gescheiden mannen willen slank

14-02-2014 20:04 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
hé....ik moet even iets kwijt.

Ik lees op zoveel plekken dat mannen niet zo nodig maatje 38 hoeven, maar maat 42, zoals ik heb, ook lekker kunnen vinden. Voor sommige mannen geldt dat inderdaad, dat geloof ik ook wel. Ik ken genoeg stevige vrouwen die een man hebben, maar zij hebben hem ontmoet voor het kinderen krijgen. Dat is echt wat anders.... Ik heb iets ontdekt wat mijn omgeving altijd tegenspreekt, maar het is volgens mij echt zo!

Mannen die gescheiden zijn, die willen geen vrouw meer met maat 42. Alle gescheiden mannen die ik ken, hebben nu een vrouw met maatje 36 of 38. Zo eentje met maat 42 daar zijn ze waarschijnlijk net van gescheiden.... Je kan het onzin vinden en ik zou willen dat het onzin was, maar het valt mij enorm op....en als je eerlijk bent: ken jij een gescheiden man die is gaan samenwonen met een wat stevigere vrouw? Of andersom: ken jij een gescheiden vrouw die weer aan de man is terwijl zij geen maatje 36 heeft?

Ik ben echt benieuwd en hoop dat er wèl voorbeelden zijn.

Ja natuurlijk......misschien een eeuwig vrijgezelle man die nog bij zijn moeder woont en nog nooit iemand heeft gehad...die maakt het misschien niks uit. Maar met een beetje opleiding....die hebben keus zat. En als er een leuke vrouw is met maat 36 en een leuke met maat 42, dan kiezen ze de eerste. Misschien net iets leuker om mee voor de dag te komen...en als de keus er is....

Ik zie er niet slecht uit, maar ben 42, heb 2 kinderen, en mijn exen hebben allemaal een slankere vrouw/meid nu.

Is er iemand die dit kan ontkrachten....? Ik hoop het.
Jij vindt dus slank beter dan niet slank?

Want je schrijft, ik ben grappig en ik heb uitstraling, maar zij hadden uitstraling en waren grappig en waren slank, daar kon ik niet tegenop.

En dat is onzin. En daar zit het probleem. Jij denkt dat als twee vrouwen exact dezelfde capaciteiten hebben en de 1 heeft maat 38 en de ander maat 42, dat diegene met maat 38 beter is.

En dat vind ik vrij verknipt.

Geloof mij: ik heb kinderen, die wil ik niet meer, ik heb regelmatig wat andere meneren die solliciteren naar een horizontale vacature, en geen van hen is van plan om kinderen met mij te krijgen.
quote:krentenbol00 schreef op 14 februari 2014 @ 22:08:

hier ben ik weer....wat een reacties!

ik zie ook voorbeelden ertussen over vrouwen die voor een stevigere vrouw zijn gegaan....maar pas op, dat bedoelde ik nl. ook: de meeste voorbeelden gaan over een man die nog kinderen krijgt met haar. En op de een of andere manier is stevig(er) dan geaccepteerd....

Maar goed..ik weet het ook wel..heeft ook te maken met mij enzo...

maar ik heb uitstraling en ik kan ook grappig zijn, dus dat was het niet. Meer dan 2 exen hebben na mij een slankere vrouw (en geen kinderen meer, die hadden ze allen al) gekregen. Zij hadden waarschijnlijk uitstraling en grappig en slank. Tja....daar kon ik niet tegenop....

Heb het idee dat de vijver met vrijgezelle vrouwen erg groot is. En als een man vrijgezel is.....dan is hij óf een playboy geweest of er is iets mee....bijv. dat hij nog thuis woont, extreem gesloten is ofzo. Natuurlijk zijn er uitzonderingen..maar de meeste leuke mannen (en dan bedoel ik niet eens knap maar met beetje intelligentie en leuke lach) die gaan niet scheiden of die hebben al iemand tijdens hun huwelijk ontmoet en gaan vervolgens voor een ander scheiden.

Oké, shoot maar...dat mag. Ik wil graag van deze constateringen af...maar moet eerlijk zeggen...de realiteit lijkt echt zo te zijn....(en ik ben me ook bewust van selectief kijken).

En voor degene die zei dat ik dan maar moest gaan sporten: dat doe ik al 3x per week, maar maatje 36 zit er gewoon niet in...dat kan...

Het is geen wedstrijd waarbij degene met de meeste goede punten wint.

Ten eerste verschilt het per man wat hij goede punten vindt en hoeveel belang hij eraan hecht.

Ten tweede is verliefdheid geen kwestie van afstrepen. Er is een klik of niet. Als je geen klik (meer) hebt met een man betekent dat niet dat je niet goed genoeg scoort. Het betekent toch ook niet dat een willekeurige man niet mooi/grappig/lief/intelligent genoeg is alleen maar omdat jij er niet op valt?

Ik kan je wel voorbeelden geven van mannen die na hun ex voor een vollere vrouw kozen. Maar die mannen zijn 1) al bezet en 2) niet die ene (of enkele) man(nen) die jij wilt. Dus je hebt er niets aan. En die paar voorbeelden die hier genoemd worden zijn voor jou geen bewijs, want je overtuiging is niet gebaseerd op feiten en kan dus ook niet door feiten worden ontkracht.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
oke vraagje tyche....die mannen die na hun ex een vollere vrouw hadden...waren die nog zonder kinderen..m.a.w. nog toe aan een gezin? want dat is een ander verhaal.

tja...en niet gebaseerd op feiten. Eerlijk gezegd heb ik juist om me heen gekeken, ik dacht vrij objectief en kwam tot mijn schrik achter deze constatering. Dus het lijkt anders gegaan...maar ik begrijp wel dat je dat zegt/denkt.
Wat hebben die kinderen ermee te maken?
Je zelfbeeld is laag, dat is jouw echte probleem. Dat (gescheiden) mannen liever een slanke vrouw zouden willen is een aanname van jou die gebaseerd is op jouw wereldje en wat jij wil of denkt te zien. Werk daar eens aan in plaats te denken dat je uit de markt bent omdat je maat 42 hebt.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
quote:krentenbol00 schreef op 14 februari 2014 @ 22:34:

oke vraagje tyche....die mannen die na hun ex een vollere vrouw hadden...waren die nog zonder kinderen..m.a.w. nog toe aan een gezin? want dat is een ander verhaal. Waarom? Stel dat een man nog kinderen wil. Denk je dan niet dat zijn eerste eis is dat een vrouw kinderen wil en daar geschikt voor lijkt? Wat heeft kledingmaat daar mee te maken?quote:tja...en niet gebaseerd op feiten. Eerlijk gezegd heb ik juist om me heen gekeken, ik dacht vrij objectief en kwam tot mijn schrik achter deze constatering. Dus het lijkt anders gegaan...maar ik begrijp wel dat je dat zegt/denkt.

Maar al die voorbeelden die je hier hoort dan? Als je idee gebaseerd is op feiten zou je nu dus van gedachten veranderd moeten zijn.

Volgens mij zit de beoordeling van maten in jouw eigen hoofd, niet in dat van de mannen (die zoals gezegd van elkaar verschillen).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:krentenbol00 schreef op 14 februari 2014 @ 20:15:

ja, maar zo simpel ligt het niet. Ze vinden me wel leuk, maar er zijn meer leuke vrouwen. En als je dan de keus hebt....dan wil je toch slank? zeker in de tweede ronde. Evt. stevigheid die vruchtbaarheid kan symboliseren, daar willen ze niet meer aan herinnerd worden....

Als jij jezelf dit maar blijft vertellen, kiezen ze wel voor die ander. Omdat je onzeker overkomt (en een beetje kwaad)

Ik heb volgens mij alles alle kanten op zien gaan. Een vrouw met maat 36 die in de steek gelaten werd, waarna haar vent een vrouw met maat 42 (of meer) kreeg en omgekeerd.
Later is nu
ik bedoelde met mijn reactie op jou (en ook naar de voorbeelden van anderen) dat vrouwen op de een of andere manier wel steviger mogen zijn voor een man als er nog kinderen moeten komen. Dat wordt door hen als vruchtbaarheidssymbool gezien. Na die 'leg' is dat niet meer aan de orde. De vele voorbeelden van dit soort mannen (waarbij de stevige vrouw nog kinderen kon geven aan hem) zijn dus niet de voorbeelden waarover ik het heb.

Daarom overtuigen die mij ook niet. Het gaat om vrouwen die 'na de leg' worden gekozen.
Daar geef ik je net een voorbeeld van.
TO, je komt weer met je aannames."dat wordt door hen als vruchtbaarheidssymbool gezien". Generaliseer niet zo en haal jezelf niet constant naar beneden.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Volgens mij ben je gewoon veel te onzeker over jezelf. Er klopt echt niks van je theorie.
quote:krentenbol00 schreef op 14 februari 2014 @ 22:08:

Maar goed..ik weet het ook wel..heeft ook te maken met mij enzo...

maar ik heb uitstraling en ik kan ook grappig zijn, dus dat was het niet. Meer dan 2 exen hebben na mij een slankere vrouw (en geen kinderen meer, die hadden ze allen al) gekregen. Zij hadden waarschijnlijk uitstraling en grappig en slank. Tja....daar kon ik niet tegenop....

n...

En wat doe je dan, als je dat denkt? Trek je jezelf terug, ben je ineens een beetje jaloersig? GA je slaan?

Je vindt jezelf dus duidelijk minder, omdat je een andere maat hebt. Wat dikke onzin is. Ik heb me daar echt nooit druk over gemaakt.
Later is nu
I know sweetfirefly....in mijn idee is het juist de realiteit die dit bewijst...maar misschien ligt het wel wat genuanceerder....toch....ik probeer juist naarstig te zoeken naar voorbeelden in mijn omgeving die het tegendeel bewijzen....kan ze hier niet vinden. Maar jullie dus wel. Vandaar mijn topic...

thanks voor jullie reacties
volgens jou zouden mannen dus alleen kinderen willen van een vollere vrouw.

waarna ze er met een slank exemplaar vandoor gaan.
wij slapen nooit.
nee, ook van een slanke. maar daarna is het alleen nog maar een slanke....ja ...volgens mij ja....sorry... ;-S
en met die slanke daarna willen ze geen kinderen?
wij slapen nooit.
Vrouwen zijn er in 2 soorten,

Vrouwen met kinderen en vrouwen zonder kinderen.

Deze zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken

En eerlijk is eerlijk, vaak zijn moeders niet erg aantrekkelijk omdat ze het zo druk hebben met hun koters en zichzelf en man vergeten. Zelfs de hond staat nog hoger in de rangorde dan de man want hond krijgt in het voorbij lopen nog een aai over zijn bol.
Ja en?
nee, dat hoofdstuk is dan voorbij. Dan willen ze eentje met wie ze voor de dag kunnen komen. Die leuk is èn mooi . Maar goed, ik heb genoeg stimulerende reacties gekregen. En wil niet in herhaling vallen. Dank voor jullie meedenken. Ik stop met reageren.
Maar maat 42 is toch tegenwoordig niet dik meer maar gemiddeld? Ik denk in ieder geval niet dat het daarvan afhangt. Het gaat meer om het hele plaatje, met de kanttekening dat het overgrote deel van de mannen in ronde twee voor een jongere vrouw gaat. En dan schoorvoetend nog weer een kindje krijgen waarna ze tegen andere mannen in huwelijkscrises vertellen dat die echt beter aan hun huwelijk kunnen werken omdat het na een scheiding echt niet makkelijker wordt.

Het hangt er trouwens ook echt helemaal vanaf wat voor type je zoekt, bedenk ik net. Ik ken een vrouw (48, maat 46, verzorgd, luidruchtig type) die de mannen voor het uitkiezen heeft. Die mannen (type bouwvakker) zijn dan weer niet het type waar ik voor zou vallen, dus ik ben blij dat ik daar geen sjans van heb.

Iets met potjes en dekseltjes...
hmmmm...toch maar wel reageren dan....

ja klopt....zouden intelligentere mannen dan meer op slanke vrouwen vallen? Je zou denken dat juist zij wel verder kijken dan hun neus..(....) lang is....? Ook interessant...
en alle slanke vrouwen zitten te wachten op een gescheiden man.
wij slapen nooit.
quote:krentenbol00 schreef op 14 februari 2014 @ 23:19:

hmmmm...toch maar wel reageren dan....

ja klopt....zouden intelligentere mannen dan meer op slanke vrouwen vallen? Je zou denken dat juist zij wel verder kijken dan hun neus..(....) lang is....? Ook interessant...Nee, zo bedoel ik het helemaal niet. Gewoon heel simpel potjes en dekseltjes. Misschien val jij wel op types die niet op jou vallen. Als 60% van de Nederlandse vrouwen maat 42 heeft, geloof ik niet dat het merendeel daarvan overschiet als ze een man zoeken.
Zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik ben na mijn scheiding meer op mijn uiterlijk gaan letten. Niet dat ik dik was, maar ik ging er toch wat anders mee om. Haren korter, baardje laten staan, wat ik leuk vond staan bij mezelf.

Ook heb ik andere kleding gekocht waarvan ik vond dat het beter bij mij paste.

En ik was absoluut niet op zoek naar een nieuwe vriendin een jaar geleden. Eerst aan mezelf werken en er voor mijn kinderen zijn.

Maar door al deze veranderingen stond ik wel anders in het leven en straalde dat ook uit.

En opeens stond ze daar... Mijn vrouwelijke maatje (38)
Je schrijft: met de meeste vrijgezelle mannen ´is iets´. Nou, met de vrouwen anders ook hoor! (reden tot optimisme)

Je bent 42. Maat 42 is prima, want dan heb je tenminste niet zoveel rimpels als wanneer je maatje 34 zou hebben.

Verder:kennis wo-niveau (80kg, 1.60m, 48jr, 2 kinderen) heeft 4 jaar geleden haar huidige man met hbo niveau leren kennen, die geen kinderen heeft, een dunne ex heeft, een buurvrouw die blond, slank en geinteresseerd is. En toch nam hij die kleine dikke kennis.

Dat is ook geen uitzondering, dat is gewoon een leuke vrouw. Net als jij vast en zeker ook.

En tenslotte: we worden allemaal OUDER. Wees tevreden met jezelf zoals je nu bent, het wordt er niet beter op.. sorry, maar is helaas de waarheid.
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 14-02-2014 23:44
Reden: vergeten te melden dat de betreffende man niet dom is!
% gewijzigd
Krentenbol00, doe eens wat aan je zelfbeeld. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die voor een maatje meer, maar ook voor een maatje minder gingen.

Je kijkt toch naar de persoon, de uitstraling, het hele plaatje.

Maatje meer of minder maakt dan echt niet uit.

Volgens mij gaan mannen ook niet scheiden omdat de vrouw maat 42 heeft, maar omdat de relatie stuk loopt. De kledingmaat heeft hier totaal niets mee te maken.

Waar baseer je dit allemaal op? Met een dame die maat 42 of 44 heeft, of what ever, kun je ook meer voor de dag komen.

Ik denk dat jouw gedachtegang gebaseerd is op jouw onzekerheid. Het slaat dus nergens op.

Werk aan je zelfbeeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven