Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dreamer, een mislukte trui is ook een trui (lekker sixpack, je man/vriend ).

EV, gelukkig konden jullie er samen goed over praten. Leuk zo'n vrouw lijkt mij.

Weekend én vakantie hier. Heerlijk een week niets.

Dank voor jullie knuffels Steph en EV, een aantal posts geleden. Weet dat ik ze wel lees en erg waardeer, ook al reageer ik niet meteen.

Fijn dat jullie samen de moed weer hebben kunnen vinden EV. Hopelijk gaat het deze keer wel goed.

Dreamer, jammer van je mislukte knutsel, maar ach, nu weet je wel beter hoe het volgende keer wel moet

Hopelijk ga ik van de week weer wat afmaken en kan ik hier leuke foto's posten!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Akakia, lekker weekend én vakantie. Super zeg. Hopelijk kun je uitrusten (en evt knutselen).

Gisteren aan een poncho op mijn rechte breiloom begonnen. Leuk patroon op youtube gevonden. Geen idee of het lukt maar dat zie ik dan wel weer.

Wel met ander garen. Blauw/zwart en grijs/zwart.
Lekker veel geschreven hier.

Gaaf zeg, die poncho. Ik heb al een tijdje bij mijn favorieten gehaakte poncho's staan, echt, er staan zulke mooie bij! Dit n.a.v. het haaktopic hier, waarin ik ook weleens aan het rondneuzen ben. Vroeger had ik een pop met zo'n poncho in het klein, zo leuk. (Die heb ik ook al niet meer.) Zou best een poncho voor mezelf willen haken, maar haken is dus echt al heel lang geleden voor mij. Dus ik laat het nog even sudderen.

Vanavond lekker kunnen opscheppen (!) met de foto's van mijn schommelstoel, kistje en lantaarn --- tegen mijn eigen dochter!! Ze was zwáár onder de indruk. Heb je dat zelf gedaan? WOW! Zo van die reacties. Heerlijk. Tja, en dit alles dan via de FB-chat. Heel fijn.
quote:Elmervrouw schreef op 15 februari 2014 @ 19:49:

Lekker veel geschreven hier.

Gaaf zeg, die poncho. Ik heb al een tijdje bij mijn favorieten gehaakte poncho's staan, echt, er staan zulke mooie bij! Dit n.a.v. het haaktopic hier, waarin ik ook weleens aan het rondneuzen ben. Vroeger had ik een pop met zo'n poncho in het klein, zo leuk. (Die heb ik ook al niet meer.) Zou best een poncho voor mezelf willen haken, maar haken is dus echt al heel lang geleden voor mij. Dus ik laat het nog even sudderen.

Vanavond lekker kunnen opscheppen (!) met de foto's van mijn schommelstoel, kistje en lantaarn --- tegen mijn eigen dochter!! Ze was zwáár onder de indruk. Heb je dat zelf gedaan? WOW! Zo van die reacties. Heerlijk. Tja, en dit alles dan via de FB-chat. Heel fijn.Wat leuk EV dat je meisje zo reageert. *zit met een smile dit bericht te tikken*.
Gisteren stopte de post nl bus voor ons huis, overburen kregen wat/mijn buren (aan beide zijden) ook maar helaas want ik zit op garen te wachten (voor mijn poncho uiteraard). Hopelijk morgen wel.
Dames, ben ik dit topic aan het zoeken staat het op pagina3

Mijn garen is binnen en weer lekker verder met mijn poncho. Verder iets op google gevonden, bezemsteel haken. Ziet er mooi uit en de moeilijkheidsgraad is zeer laag.
Wat super om te lezen dat je zo'n leuk gesprek met je dochter had Ev!

En een poncho wil ik evt wel voor je haken hoor. You know where to find me.
quote:Zaza_zebra schreef op 17 februari 2014 @ 19:23:

Wat super om te lezen dat je zo'n leuk gesprek met je dochter had Ev!

En een poncho wil ik evt wel voor je haken hoor. You know where to find me.Dank je maar ik wil zelf wel graag bezig zijn. (anders ga ik snoepen).
Nog een project op mijn favorietenlijstje: babysokjes maken voor een collega van vriend (hij wordt opa). Gelukkig kan ook dat op een kleine ronde loom. Thanks youtube en facebook.
He Zaza, wat lief van je!

Maar ik wil het echt zelf doen, áls ik beslis om het te gaan doen. Gaat me echt wel lukken als ik het wil, met al die filmpjes op internet tegenwoordig (en vroeger, heeeel lang geleden, heb ik nog ooit haken geleerd. Jaja, op school, waar we braafjes handwerkles kregen - terwijl de jongens leuk op een zolder handenarbeidles kregen en interessante dingen deden zoals figuurzagen. Het waren andere tijden )

Gisteren weer gemozaïekt aan de cijfers.
http://lindevrouwsweb.blo ... utsen-sjaals-ponchos.html

Ik zag hier toch zulk leuk, kleurig garen!

Wow, echt super. Zo'n regenboogponcho, dat lijkt me wel wat.

Fijn dat je je garen intussen hebt Steph!
quote:steph schreef op 13 februari 2014 @ 19:49:

Dreamer, een mislukte trui is ook een trui (lekker sixpack, je man/vriend ).

EV, gelukkig konden jullie er samen goed over praten. Leuk zo'n vrouw lijkt mij.

