carnavalskostuum

21-02-2014 13:56 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar voor het eerst carnaval vieren, in NB.

Maar echt geen idee wat ik aan moet!

Ik dacht aan hippie, jaren '80 of cowgirl ofzo maar echt orgineel is dat denk ik.

Wie heeft er leuke ideeen?
Niet. Dat hoort er in die ene laatste zin nog achter, haha.

Sorry!
Doe wat inspriratie op via carnavalkostuum verkoop sites.

genoeg te vinden via Google.

En verder kan alles hoor, tis carnaval!
Ja heb al op veel sites gekeken maar vind dat veel kostuums te bloot worden gemaakt. Daar zit ik eigelijk niet op te wachten, we staan ook al een tijd buiten dus heb het liever niet te koud :P
Berenkostuum? Lekker warm
Wil je zelf iets maken of iets kopen?

Als je de trends navolgt sta je in een mini-jurk maar dat doe ik dus nooit.Mij niet gezien.

Ik heb verschillende pakken van markiezin tot piraat maar soms ga ik wel eens naar de kringloop winkel en snuffel daar wat rond en dat combineer ik dan.

En origineel hoef je niet te zijn hoor dat is haast niemand.Zorg ervoor dat het lekker zit en je makkelijk naar de wc kan dus geen overal oid.

Ik sla dit jaar eens een keer over,ga lekker naar de zon.
quote:walnootje schreef op 21 februari 2014 @ 14:13:

Ja heb al op veel sites gekeken maar vind dat veel kostuums te bloot worden gemaakt. Daar zit ik eigelijk niet op te wachten, we staan ook al een tijd buiten dus heb het liever niet te koud :P

Eskimo dan maar?

Of ijsbeer, yeti, skileraar, sneeuwpop?

of nog wat andere dingen:

vogelverschrikker, heks of ander sprookjesfiguur, bekende artiest, een groente of ander eten (walnoot misschien ), figuur uit een film of serie, een stripfiguur, oma/opa, dier, plant, inwoner van een land, persoon uit een eerder decennium, historisch figuur, beroep etc... etc...
Oh en je kan altijd een shirt met lange mouwen en een dikke legging en sokken en laarzen onder je kostuum aan,tenminste dat doe ik altijd het ziet er toch niet uit

Een pruik geeft ook veel warmte(in een warme kroeg een beetje te veel zelfs).
Oh nog iets,zo heel koud zal het dit jaar waarschijnlijk niet zijn dus je hebt een goed jaar uitgekozen.

Vorig jaar de optochten vanwege de kou niet afgekeken..

Wij nemen ook altijd proviand mee naar de optocht,bier ,fris en chips als we niet bij een cafe in de buurt staan.
Leuk carnaval ik verheug me er al op.

Dit jaar zal het weer stukken beter zijn dan vorig jaar.

Vorige jaar stond ik met mijn hakken in de sneeuw brrr.

Vergeet niet dat het in de kroeg echt warm is , kleed je daarom ook niet te warm , paar drankjes paar dansjes en je zweet je pak uit.
quote:dolfje schreef op 21 februari 2014 @ 14:30:

Oh nog iets,zo heel koud zal het dit jaar waarschijnlijk niet zijn dus je hebt een goed jaar uitgekozen.

Vorig jaar de optochten vanwege de kou niet afgekeken..

Wij nemen ook altijd proviand mee naar de optocht,bier ,fris en chips als we niet bij een cafe in de buurt staan.Dit dus. En zoals iemand eerder al schreef zorg dat je makkelijk naar de wc kan, dat er niet delen over de grond zwalken want de toiletten zijn niet meer heel fris Het ziet er idd naar uit dat het minder koud en nat is dan voorgaande jaren Lucky you maar je staat waarschijnlijk veel buiten en das fris, kleed je dus warm met dingen die makkelijk voor een deel uitkunnen. Veel plezier.
quote:Lilith75 schreef op 21 februari 2014 @ 14:45:

Leuk carnaval ik verheug me er al op.

Dit jaar zal het weer stukken beter zijn dan vorig jaar.

Vorige jaar stond ik met mijn hakken in de sneeuw brrr.

Vergeet niet dat het in de kroeg echt warm is , kleed je daarom ook niet te warm , paar drankjes paar dansjes en je zweet je pak uit.Ligt er dus aan waar je bent. Veel plaatsen vieren het echt buiten.
Het maakt niet uit wat je aantrekt.

Als het maar raar/vreemd/grappig is.
Als je niet uit Brabant komt blijf dan weg met carnaval.
Sta je buiten dan zou ik voor een beren/giraffen/bijen/ijsbeer/watdanookvooreenbeest-pak aan doen en daaronder matchende laagjes, zodat je in de kroeg je bovenkant kunt openritsen. Dan kun je dan een paar laagjes uitdoen en heb je nog een leuk geheel aan.

Sta je binnen is een zusterspakje net een hoop bloed en een nepspuit wel grappig. Met engeltje en minimouse ben je was een van de velen. Boa's zijn binnen erg vervelend. En wat je ook doet, die ign geen hoge hakken aan.
Oeeeh! Ik lees mee, ik vier dit jaar ook voor het eerst carnaval
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:Derpina schreef op 21 februari 2014 @ 15:42:

Als je niet uit Brabant komt blijf dan weg met carnaval.Hoezo?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Gewoon een lekker sletterige outfit, net als het merendeel van de carnaval vierende meisjes :D
Hoezo? Ik zal een paar punten opsommen.

-Mensen van boven de sloten snappen carnaval gewoon niet.

-Het is iets Brabants/Limburgs niets verschrikkelijkers om in een een accent van boven de sloten te horen.

-Zaterdag avond is de meest verschrikkelijke avond in de stad i.v.m het bezoek van mensen van boven de sloten.

-De meeste vechtpartijen en mensen die opgepakt worden komen altijd van boven de sloten.

-Mannen van boven de sloten zien het vooral als rond neuken. En denken dat alles in eens geoorloofd is met carnaval.

-Je ziet meteen het verschil tussen Brabanders en mensen buiten Brabant door de kleding het gedrag (uitlachen van mensen etc).

En begrijp het niet verkeerd er lopen ook Brabantse dozen bij die het niet snappen hoor

Maar om 1 keer per jaar als "hoer" over straat te gaan hoort niet bij carnaval.

Goed en verder ga ik er niet op in.
Doe gewoon een "Royke huispak "aan harde krullen in het haar, en klaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Met carnaval maakt het niet uit wat je aan hebt. Zolang het niet heel beledigend is ofzo . Ik ga al jaren als Roodkapje. Niet origineel maar dat hoeft ook niet.
quote:Derpina schreef op vrijdag 21 februari 2014 15:42 Als je niet uit Brabant komt blijf dan weg met carnaval.Eens. Maar niet alleen in Brabant en Limburg wordt carnaval gevierd. en "boven de sloten." noemen wij overkanters! Ehehehehehehe.
Maar het is inderdaad wel belangrijk te weten waar het het gevierd wordt (binnen of buiten). Ik vier het altijd in de kroeg, dus ik wordt niet blij van een eskimopak.
quote:ranny1989 schreef op 21 februari 2014 @ 16:22:

[...]

Eens. Maar niet alleen in Brabant en Limburg wordt carnaval gevierd. en "boven de sloten." noemen wij overkanters! Ehehehehehehe.Ik stoor me nooit aan mensen die van boven de rivieren komen. Jammer hoor dat dat zo hier gezegd wordt. Ik vind juist het leuke van carnaval dat het zo verbroedert. Dat iedereen met iedereen feest.
quote:zwiebel schreef op vrijdag 21 februari 2014 16:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ranny1989 in "carnavalskostuum"" class="messagelink">ranny1989 schreef op 21 februari 2014 @ 16:22</a>:</b>

[...]

Eens. Maar niet alleen in Brabant en Limburg wordt carnaval gevierd. en "boven de sloten." noemen wij overkanters! Ehehehehehehe.</div></blockquote>Ik stoor me nooit aan mensen die van boven de rivieren komen. Jammer hoor dat dat zo hier gezegd wordt. Ik vind juist het leuke van carnaval dat het zo verbroederd. Dat iedereen met iedereen feest.

Ik kom ook niet uit Brabant en heb het er 1x gevierd. Ik vond het wel gezellig maar zou het niet meer weer doen.. Ik merkte toch een beetje de vijandigheid en dat zorgde voor de nodige spanningen.

Maar ik vierde het gewoon daar waar ik vandaan kom en dat was gezellig genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven