?
Dus ik denk aan een cadeaubon, maar daar ben ik helemaal niet in thuis. Zijn er cadeaubonnen die heel lang houdbaar zijn en echt heel breed inwisselbaar (niet alleen bij bepaalde winkels of restaurants bijvoorbeeld)? Ik weet niet veel van haar hobby's, dus bonnen voor sauna's e.d. vallen al af.
Of is er iets anders mogelijk dan een tegoedbon of een envelop, iets waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb, maar dat veel handiger en beter is?
vrijdag 14 februari 2014 om 06:16
Htmm..... Als het om iets heel speciaals gaat, zou ik geen bon geven.
Het klinkt nl alsof de waarde toch niet in geld is uit te drukken. Dan moet je dat ook niet willen.
Ik zou eerder denken aan iets symbolisch. Toch een mooi cadeau.
Een sierraad, een mooi beeldje uit de Willow tree serie?
Het klinkt nl alsof de waarde toch niet in geld is uit te drukken. Dan moet je dat ook niet willen.
Ik zou eerder denken aan iets symbolisch. Toch een mooi cadeau.
Een sierraad, een mooi beeldje uit de Willow tree serie?
anoniem_156669 wijzigde dit bericht op 14-02-2014 06:20
Reden: Valt niet mee om op dit tijdstip gedachten te verwoorden
Reden: Valt niet mee om op dit tijdstip gedachten te verwoorden
% gewijzigd
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
vrijdag 14 februari 2014 om 08:51
Een bon voor een overnachting met ontbijt of zo? Is niet heel breed inwisselbaar, maar wel net even iets specialer dan een cadeaubon die je overal kunt gebruiken om mee te betalen.
En anders zou ik een VVV bon doen (al vind ik dat dus inderdaad net een soort geld) maar nog een mooi aandenken ofzo erbij.
En anders zou ik een VVV bon doen (al vind ik dat dus inderdaad net een soort geld) maar nog een mooi aandenken ofzo erbij.
vrijdag 14 februari 2014 om 09:01
Nee niet doen. Ik heb ooit van een wijze oude dame geleerd dat als iemand je iets geeft of iets aardigs voor je doet dan is de glans er af als je meteen iets terug doet. Voor wat hoort wat wordt het dan en dat is niet leuk voor de gever. Als je toch persé iets terug wil doen zou ik het op een mooie bos bloemen houden.
vrijdag 14 februari 2014 om 10:03
vrijdag 14 februari 2014 om 11:55
Als iemand iets heel speciaals voor je doet, dan haal je alle glans daaraf als je daar geld (waardebonnen) voor teruggeeft.
Kunnen ontvangen is ook een kunst en een deugd. Ik zie geen verschil tussen cadeaubonnen en geld, het is gewoon afkopen. Mee uit eten nemen vind ik ongeveer van hetzelfde niveau. Voor iemand koken, dat kan dan weer wel een mooi gebaar terug zijn. Dat kost weinig geld, maar laat wel blijken dat je er moeite steekt om iets speciaals terug te doen.
Kunnen ontvangen is ook een kunst en een deugd. Ik zie geen verschil tussen cadeaubonnen en geld, het is gewoon afkopen. Mee uit eten nemen vind ik ongeveer van hetzelfde niveau. Voor iemand koken, dat kan dan weer wel een mooi gebaar terug zijn. Dat kost weinig geld, maar laat wel blijken dat je er moeite steekt om iets speciaals terug te doen.
vrijdag 14 februari 2014 om 23:31
Stuur haar erna een mooi en lief kaartje met een mooie tekst. Ik ben het eens met de rest dat als je er weer een bon/etentje what ever terug geeft is het niet meer speciaal. Ze wil volgens mij alleen maar de reactie van jou zien en ze zal vinden dat je het om wat voor reden dan ook verdiend hebt. Geniet daarvan en laat het over je heen komen.. jouw reactie en een kaartje is dan goed genoeg..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zaterdag 15 februari 2014 om 01:14
Wat een wijze dingen lees ik hier over geven en ontvangen. Ik blijf nog even dubben. Jullie bevestigen in elk geval mijn gevoel dat (alleen) een envelop of waardebon veel te kil is.
Aub niet quoten: het is voor een heel lieve kennis, professioneel zangeres, die komt zingen bij mijn moeders uitvaart, iets wat een heel grote wens van me is. Er komt momenteel zoveel regelwerk op me af dat ik niet de tijd en de rust vind om goed na te denken over een waardevolle manier van bedanken. Dat vind ik erg, want dat zij dit wil doen is voor mij een van de onbetwist allermooiste onderdelen van het hele afscheid.
Aub niet quoten: het is voor een heel lieve kennis, professioneel zangeres, die komt zingen bij mijn moeders uitvaart, iets wat een heel grote wens van me is. Er komt momenteel zoveel regelwerk op me af dat ik niet de tijd en de rust vind om goed na te denken over een waardevolle manier van bedanken. Dat vind ik erg, want dat zij dit wil doen is voor mij een van de onbetwist allermooiste onderdelen van het hele afscheid.
zaterdag 15 februari 2014 om 10:28
Ik lees nu voor wie en wat het is. Nee dan is geld ongepast en een kadobon vind ik ook niet echt wat.
Waarom niet een mooi bos bloemen bij haar laten bezorgen?
Ik denk echt niet dat ze dit had gedaan als ze het niet had willen doen voor jou.
Heel veel sterkte bij ........ (zal het niet neerzetten zodat je jouw posting ook weer kan weghalen).
Waarom niet een mooi bos bloemen bij haar laten bezorgen?
Ik denk echt niet dat ze dit had gedaan als ze het niet had willen doen voor jou.
Heel veel sterkte bij ........ (zal het niet neerzetten zodat je jouw posting ook weer kan weghalen).
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 15 februari 2014 om 10:30
quote:kerol schreef op 14 februari 2014 @ 11:55:
Als iemand iets heel speciaals voor je doet, dan haal je alle glans daaraf als je daar geld (waardebonnen) voor teruggeeft.
Kunnen ontvangen is ook een kunst en een deugd.
Voor iemand koken, dat kan dan weer wel een mooi gebaar terug zijn. Dat kost weinig geld, maar laat wel blijken dat je er moeite steekt om iets speciaals terug te doen.Mee eens.
Kunnen ontvangen is ook een kunst en een deugd.
Voor iemand koken, dat kan dan weer wel een mooi gebaar terug zijn. Dat kost weinig geld, maar laat wel blijken dat je er moeite steekt om iets speciaals terug te doen.Mee eens.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 15 februari 2014 om 21:50
Wat ben jij lief dat je er dan mee bezig bent iets voor haar terug te doen!
Ik ben het met anderen eens, niet gelijk iets terugdoen. Wat ik zelf zou doen is een lief kaartje schrijven (mag nu, mag achteraf) en dat naar haar sturen... waarin je laat weten hoeveel het voor je betekent. En afhankelijk van hoe goed je haar 'normaal' kent haar later nog eens uitnodigen voor het eten. Hier hoef je echt, echt, echt niks voor terug te geven dat in materiële waarde is.
Ik ben het met anderen eens, niet gelijk iets terugdoen. Wat ik zelf zou doen is een lief kaartje schrijven (mag nu, mag achteraf) en dat naar haar sturen... waarin je laat weten hoeveel het voor je betekent. En afhankelijk van hoe goed je haar 'normaal' kent haar later nog eens uitnodigen voor het eten. Hier hoef je echt, echt, echt niks voor terug te geven dat in materiële waarde is.
zaterdag 15 februari 2014 om 22:01
Meid, wat ontzettend lief dat je daar nu al over nadenkt.
En inderdaad, wat de meeste ook al zeggen, geen geld of waardebonnen.
Kun je haar niet een keertje mee uit eten nemen en een mooie bos bloemen, en haar vertellen hoeveel het voor je heeft betekent.
En je hoeft echt niet perse meteen iets te bedenken hé, dat kan ook over een paar weken.
Heel veel sterkte
En inderdaad, wat de meeste ook al zeggen, geen geld of waardebonnen.
Kun je haar niet een keertje mee uit eten nemen en een mooie bos bloemen, en haar vertellen hoeveel het voor je heeft betekent.
En je hoeft echt niet perse meteen iets te bedenken hé, dat kan ook over een paar weken.
Heel veel sterkte
zondag 16 februari 2014 om 18:06