De foto is een pop he

Wat fijn EV, dat je zo'n leuk contact met je dochter had. EN bewondering van haar ook nog, is altijd goed. Zo vaak maken we dat sowieso niet mee

Ik ben voor het fotoproject gisteren aan 't knutselen geweest met groente. Een stoel van een courgette en een 'boom/struik' van een broccoli. Ging vervolgens allemaal samen in de pan
Later is nu
quote:Elmervrouw schreef op 18 februari 2014 @ 11:02:

http://lindevrouwsweb.blo ... utsen-sjaals-ponchos.html

Ik zag hier toch zulk leuk, kleurig garen!

Wow, echt super. Zo'n regenboogponcho, dat lijkt me wel wat.

Fijn dat je je garen intussen hebt Steph!

Als je dat garen hebt gevonden laat het even weten, ziet er leuk uit.

Op een facebookgroep zag ik dat iemand het op de markt had gekocht, per bol 9,00. Dat vind ik te duur.
Nou, als dat 9 euro per bol kost, weet ik nu ook al dat ik dat te duur vind.
Jaaa, pand 1 van de poncho is af. 91 toeren gedaan. Dus nog eentje en dan aan elkaar maken, col erin verwerken (hoe handig is breien zonder naalden!!!!) en klaar (gok volgende week).
Vraagje: Ik wil graag granny squares gaan maken (op youtube staat een heel *kuch* makkelijk nederlands filmpje). Welk garen is voor een beginner het meest geschikt?
Ik weet het niet, Steph. Misschien in haaktopic vragen?

You go zeg, met die poncho!

Hier niets geknutseld, wel lekker gegeten. Voor lunch uitgenodigd samen met vriendin, bij iemand die met me wilde praten over boek/situatie etc. Erg fijn, zo'n belangstelling. Het was een bijzondere middag (én lekker dus).
quote:Elmervrouw schreef op 19 februari 2014 @ 20:08:

Ik weet het niet, Steph. Misschien in haaktopic vragen?

You go zeg, met die poncho!

Hier niets geknutseld, wel lekker gegeten. Voor lunch uitgenodigd samen met vriendin, bij iemand die met me wilde praten over boek/situatie etc. Erg fijn, zo'n belangstelling. Het was een bijzondere middag (én lekker dus).

Wat een leuke (nou ja het onderwerp is minder) en lekkere middag.

Poncho pand 2 is voor 1/3 klaar. Vriend lag te slapen met hoofd op mij, ideaal om de loom op te leggen, dus weer 30 toeren gedaan.
Jij bent goed bezig Steph! En fijn dat je zo'n goede middag hebt gehad EV, én dat je zo fijn met je dochter geskypet (was dat het? Of gewoon bellen? te lui om terug te zoeken).

Ik heb ook weer eens wat gedaan. Lampjes voor in de badkamer gemaakt, in ieder geval een soort van kapje (en de rest is nu aan vriend), en een ketting + armband. Beide bijna af, dus dan zal ik ze hier posten.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:Akakia schreef op 19 februari 2014 @ 23:32:

Jij bent goed bezig Steph! En fijn dat je zo'n goede middag hebt gehad EV, én dat je zo fijn met je dochter geskypet (was dat het? Of gewoon bellen? te lui om terug te zoeken).

Ik heb ook weer eens wat gedaan. Lampjes voor in de badkamer gemaakt, in ieder geval een soort van kapje (en de rest is nu aan vriend), en een ketting + armband. Beide bijna af, dus dan zal ik ze hier posten.Akakia, jij bent ook goed bezig. Lekker creatief.
Goed bezig jullie, lekker crea.

Het was geen skypen met dochter, Ak. Gewoon chat via FB. Maar soms spreek ik wel paps en kinderen via de cam op FB, alleen praten de kinderen dan niet echt met mij, want verlegen (en ik ook ). Maar goed, het is wel een hele vooruitgang.
WEEKEND

En weer verder aan de poncho. Plus een aantal rouwkaarten versturen, waarvan eentje totaal onverwacht overleed (moeders van vrienden van ons).
Oei, dat is niet leuk, rouwkaarten versturen. Sterkte.

Hier wederom niets geknutseld. Beppen met vriendinnen en lunchen, ja, dat wel. Haha. Eentje van hen (ja, die is wel een heel stuk ouder dan ik!) was onlangs 50 jaar getrouwd, en had dit georganiseerd voor ons. Vijftig jaar....! Ik kan me er niets bij voorstellen. Zó lang! Dat ga ik nooit van mijn leven halen.

Dan maar even een inspirerend plaatje. Knutselen met kurk!

quote:Elmervrouw schreef op 21 februari 2014 @ 18:05:

Oei, dat is niet leuk, rouwkaarten versturen. Sterkte.

Hier wederom niets geknutseld. Beppen met vriendinnen en lunchen, ja, dat wel. Haha. Eentje van hen (ja, die is wel een heel stuk ouder dan ik!) was onlangs 50 jaar getrouwd, en had dit georganiseerd voor ons. Vijftig jaar....! Ik kan me er niets bij voorstellen. Zó lang! Dat ga ik nooit van mijn leven halen.

Dan maar even een inspirerend plaatje. Knutselen met kurk!

[afbeelding]

EV, kan ik me ook niets bij voorstellen 50jaar getrouwd. Ga ik ook niet halen.

Vandaag pand 2 afgemaakt, morgen in elkaar zetten (dat is een werk). En dan de col maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven